Ik heb onlangs een Marantz PM68 op de kop getikt voor niet teveel gelukkig. Bij thuiskomst bleek de balans potmeter de behuizing in gedrukt. (Niet getest en haast ivm afspraken en files..) Ik hoorde de versterker wel inschakelen maar geen audio weergave.
De boel even opengehaald en de potmeter weer in zijn fatsoen gedrukt. Met als gevolg dat ik de versterker niet meer hoor inschakelen (relais klik) en de aan/uit knop niet meer thuis geeft tenzij ik hem ingedrukt houdt dan zie ik de ledjes wel oplichten.
Weet iemand hoe ik deze potmeter kan bypassen ?? functie gebruik ik niet..en potmeter zou ik even niet weten waar ik die moet bestellen. Wat ik ervan begrijp is het een single logaritmische potmeter van 100 Ohm volgens de service manual.
wat betreft het in/uit schakelen, zou ik nu een fikse sluiting hebben waardoor hij niet meer wil inschakelen ??
Wat ik ondertussen wel gedaan heb is de toonregelings print, volume print en de eindversterker helemaal door gesoldeerd zonder resultaat of verandering.
Zie foto voor de beeldvorming.
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen..