De ZBA speaker van t jaar 2008 - Concave
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
De ZBA speaker van t jaar 2008 - Concave
OK, tot einde van deze maand (16 dagen na aanmaken van deze poll om precies te zijn) kunnen we stemmen, en dan weten we dus wie dit jaar de eeuwige roem gaat opstrijken...
zie dit topic
viewtopic.php?t=7937
voor de nominaties en uitleg
volgorde in de poll is in volgorde van nomineren
btw: indien er jaar het oordeel van de jury te weinig verschil zit tussen nrs 1 en 2 dan komt er een shoot-out
zie dit topic
viewtopic.php?t=7937
voor de nominaties en uitleg
volgorde in de poll is in volgorde van nomineren
btw: indien er jaar het oordeel van de jury te weinig verschil zit tussen nrs 1 en 2 dan komt er een shoot-out
Laatst gewijzigd door Henkjan op zo 01 feb 2009, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- robbiedobbie
- Berichten: 231
- Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 21:21
- Locatie: antwerpen
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Pff wat moeilijk. Ik vind de budget vloerstaander een winnaar puur door toegankelijkheid en verrassende resultaten.
De concave is een fantastisch mooie speaker en gemaakt met absoluut vakmanschap maar dat die mooi en goed zou gaan worden was al vanaf moment 1 bekend. De Budgetter was een goedkope speaker die ook nog eens aardig bleek te presteren.
De ieniemieniemieniemie vind ik ook erg geslaagd concept voor de kleinbehuizden onder ons. En de Nautilus.... Pfff all-time favoriet in de catagorie bijzondere kasten. Pfff, mag ik niet meer keer stemmen?
De concave is een fantastisch mooie speaker en gemaakt met absoluut vakmanschap maar dat die mooi en goed zou gaan worden was al vanaf moment 1 bekend. De Budgetter was een goedkope speaker die ook nog eens aardig bleek te presteren.
De ieniemieniemieniemie vind ik ook erg geslaagd concept voor de kleinbehuizden onder ons. En de Nautilus.... Pfff all-time favoriet in de catagorie bijzondere kasten. Pfff, mag ik niet meer keer stemmen?
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Yep, zijn dezelfde afwegingen die ikzelf ook heb moeten maken (behalve de Ieniemienie, die was bij mij bij voorbaat kansloos). Erg lastig...maar dat zegt genoeg over het niveau op het forum alhier...Vinculum schreef:Pff wat moeilijk. Ik vind de budget vloerstaander een winnaar puur door toegankelijkheid en verrassende resultaten.
De concave is een fantastisch mooie speaker en gemaakt met absoluut vakmanschap maar dat die mooi en goed zou gaan worden was al vanaf moment 1 bekend. De Budgetter was een goedkope speaker die ook nog eens aardig bleek te presteren.
De ieniemieniemieniemie vind ik ook erg geslaagd concept voor de kleinbehuizden onder ons. En de Nautilus.... Pfff all-time favoriet in de catagorie bijzondere kasten. Pfff, mag ik niet meer keer stemmen?
Ja, daarom ga ik uit van:dre schreef:de keuze tussen uiterlijk en klank zoeken is moeilijk.....
Hoe ziet het er uit, (beetje persoonlijk) en
wat vond de bouwer zelf van hoe het werkt.
Want anders motte we de projecten tocht gaan doen i.p.v. de elf steden dinges en zo..
(Eeeuuuhh,
Persoonlijk vind ik het een beetje jammer dat er zo weinig waarde wordt gekend aan de vormgeving. De klank is uiteindelijk het belangrijkste maar de meesten van ons hebben deze ontwerpen nog niet mogen beluisteren en lijken eerder te kiezen voor het indrukwekkende ( wat zeker het geval is bij de Concave ) voortraject en technische uitwerking van het ontwerp dan voor de uiterlijke vormgeving.
Dit was vorig jaar ook het geval. (weet even niet meer welk ontwerp dit was)
Ik ben er niet van overtuigd dat een speaker die zeer precies en volgens alle regels in elkaar gezet is ook beter klinkt.
Daarom laat ik (voorlopig
) een origineel/spannend uiterlijk zwaarder wegen.
Dit was vorig jaar ook het geval. (weet even niet meer welk ontwerp dit was)
Ik ben er niet van overtuigd dat een speaker die zeer precies en volgens alle regels in elkaar gezet is ook beter klinkt.
Daarom laat ik (voorlopig
-
sander0105
- Berichten: 25
- Lid geworden op: za 01 mar 2008, 11:30
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
en de winnaar is bekend: de Concave van Ed c.s. een project dat op Do 01 Sep 2005 19:15 begon.. het leek nog even spannend te worden, maar de voorsprong bleef, en dus kunnen we Asterduc van harte feliciteren met deze mooie overwinning
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102&


http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102&
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Hahaaa!
High-end wint het nog van zeer goede prijs prestatie verhouding.
Ik denk dat dat niet was gebeurd indien de high-end speaker niet zo ontzettend breed is besproken geweest als d'n deze. Met name de enorme inzet van Ed laat zien dat ie een echte meesterbouwer was en blijft......
Ed: gefeliciteerd!!
Jan
High-end wint het nog van zeer goede prijs prestatie verhouding.
Ik denk dat dat niet was gebeurd indien de high-end speaker niet zo ontzettend breed is besproken geweest als d'n deze. Met name de enorme inzet van Ed laat zien dat ie een echte meesterbouwer was en blijft......
Ed: gefeliciteerd!!
Jan
- robbiedobbie
- Berichten: 231
- Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 21:21
- Locatie: antwerpen
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Dit ontroert mij, maar tegelijkertijd ben ik fier, blij en vooral dankbaar voor jullie medewerking in dit lange leerproject.
Proficiat ook aan diegene die niet de hoogste stemmen hebben gehaald. Voor mij is elk project een winnaar.
Wie weet is dit een extra stimulans voor de nominaties van 2009. Ik kijk alvast uit naar de nieuwe projecten van dit jaar.
Ed.
Proficiat ook aan diegene die niet de hoogste stemmen hebben gehaald. Voor mij is elk project een winnaar.
Wie weet is dit een extra stimulans voor de nominaties van 2009. Ik kijk alvast uit naar de nieuwe projecten van dit jaar.
Ed.
