Sony 3400ES defect. POLL pag 2.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Sony 3400ES defect.
omdat er nu alleen maar op links muziek uit komt.
rechts zitten geen torren meer.
Nadat die verwijderd waren was het opstart probleem opgelost.
Geen protect meer.
rechts zitten geen torren meer.
Nadat die verwijderd waren was het opstart probleem opgelost.
Geen protect meer.
Maar toch zeker niet op alle kanalen ?
[edit : ik zat nog op de vorige pagina...]
[edit : ik zat nog op de vorige pagina...]
Inderdaad, nog eventjes duimen maar toch alvast proficiat
Hopelijk is het eindtor paartje ook redelijk gematched. Niet dat Sony dat wel zou doen denk ik (kost teveel geld + tijd waarschijnlijk).
Hopelijk is het eindtor paartje ook redelijk gematched. Niet dat Sony dat wel zou doen denk ik (kost teveel geld + tijd waarschijnlijk).
ik weet niet of sony het gedaan heeft.
alle torren die er op zitten hebben iig wel dezelfde productie code 89 P en meten ook allemaal behoorlijk gelijk.
alle torren die er op zitten hebben iig wel dezelfde productie code 89 P en meten ook allemaal behoorlijk gelijk.
Nog even een kleine toevoeging met dank aan Ray.
het schema van de plek waar het defect zit.
De laatste vraag aan jullie is nu wat zou er eventueel nog meer gesneuveld kunnen zijn?
Als het goed is komt vandaag de postbode met een paar torretjes dus later vandaag meer nieuws.
Edit: torren komen pas later, vandaag of morgen op de post.
Groet,
Harm.
het schema van de plek waar het defect zit.
De laatste vraag aan jullie is nu wat zou er eventueel nog meer gesneuveld kunnen zijn?
Als het goed is komt vandaag de postbode met een paar torretjes dus later vandaag meer nieuws.
Edit: torren komen pas later, vandaag of morgen op de post.
Groet,
Harm.
Torretjes binnen en ingesoldeerd.
nu bezig met in elkaar zetten zometeen het moment van de waarheid.........
nog steeds problemen alleen lijkt het nu 1 print verderop te zitten
als ik de print met voorversterkers er nu uit haal start ie wel op......
Oke ik kom er zelf op het moment even niet uit vandaar een soort van poll.
De beslissing om met een externe eindtrap te gaan werken is iig genomen en ook dat ik die zelf wil gaan bouwen.
Maar weet alleen nog niet op wat voor manier wat lijkt jullie de mooiste/ beste oplossing?
- de bestaande eindtrappen extern opnieuw opbouwen dus 2x MN2488 en MP1620
(heb hier alleen bijna geen info over)
- 2x LM4780
(brengt de meeste kosten met zich mee maar wel veel over te vinden hier)
- Op bouwen met een STK412
(hiervan heb ik nog twee werkende exemplaren liggen plus bijbehorende trafo en schema op datasheet)
De beslissing om met een externe eindtrap te gaan werken is iig genomen en ook dat ik die zelf wil gaan bouwen.
Maar weet alleen nog niet op wat voor manier wat lijkt jullie de mooiste/ beste oplossing?
- de bestaande eindtrappen extern opnieuw opbouwen dus 2x MN2488 en MP1620
(heb hier alleen bijna geen info over)
- 2x LM4780
(brengt de meeste kosten met zich mee maar wel veel over te vinden hier)
- Op bouwen met een STK412
(hiervan heb ik nog twee werkende exemplaren liggen plus bijbehorende trafo en schema op datasheet)
Re: Sony 3400ES defect. POLL pag 2.
Eerst nog lekker die 5 "stuurtorren" vervangen. q623 t/m q627 ? Kost je een ritje naar de lokale electronicazaak en 2 euro en dan kun je het op zijn minst proberen. De eindtrappen vervangen lijkt me wat omslachtig. Mocht je dat toch willen doen, kun je misschien beter de 5.1 pre-out gebruiken. Dan hoef je in de versterker niks te frotten en wordt het een surround-voorversterker.
Gister en vandaag even zitten puzzelen.
Slechts 1 draadbrug in het ontwerp.
wat vinden jullie van deze print? Het is al een poosje geleden dat ik zo iets heb gemaakt.
Slechts 1 draadbrug in het ontwerp.
wat vinden jullie van deze print? Het is al een poosje geleden dat ik zo iets heb gemaakt.
- RobertD
- Contacteer:
Dit zou ook mijn voorstel zijn.SuperR schreef:Eerst nog lekker die 5 "stuurtorren" vervangen. q623 t/m q627 ? Kost je een ritje naar de lokale electronicazaak en 2 euro en dan kun je het op zijn minst proberen. De eindtrappen vervangen lijkt me wat omslachtig. Mocht je dat toch willen doen, kun je misschien beter de 5.1 pre-out gebruiken. Dan hoef je in de versterker niks te frotten en wordt het een surround-voorversterker.
@ Robert en Superr.
Zie bovenstaande posts.
Schema en PCB ontwerp voor externe 2x 120 watt eindtrap met STK412.
Groet,
Harm.
Zie bovenstaande posts.
Schema en PCB ontwerp voor externe 2x 120 watt eindtrap met STK412.
Groet,
Harm.
Aah jammer, er zit dus nog steeds ergens sluiting op de print.hrscharft schreef:Torretjes binnen en ingesoldeerd.
nog steeds problemen alleen lijkt het nu 1 print verderop te zitten
Het loont de moeite om de andere torretjes van dat kanaal (of hele print) te controleren zoals men al aangeven heeft.
Kan zelfs gewoon met de multimeter volgens mij (ergens moet er kortsluiting zijn).
Rare bezigheden hier
Als je er nu de voorversterkerprinten erin laat start ie niet op,wat heb je dan aan een andere eindversterker
Even samenvatten voor zover ik het zie tot nu toe.
Iets verkeer aangesloten en start niet meer op.Dan vermoedelijk slechte torren eruit en hij doet het weer,op één kant.
Torren vervangen en start weer niet op.Zonder voorversterker start ie wel.Rijst de vraag,was dat ook al zo voor de torren vervangen zijn
Het feit dat ie start zonder voorversterkerprint doet vermoeden dat er geen sluiting in de eindversterker zit maar dat de sturing vanuit de voorversterker de eindversterker verkeerd instelt (bijv.uitgang niet op nul) en dan wil ie niet.
Er zal nog wel iets gesneuveld zijn,maar met dat "schema" hogerop schiet ik niks op (ontbreekt zowat alles van belang).
Anne
Als je er nu de voorversterkerprinten erin laat start ie niet op,wat heb je dan aan een andere eindversterker
Even samenvatten voor zover ik het zie tot nu toe.
Iets verkeer aangesloten en start niet meer op.Dan vermoedelijk slechte torren eruit en hij doet het weer,op één kant.
Torren vervangen en start weer niet op.Zonder voorversterker start ie wel.Rijst de vraag,was dat ook al zo voor de torren vervangen zijn
Het feit dat ie start zonder voorversterkerprint doet vermoeden dat er geen sluiting in de eindversterker zit maar dat de sturing vanuit de voorversterker de eindversterker verkeerd instelt (bijv.uitgang niet op nul) en dan wil ie niet.
Er zal nog wel iets gesneuveld zijn,maar met dat "schema" hogerop schiet ik niks op (ontbreekt zowat alles van belang).
Anne
Hey Anne,
dat is idd de stand van zaken tot nu toe,
Overigens was een van de eind torren wel degelijk kapot heb deze doorgemeten en was inwendig sluiting of iets dergelijks.
Op dit moment staat de reciever iig te spelen met de eind torren er uit de voorversterker print op zijn plek en worden de fronts aangestuurd door een externe stereo versterker.
Dit is ook wat mij bij het bovenstaande verhaal gebracht heeft. voor het versterkertje wat hierboven uitgewerkt staat heb ik in feite alles in huis omdat precies deze eindtrap ook in pioneer recievers gebruikt wordt en ik er daarvan eentje een poosje geleden gestript heb.
Wat ik wel op kon maken uit de gehele manual is dat er een dee van het protectie gedeelte of over de voorversterker print heen loopt of op die print zit.
Wat dat betreft zijn er dus twee mogelijkheden. Of er zit idd op de pre print ook iets niet goed Of de fout blijft zitten maar hij start wel op omdat je zijn protectie netwerk er uit trekt of iig onderbreekt.
wat betreft de stuur torren die hierboven genoemd worden die heb ik opgezocht en zijn een aantal smd torren. Ik weet niet of ik die zelf kan vervangen zonder de print te mollen.
Groet,
Harm.
dat is idd de stand van zaken tot nu toe,
Overigens was een van de eind torren wel degelijk kapot heb deze doorgemeten en was inwendig sluiting of iets dergelijks.
Op dit moment staat de reciever iig te spelen met de eind torren er uit de voorversterker print op zijn plek en worden de fronts aangestuurd door een externe stereo versterker.
Dit is ook wat mij bij het bovenstaande verhaal gebracht heeft. voor het versterkertje wat hierboven uitgewerkt staat heb ik in feite alles in huis omdat precies deze eindtrap ook in pioneer recievers gebruikt wordt en ik er daarvan eentje een poosje geleden gestript heb.
Wat ik wel op kon maken uit de gehele manual is dat er een dee van het protectie gedeelte of over de voorversterker print heen loopt of op die print zit.
Wat dat betreft zijn er dus twee mogelijkheden. Of er zit idd op de pre print ook iets niet goed Of de fout blijft zitten maar hij start wel op omdat je zijn protectie netwerk er uit trekt of iig onderbreekt.
wat betreft de stuur torren die hierboven genoemd worden die heb ik opgezocht en zijn een aantal smd torren. Ik weet niet of ik die zelf kan vervangen zonder de print te mollen.
Groet,
Harm.