Niet te lang nadenken: voor deze prijs zijn er geen andere opties. Rolph Smulders noemt deze wel eens zijn beste ontwerp ooit. En rolph is niet de eerste de beste. Zo eenvoudig en zo goed. Units zijn top-notch, de tweet is lange tijd de onbetwiste nummer een geweest (alhoewel, dat zeggen ze zelf, maar de specs waren destijds ongeevenaard). Ik heb ze zelf ook, al jaren, en nog steeds geen behoefte om andere te bouwen.... Superfijn doortekend, goede resolutie (al zijn er tegenwoordig betere maar ook veel kostbaardere tweets), bijzonder dynamisch met een zeer fraaie basweergave (tot 60 hz fabelachtig goed, met ultrasub erbij : need no more....).Thanatos schreef:Dat klinkt veelbelovend haha.. kun je iets meer motiveren waarom ja ? ik moet er nog even op googelen zag dat er hier op het forum ook een aantal bezitters van zijn..Scans Speak en de firma Speakerland heb ik al een aantal keer voorbij zien komen vandaar mijn interesse ook. Nu nog een zetje nodig om te overwegen ze aan te schaffendre schreef:absolute jatoch een behoorlijke uitgave voor mij..
Echter, het is een echte referentie speaker, bijzonder strak: geen ups of downs maar gewoon extreem goed. Dat is meteen ook het nadeel: bijzonder zoals een ouderwets duits of engels afgestemde speaker is ie niet. En daarom wordt deze wel eens ingeruild voor een andere kanshebber. Om vervolgens enkele jaren later weer terug aan te schaffen haha, heb het vaak zien gebeuren.
Ik persoonlijk vind hem veel beter (meer gevoel en coherentie) dan de nieuwe reference monitor, al heeft die laatste wel iets meer resolutie in het hoog.
Maar de emotie die hij geeft met een goed frontend........zucht...... Ik ben een grote fan dat hoor je wel.
Sla je slag zou ik zeggen....
Ps: ik zie dat je al wat hebt aangeschaft.