HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Misschien een echt stomme vraag
maar na zoeken kom ik er toch niet achter hoe ik nu zo'n mooie unit kan aanschaffen. via ebay...ja
maar waar zoek ik dan op ? wanneer het toch antwoord heel erg voor de hand ligt.... sorry ik kijk er overheen denk ik!
alvast bedankt voor eventuele hulp!
maar na zoeken kom ik er toch niet achter hoe ik nu zo'n mooie unit kan aanschaffen. via ebay...ja
maar waar zoek ik dan op ? wanneer het toch antwoord heel erg voor de hand ligt.... sorry ik kijk er overheen denk ik!
alvast bedankt voor eventuele hulp!
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Probeer het eens met "dac kit".
keuze genoeg !
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... Categories
keuze genoeg !
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... Categories
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Da's een beetje flauw. Ik heb er destijds mij ook de blaren naar gezocht op Ebay maar kon de "Halleluja DAC" zoals destijds van de groepsinkoop ook niet meer terug vinden. Ik heb hem uiteindelijk overgenomen van een mede forumlid die hem over had.
De originele versie is niet meer te krijgen heb ik begrepen en is er een alternatief voor. Wel handig als iemand daar een directe link voor zou hebben.
De originele versie is niet meer te krijgen heb ik begrepen en is er een alternatief voor. Wel handig als iemand daar een directe link voor zou hebben.
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Deze komt er wel het dichts bij, en is door Satefan ook gebruikt.
http://www.ebay.com/itm/24bit-192KHz-DA ... 25685c99c2
http://www.ebay.com/itm/24bit-192KHz-DA ... 25685c99c2
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Deze (eenzelfde) valt iets voordeliger uit. Zowel qua prijs als verzendkosten. Ik weet niet in hoeverre hij overeen komt met de dac die we als HK-dac aanduidden, maar hij lijkt er inderdaad wel het meest op.
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Ik kan hem zo ook nergens meer vinden. De verkoper waar ik er 1 maand geleden 1 van heb gekocht heeft er middels ook geen meer, hij had er toen nog 19 op voorraad.
zo heet het setje iig: 24bit/192KHz DAC DIY KIT ,FULL ASSEMBLED KIT- Lampucera
Ofja, zo heet de advertentie.
Succes ermee!
zo heet het setje iig: 24bit/192KHz DAC DIY KIT ,FULL ASSEMBLED KIT- Lampucera
Ofja, zo heet de advertentie.
Succes ermee!
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Ja, dat zegt die link van Hans ook. Gigawork was meen ook het "merk" van de oorspronkelijke HK-DAC, dus daarmee zit je wel goed denk ik.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Aangezien de HK-dac een CS4397 gebruikte en bovengenoemden een CS4398 verwacht ik ook weinig klankmatige verschillen. Heel veel beinvloedende elektronica hangt er immers niet achter.
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Na een tijdje zoeken heb ik het topic wat hier eerder over ging...
De link hierboven is gewoon een nieuwere uitvoering... zal niet veel klankverschil inzitten!
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =Lampucera
De link hierboven is gewoon een nieuwere uitvoering... zal niet veel klankverschil inzitten!
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =Lampucera
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Ik heb een maand geleden deze gekregen en sta versteld van de kwaliteit t.o.v. de dac van de squeezebox touch of de surround-receiver. http://www.ebay.nl/itm/Assembled-DAC-24 ... 19c56d2ee0
Deze dac is iets eenvoudiger en goedkoper en heeft alleen een "coax"-spdif aansluiting.
Deze dac is iets eenvoudiger en goedkoper en heeft alleen een "coax"-spdif aansluiting.
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Ik heb nog een HKdac liggen waar ik niets mee doe...
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Foei ! (bouw er een leuk Curly-Maple kastje omheen...
)
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Is dat er 1 met een blauw ledje??Arno schreef:Ik heb nog een HKdac liggen waar ik niets mee doe...
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Nee, gelukkig is het die met het rode ledjehannesie schreef:Is dat er 1 met een blauw ledje??
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
hannesie schreef:Deze komt er wel het dichts bij, en is door Satefan ook gebruikt.
http://www.ebay.com/itm/24bit-192KHz-DA ... 25685c99c2
Yep. Deze heb ik idd!
grt
Satefan
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Lucky manArno schreef:Nee, gelukkig is het die met het rode ledje
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Bedankt voor alle reacties! Een forumlid heeft via pb laten weten er nog 1 over te hebben en die neem ik over. Toch handig deze links voor anderen denk ik!
Offtopic:
Wiehoe! Zojuist mijn SEAS W18nx001 en filteronderdelen binnen gekregen, wat een mooie units! Snel foto's!
Offtopic:
Wiehoe! Zojuist mijn SEAS W18nx001 en filteronderdelen binnen gekregen, wat een mooie units! Snel foto's!
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Hier vergiste ik mezelf: de voorgestelde DAC gebruikt geen CS4398, maar een PCM1798. Hij is dus op een heel andere DAC-chip gebaseerd, wat overigens niet hoeft te betekenen dat het resultaat beter of slechter is.Marp schreef:Aangezien de HK-dac een CS4397 gebruikte en bovengenoemden een CS4398 verwacht ik ook weinig klankmatige verschillen. Heel veel beinvloedende elektronica hangt er immers niet achter.
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Welke is nou de "oude" en dus ook de welbesproken dac ?
Ik wil ook 1 aanschaffen, maar door de verschillende dac's die ik de laatste tijd voorbij heb zien komen op het forum, weet ik echt niet meer wat voor mij een goede aankoop zal zijn.
Ik wil ook 1 aanschaffen, maar door de verschillende dac's die ik de laatste tijd voorbij heb zien komen op het forum, weet ik echt niet meer wat voor mij een goede aankoop zal zijn.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Hat oorspronkelijke HK-dacje, dat ook bekend is van het Lampucera-project, had een CS8416 receiver en een CS4397 converter. De eerste versie was blauw, de tweede versie was zwart en had als toevoeging een led gekregen. Deze komen echter op geheel eBay niet meer voor. In de plaats daarvan tref je wel geregeld de eerdergenoemde DAC met PCM1798 converter. Of er gehoormatig verschillen zijn is nog nergens genoemd.
Wil je zo dicht mogelijk bij de oorsprong blijven, dan is nog wel de luxere broer van de HK-DAC te vinden, die voor de MAXI-Lampucera is gebruikt. Klankmatig heb je dan nagenoeg hetzelfde. Inmiddels is de CS4397 door de iets jongere CS4398 vervangen, maar dat mag geen gehoormatig verschil maken. In deze aanbieding is hij wel een stuk prijziger dan de veronderstelde vervanger met PCM1798, maar dat is inclusief ringkerntrafo en mét toevoeging van een USB-ingang. Zonder trafo is hij misschien voor minder te vinden. Deze vertoont trouwens ook bijzonder veel overeenkomsten.
Update: de maxi DAC blijkt eveneens te bestaan met PCM1798. Aan de layout is niet herkenbaar welke chip aanwezig is, dus let op de tekst indien je voor die DAC en bewust voor een bepaalde chip kiest.
Wil je zo dicht mogelijk bij de oorsprong blijven, dan is nog wel de luxere broer van de HK-DAC te vinden, die voor de MAXI-Lampucera is gebruikt. Klankmatig heb je dan nagenoeg hetzelfde. Inmiddels is de CS4397 door de iets jongere CS4398 vervangen, maar dat mag geen gehoormatig verschil maken. In deze aanbieding is hij wel een stuk prijziger dan de veronderstelde vervanger met PCM1798, maar dat is inclusief ringkerntrafo en mét toevoeging van een USB-ingang. Zonder trafo is hij misschien voor minder te vinden. Deze vertoont trouwens ook bijzonder veel overeenkomsten.
Update: de maxi DAC blijkt eveneens te bestaan met PCM1798. Aan de layout is niet herkenbaar welke chip aanwezig is, dus let op de tekst indien je voor die DAC en bewust voor een bepaalde chip kiest.
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Dus deze ? http://www.ebay.com/itm/24bit-192KHz-DA ... 3cbfc36073Marp schreef:Hat oorspronkelijke HK-dacje, dat ook bekend is van het Lampucera-project, had een CS8416 receiver en een CS4397 converter. De eerste versie was blauw
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Jawel, hij vindt 'm nog ook! 
Ps: zoek ik op eBay naar Lampucera dan komt ook de DAC met PCM1798 tevoorschijn.
Je zou dan verwachten dat Lukasz Fikus er ook op is overgestapt, maar gek genoeg rept
hij er op http://www.lampizator.eu met geen woord over. Misleidend naamgebruik dus.
Ps: zoek ik op eBay naar Lampucera dan komt ook de DAC met PCM1798 tevoorschijn.
Je zou dan verwachten dat Lukasz Fikus er ook op is overgestapt, maar gek genoeg rept
hij er op http://www.lampizator.eu met geen woord over. Misleidend naamgebruik dus.
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Ik heb hem al eens een mailtje gestuurd over die situatie, hij vindt het blijkbaar niet zo erg, althans in het antwoord wat hij gaf.Marp schreef:Jawel, hij vindt 'm nog ook!
Ps: zoek ik op eBay naar Lampucera dan komt ook de DAC met PCM1798 tevoorschijn.
Je zou dan verwachten dat Lukasz Fikus er ook op is overgestapt, maar gek genoeg rept
hij er op http://www.lampizator.eu met geen woord over. Misleidend naamgebruik dus.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 4#p1469344
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: HK dac (waarom snap ik niet hoe ik eraan kan komen)
Aha. Maar hij noemt het wel in één adem met China en kopiëren, dus dat verwoordt toch wel een beetje zijn gedachte erover. 
