Subwoofer met de TB wt644f in een gesloten kist
Moderator: Beheerdersteam
Re: Subwoofer met de TB wt644f in een gesloten kist
Klopt, ik heb dezelfde versterker en bij mij gaat er ook maar één rca kabeltje naar toe.
Maarmaar.. Als ik dus goed nadenk kan ik mijn signaal van ta2024 pakken (versterkt), ik druk deze in de plate amp, vervolgens sluit ik de luidsprekers dus aan op de plate amp.. Zo kan ik dus mijn LBVS ondersteunen met een sub, met de TA2024 en de plate amp als ik het goed heb?
Dat zou fantastisch zijn
Dat zou fantastisch zijn
Dat klopt, net zoals beschreven op pagina 12 van de gebruikershandleiding
Er dan alleen wel een filter van 6dB/oct hoogdoorlaat* tussen wat waarschijnlijk een niet positieve invloed heeft op het geluid.
*waarschijnlijk een condensator in serie waarmee je een opslingering krijgt in combinatie met de impedantie. Deze zou je eruit kunnen slopen of je speakers gewoon parallel aansluiten met de sub.
Er dan alleen wel een filter van 6dB/oct hoogdoorlaat* tussen wat waarschijnlijk een niet positieve invloed heeft op het geluid.
*waarschijnlijk een condensator in serie waarmee je een opslingering krijgt in combinatie met de impedantie. Deze zou je eruit kunnen slopen of je speakers gewoon parallel aansluiten met de sub.
Vandaag ben ik flink aan de slag geweest met de sub, aangezien gisteren alles binnen is gekomen wat versterker en kabels betreft.. heel erg opgeschoten en zelfs kunnen luisteren vanavond
MAAR jammergenoeg "bonkt" de sub nog steeds erg, wel stukken minder dan ervoor uiteraard, maar helaas nog niet goed.. Wat nu?
Ik heb nogmaals geluisterd vandaag, maar ik ben jammer genoeg nog niet tevreden
Is het een optie om bijvoorbeeld meer demping in de kast toe te voegen? OF zal ik toch moeten gaan voor een andere driver? Of kan dit toch nog aan die 'boost' liggen van de conrad versterker? Of van de aansturing vanaf de onkyo sr tr508?
Hopen dat iemand me hiermee kan helpen
Groeten (H)
Hopen dat iemand me hiermee kan helpen
Groeten (H)
Soms zit deze dreun hem niet in de subwoofer maar spreekt de subwoofer de kamer resonance aan of ligt het aan de plaatsing van de sub. heb je al wat geschoven? Waar heb je hem staan, dicht bij de muur of in een hoek?
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Ik heb inderdaad al redelijk wat geschoven, daar werd het soms minder van, maar nog lang niet genoeg
hij staat voornamelijk in een hoek.. Is dat slecht?
Wie heeft nog meer tips? Alle antwoorden zijn welkom
Wie heeft nog meer tips? Alle antwoorden zijn welkom
Zet de subwoofer op je luisterstoel en kruip dan rond in je kamer. Daar waar de bas goed klinkt zet je de subwoofer neer.
Goedendag mensen
Mn sub bonkt al stukken minder, moest misschien nog iets inspelen ofzo?
Verder heb ik wel ontdekt dat hij veel erger bonkt op mijn onkyo 508 pre-out dan via mn ta2024 via de versterkermodule aangesloten.. Hoe kan zoiets?
Hier een fotootje
Verder heb ik wel ontdekt dat hij veel erger bonkt op mijn onkyo 508 pre-out dan via mn ta2024 via de versterkermodule aangesloten.. Hoe kan zoiets?
Hier een fotootje