Ik heb via Ebay een nieuwe remote control pre-amp gekocht met een vfd scherm.
Nu vraagt de voeding hiervan om 15v-0-15v en 0-8v.
Contact met de verkoper schiet niet op, en enige antwoord dat ik krijg is dat ik bij hem een trafo kan kopen voor $68.- en hier houd het mee op.
Het gaat om het volgende:
http://www.aellock.cn/ebay/sch/PGA2310.pdf
Ik heb hier nog een nieuwe ringkern liggen, namelijk een 2x15v 30va. Kan ik deze hiervoor gebruiken ?
en hoe los ik die 0-8v op ?
groeten Jens
voeden van pre-amp
Moderator: Beheerdersteam
Re: voeden van pre-amp
Het is wat overkill maar die 30VA trafo kun je gewoon gebruiken. Voor de 0-8V een extra trafo er bij zetten van 8V ong 15VA, mag denk ik ook een 9V zijn, die zijn wat gangbaarder.
Je kunt ook wat bijwikkelen,trafo is toch te dik en 8V is niet zoveel (een 30x erdoor schat ik
)
Anne
Anne
Waartoe dient die 8 volt, ik neem aan de aansturing van de VFD ?
Is het geen idee om die 15 AC te spiltsen en apart te gelijkrichten, en die door een 7808 te jagen ?
Is het geen idee om die 15 AC te spiltsen en apart te gelijkrichten, en die door een 7808 te jagen ?
Na bestuderen van de afbeelding kom ik tot hetvolgende.De 2x15V wordt gelijkgericht en naar twee stab.IC's gevoerd.(317-337 ?)
Die 8V krijgt ook een bruggelijkrichter en dan een vermoedelijk een 7805+koeling.
Het gevolg is wel dat de 8V wikkeling op zichzelf moet staan,dus geen trafo's met atakkingen
.
Anne
Die 8V krijgt ook een bruggelijkrichter en dan een vermoedelijk een 7805+koeling.
Het gevolg is wel dat de 8V wikkeling op zichzelf moet staan,dus geen trafo's met atakkingen
Anne
Ik heb het advies van Peter (via pb) opgevolgd.
Ik heb een 2x15v 15Va en 2x9v 15Va besteld bij RS, bij de laatste ga ik de secundaire wikkelingen parallel schakelen.
Ik heb een 2x15v 15Va en 2x9v 15Va besteld bij RS, bij de laatste ga ik de secundaire wikkelingen parallel schakelen.