Zelf meten had ik
deze site al voor gevonden

Alleen zat ik met de verbeelding om ipv die
audio sin-wave generator en
frequency counter te vervangen voor me smartphone, heb daar een toon generator op staan en kan dus op een x aantal Hz een toon genereren.
Zit is daar fout? En moet daar nog een versterker tussen? Heb nog een 2 kanaals Blaupunkt caraudio versterkertje van 2x25w liggen om, zo nodig, de woofer aan te sturen.
Weet niet of ik ook alles kan meten, maar 'tis een idee.
Een bestaand systeem vinden waar ze in hebben gezeten heb ik al geprobeerd. Google heeft genoeg uren gedraaid

(heb deze woofer al ruim een half jaar in de kast liggen namelijk). Had gehoopt dat er mensen op het forum zaten die deze speaker eventueel (her)kennen en mij zo wat meer konden vertellen.
Testkast is me laatste optie, ben timmerman dus hout mag geen probleem zijn via me werk. In het verleden met caraudio heb ik met enige regelmaat over de schouder meegekeken (=lees: op showyoursound.nl de topics gevolgd) van DB-drag extremisten, en die hadden niet anders dan een kist die kon variëren van inhoud en poort lengte/oppervlakte (slotpoort dan wel).
Woofer zal (als die het aan kan) als ondersteuning moeten dienen aan een 2weg systeempje, maar de afstemming mag gerust een beetje 'boomerig' klinken maar geen buitensporig gebeuk wat niet samen kan/zal gaan met 'normale' speaker.
Ik hoop dat er forummers zijn die wat meer info erover kunnen geven, anders is het idd optie 3 en daar zal ik dan aan beginnen als er weer tijd is.
Alvast bedankt