Het is dus een SCPH-1002 zonder enige modificatie.. en dat voor 15e.. ha de beste upgrade ooit
Playstation als CD speler
Moderator: Beheerdersteam
wow... dat is best wel mijn eerste reactie. Natuurlijk is dit best wel relatief, maar toch, snelheid, tempo en drive zijn de eerste woorden die in mij op komen. Hij misschien net wel iets te open/schel in het midden, sommige cd's (bv elephant :: white stripes) zijn iets te schel, maar dit licht ook deels in mijn setup.
Het is dus een SCPH-1002 zonder enige modificatie.. en dat voor 15e.. ha de beste upgrade ooit
Het is dus een SCPH-1002 zonder enige modificatie.. en dat voor 15e.. ha de beste upgrade ooit
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
ik zie hier
http://www.psxshop.nl/party-playstation ... p-453.html
een add-on zodat je ook MP3's kan afspelen met de PS1
http://www.psxshop.nl/party-playstation ... p-453.html
een add-on zodat je ook MP3's kan afspelen met de PS1
hier heb je der één voor ongeveer 35euro inclusief verzendkostenHenkjan schreef:lucky b****rddie heb je niet van ebay, daar gaan 1002's voor stevige bedragen
http://cgi.ebay.nl/Rare-Sony-PlayStatio ... 1|294%3A50
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Play station als CD speler
zo, ik heb ondertussen dit schermpje gekocht:

en daar valt de PS1 goed me te bedienen. t is niet super scherp, letters een beetje vaag zelfs, maar goed genoeg.
volgende fase is nu dus t ding uit elkaar halen, want ik heb alleen t scherm en 2 van de bedienknoppen nodig...
wat mij betreft is de afstandsbediening nu exit, een beetje lichaamsbeweging kan geen kwaad
en dan dus een opntwerp maken om de hele handel netjes (PS1, scherm, evt betere voeding) in een kast te krijgen. ik was eerst van plan er een compact ding van te maken, maar met t scherm er bij gaat dat toch niet lukken, dus maak ik er een mooie 40cm brede kast voor. eens zien of dat dit jaar gaat lukken

en daar valt de PS1 goed me te bedienen. t is niet super scherp, letters een beetje vaag zelfs, maar goed genoeg.
volgende fase is nu dus t ding uit elkaar halen, want ik heb alleen t scherm en 2 van de bedienknoppen nodig...
wat mij betreft is de afstandsbediening nu exit, een beetje lichaamsbeweging kan geen kwaad
en dan dus een opntwerp maken om de hele handel netjes (PS1, scherm, evt betere voeding) in een kast te krijgen. ik was eerst van plan er een compact ding van te maken, maar met t scherm er bij gaat dat toch niet lukken, dus maak ik er een mooie 40cm brede kast voor. eens zien of dat dit jaar gaat lukken
Re: Play station als CD speler
interessant, erg interessant.
Wat moest dat allemaal kosten, als ik vragen mag?
ps: voor de mensen die in leiden wonen, bij de kringloop het warenhuis (nabij de vuilnisbelt) staat nog een 1002 versie te koop voor 25e.
Wat moest dat allemaal kosten, als ik vragen mag?
ps: voor de mensen die in leiden wonen, bij de kringloop het warenhuis (nabij de vuilnisbelt) staat nog een 1002 versie te koop voor 25e.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Play station als CD speler
ophalen de 1002, meteen
dat scherm/controllerding was iets van 25€ iirc, klik op t plaatje en je weet t
dat scherm/controllerding was iets van 25€ iirc, klik op t plaatje en je weet t
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Play station als CD speler
nu zijn er recent nog een aantal van eigenaar verandert hier, nog nieuwe ervaringen?
Re: Play station als CD speler
Er was laatst nog een 1002 op het forum te koop voor 30 euro, heeft niemand die gezien dan?
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 34&t=10869
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 34&t=10869
Re: Play station als CD speler
Haha, leuk. Ik heb een heeeeele tijd geleden naar aanleiding van goeie recensies ook zo'n PS1 hier van het forum weggeplukt, maar ben er nog niet echt verder mee gekomen. Ik vraag me af hoe die gasten die bedieningsknoppen intern verwerkt hebben. Het zal toch geen verbouwde controller zijn toch? Of zouden ze het protocol nageschreven hebben en in een microcontroller hebben gepompt. Is er iemand die er meer van weet?
Groeten,
Mischa
Groeten,
Mischa
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Play station als CD speler
wat het meeste wordt gedaan is een AB van een PS2 pakken, daar kan je het CD spelen meestal prima mee bedienen. als ik er ooit aan toe kom
om het ding af te maken, dan komt er die "controller met scherm" in de speler.
- reddoortranscendence
- Berichten: 280
- Lid geworden op: do 03 nov 2011, 11:38
- Locatie: Waalwijk
Re: Play station als CD speler
Leuk onderwerp! Zijn er nog mensen actief bezig?
Ik heb de 7502 voor 10 euro, de controler met schermpje en een PS2 remote. Leuk projectje voor de kerstvakantie
Ik heb de 7502 voor 10 euro, de controler met schermpje en een PS2 remote. Leuk projectje voor de kerstvakantie
Re: Play station als CD speler
Waar heb je die controller met schermpje weggehaald?
Groeten,
Mischa
Groeten,
Mischa
- reddoortranscendence
- Berichten: 280
- Lid geworden op: do 03 nov 2011, 11:38
- Locatie: Waalwijk
Re: Play station als CD speler
Dat is die controller met het schermpje er op van PsxShop. 25 euro geen geld.
Die is al langsgekomen in dit onderwerp.
Die is al langsgekomen in dit onderwerp.
- reddoortranscendence
- Berichten: 280
- Lid geworden op: do 03 nov 2011, 11:38
- Locatie: Waalwijk
Re: Play station als CD speler
Een 5502 opgehaald vandaag en een PS One met totaal 4 controllers memory cards en meer dan 20 spellen.
Wat me opvalt aan de 5502 is een heel rustig en warm klankbeeld.
Wat me opvalt aan de 5502 is een heel rustig en warm klankbeeld.
Re: Play station als CD speler
Zo, ook ik kan me weer voegen bij de club van PS1 bezitters.
Afgelopen week een mooie SCPH-1002 gescoord voor € 15,00
.
Ben nu op zoek naar een remote, maar ik verwacht dat dat niet zo lang zal duren.
Misschien binnenkort nog een 2e exemplaar voor hetzelfde bedrag.
Groeten,
Mischa
Afgelopen week een mooie SCPH-1002 gescoord voor € 15,00
Ben nu op zoek naar een remote, maar ik verwacht dat dat niet zo lang zal duren.
Misschien binnenkort nog een 2e exemplaar voor hetzelfde bedrag.
Groeten,
Mischa
Re: Play station als CD speler
Even uit interesse: Hoeveel Playstations zijn er nu nog als ceedee speler in gebruik?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Play station als CD speler
CD? wat is dat ook al weer....
ik heb m nog in de kast tussen de andere projecten, en als dat gedoe met dat huis (erg vervelend dat je zo'n ding nodig hebt om je set goed neer te kunnen zetten) gereed is, ga ik die zeker eens in een nette behuizing stoppen met evt wat tweaks en zo af en toe gebruiken om nostalgisch een plaatje te draaien, want t ding klinkt gewoon erg lekker. buisje of klasse-a versterking, eenvoudige breedbander als speaker
ergens 2018 moet dat wel eens zo ver zijn 
ik heb m nog in de kast tussen de andere projecten, en als dat gedoe met dat huis (erg vervelend dat je zo'n ding nodig hebt om je set goed neer te kunnen zetten) gereed is, ga ik die zeker eens in een nette behuizing stoppen met evt wat tweaks en zo af en toe gebruiken om nostalgisch een plaatje te draaien, want t ding klinkt gewoon erg lekker. buisje of klasse-a versterking, eenvoudige breedbander als speaker
Re: Play station als CD speler
Ik gebruik nog steeds de Playstation als cd speler en ben er tevreden over, zeker voor het geld
. Heb wel de voeding vervangen voor een ouderwetse trafo. Dat scheelde enorm.
Heb nog 3 exemplaren voor reserve onderdelen.
Heb nog 3 exemplaren voor reserve onderdelen.
Re: Play station als CD speler
Ik ontdekte een Playstation 1 in een doos met speelgoed en spullen die we kado kregen. Staat al een tijdje op zolder, en ineens herinnerde ik me er zoiets in gezien te hebben. Net even opgegraven en nummertjes vergeleken. Het blijkt de SCPH-102 te zijn die, in vergelijking met veel andere PS1 modellen, verfoeit wordt om zijn veel slechtere geluid 
