JVC S-88 kapotte filters vervangen

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
hulp nodig

JVC S-88 kapotte filters vervangen

Bericht door hulp nodig »

Goeiedag!

Ik heb hier een set S-88 speakers van JVC liggen waarvan de filters waarschijnlijk kapot zijn. De drivers functioneren los van elkaar wel maar als de speakers worden aangesloten werkt alleen de onderste driver. Ik denk daarom dat de filters het hebben begeven, kan dat kloppen? Er zit ook een high-range draaiknop op het frontpaneel, zou het wellicht daaraan kunnen liggen?

Ik heb niet zo veel verstand van audio elektronica en vroeg me af of iemand me hier kan helpen aan vervangende, geschikte filters of wellicht zijn ze te repareren? Het zijn vast geen high-end speakers en misschien ook niet de moeite waard om te repareren maar ik vind 't zonde om ze weg te gooien.

Alvast bedankt!
Bijlagen
achterzijde
achterzijde
Filter
Filter
Voorzijde
Voorzijde
high-range draaiknop
high-range draaiknop
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur

Re: JVC S-88 kapotte filters vervangen

Bericht door Olaf Analogue »

Mijn eerste vermoeden gaat uit naar de draaiknop, probeer deze eens te overbruggen om te zien of het mid en hoog dan weer terug is .
SARK

Bericht door SARK »

Meld ook even waar je woont, wellicht dat een forumlid in de buurt woont en genegen is om een helpende hand te bieden :idea:
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

En waarschijnlijk lopen mid en hoog via die condensatoren die gestapeld liggen. Als je zachtjes draait en die overbrugt, bijvoorbeeld met een stukje aan beide zijden gestript snoer/koperdraad draad of paperclip, werkt het dan wel? Zo kom je er achter of er iets mis is met die onderdelen. Anders moet het die regelbare weerstand aan de voorzijde zijn.
hulp nodig

Bedankt voor jullie handige tips! Morgenavond heb ik tijd om die by-pass trucjes te proberen en laat ik ff weten wat de uitkomst is.

Ik woon btw in Noordwijk.
dre

Bericht door dre »

daar woon ik ook! :wink:
stuur maar een pm als ik je moet helpen.
hulp nodig

Ok; na wat geklooi erachter gekomen dat er gewoon wat draadjes los zaten. Het geluid is nu iig een stuk frisser maar nog niet optimaal (oude Marantz versterker is ernstig aan vervanging toe). Loos alarm dus, toch bedankt voor jullie tips!

Gr. Sonno
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”