K+T CT250 lage versie
Moderator: Beheerdersteam
Re: K+T CT250 lage versie
sow....ben ff een tijdje out of the picture geweest maar het heeft iig niet stilgestaan.
Ze hebben een tijdje in staan draaien...heb m'n hele woonkamer er voor om moeten gooien aangezien ze toch wel wat ruimte nodig hebben en ik vind ze persoonlijk super!
Komende week gaan ze naar de spuiter en dan plaats ik foto's... excuses voor de gruwelijke vertraging!
Wielke
Ze hebben een tijdje in staan draaien...heb m'n hele woonkamer er voor om moeten gooien aangezien ze toch wel wat ruimte nodig hebben en ik vind ze persoonlijk super!
Komende week gaan ze naar de spuiter en dan plaats ik foto's... excuses voor de gruwelijke vertraging!
Wielke
Re: K+T CT250 lage versie
[Komende week gaan ze naar de spuiter en dan plaats ik foto's... excuses voor de gruwelijke vertraging!]
En zijn ze al klaar?
Ben reuze benieuwd naar het resultaat.
Zit zelf ook te denken om ze te bouwen, vind ze alleen nogal diep en de normale zijn veels te hoog , krijg ik eigenlijk ook niet door de goedkeuring.
Ben al een tijdje aan het zoeken naar het filterschema maar kan nog niets vinden , waar heb jij die vandaan eigenlijk?
En hoe klinken ze eigenlijk , gaat het goed met pop en rock?
En zijn ze al klaar?
Ben reuze benieuwd naar het resultaat.
Zit zelf ook te denken om ze te bouwen, vind ze alleen nogal diep en de normale zijn veels te hoog , krijg ik eigenlijk ook niet door de goedkeuring.
Ben al een tijdje aan het zoeken naar het filterschema maar kan nog niets vinden , waar heb jij die vandaan eigenlijk?
En hoe klinken ze eigenlijk , gaat het goed met pop en rock?
Re: K+T CT250 lage versie
KT heeft nu ook een interessant nieuw project dat conceptueel wat lijkt op de CT250: de Aurum.
http://www.lautsprecher-shop.de/hifi/aurum.htm

http://www.lautsprecher-shop.de/hifi/aurum.htm

Re: K+T CT250 lage versie
Is ook een mooi ontwerp,alleen het rendement is een heel stuk lager .
Wil nml iets bouwen met hoogrendement aangestuurd door een Tripath versterkertje , om ook eens wat harder te draaien.
Wil nml iets bouwen met hoogrendement aangestuurd door een Tripath versterkertje , om ook eens wat harder te draaien.
Re: K+T CT250 lage versie
Ik vind deze laatste creatie van K&T wel het ultieme bewijs dat ze een vormgever moeten inhuren. Het was altijd al heel mager qua vormgeving maar nu blijkt dat ze niet alleen geen aanleg hebben, ze zien het niet eens dat het bagger is.
Re: K+T CT250 lage versie
Ik durf het haast niet te zeggen, maar ik denk dat ze niet eens zo lelijk zijn, indien uitgevoerd in bijvoorbeeld massief eiken, or een heel licht (haast white wash) berken.
Maar goed, over smaak valt niet te twisten
Maar goed, over smaak valt niet te twisten
Re: K+T CT250 lage versie
Ben je wel eens bij een welstandscommissie geweest?blueznl schreef:Maar goed, over smaak valt niet te twisten
Ik zal dit topic maar niet gaan kapen, want ik vrees dat we hier niet in twee zinnen uit zijn. Dus verder met de CT250 die een stuk beter is qua vorm volgens mijn bescheiden doch correcte mening
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: K+T CT250 lage versie
Ze worden toch maar gefineerd heb ik gehoord , lijkt me ook erg mooi .prepre schreef:weilke shreef :Komende week gaan ze naar de spuiter en dan plaats ik foto's... excuses voor de gruwelijke vertraging!]
En zijn ze al klaar?
Ben reuze benieuwd naar het resultaat.
Het gaat om het idee wat je kan maken , als zelfbouwer geef je toch je eigen draai eraan !John P schreef:Ik vind deze laatste creatie van K&T wel het ultieme bewijs dat ze een vormgever moeten inhuren. Het was altijd al heel mager qua vormgeving maar nu blijkt dat ze niet alleen geen aanleg hebben, ze zien het niet eens dat het bagger is.
Re: K+T CT250 lage versie
Inderdaad. Zelf zou ik hem om te beginnen in 1 kast doen (met een intern tussenschot), en ik zou dat goudblad nooit aanbrengen.Het gaat om het idee wat je kan maken , als zelfbouwer geef je toch je eigen draai eraan !
Op een andere duitse diy site is er een interessant hoogrendement 2 wegs concept waar ze de tweeter hoorn naadloos verwerken, dat spreekt me zelf wel aan qua afwerking:

- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: K+T CT250 lage versie
We zijn even off topic , het worden ons vergeven hoop ik ...

Dit is ook weer waanzinnig mooiDagon schreef:Op een andere duitse diy site is er een interessant hoogrendement 2 wegs concept waar ze de tweeter hoorn naadloos verwerken, dat spreekt me zelf wel aan qua afwerking:
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: K+T CT250 lage versie
(hoi Bas,)
er is hier inderdaad nog een update
M'n badkamer en overloop zijn ondertussen compleet verbouwd en de CT-250's spelen lekker in de woonkamer. Ray5150 is momenteel printen voor me aan het maken voor de filters en ik heb een voldoende voor m'n tentamen Overheid en Bestuur
Nah ff zonder onzin. Hele drukke maanden achter de boeg en eind februari ga ik een paar weken de ziektewet in en dan worden de CT-250's eindelijk tot een eind gebracht. Ze worden uiteindelijk toch niet gefineerd maar ik ga toch voor hoogglans wit... zulke veranderingen krijg je als je lange tijd hebt om na te denken
Verder heb ik nu ff snel nog een projectje in uitvoering voor m'n pa (de aangepaste Black Beauty die dinsdag klaar MOET zijn) en heb ik van Mischa72 een bouwpakketje overgenomen voor een PhonoDude, van Marktplaats een Tumos (http://www.dddac.de) op de kop getikt en regelt Ray me nog een set printen voor de Classic Three van Dick.
Als de printen van Ray binnen zijn dan worden die ingebouwd in nette kastjes en als het projectje voor pa af is dan begin ik de CT-250's af te werken.
Als ze zo ver zijn mag je gerust eens komen luisteren als je serieus interesse hebt, Mischa wil er ook nog wel een keertje voor aankomen. Misschien wel leuk te combineren? Binnen nu en 3 weken zijn ze iig zo ver...I promise (en beloftes maken schuld)
er is hier inderdaad nog een update
M'n badkamer en overloop zijn ondertussen compleet verbouwd en de CT-250's spelen lekker in de woonkamer. Ray5150 is momenteel printen voor me aan het maken voor de filters en ik heb een voldoende voor m'n tentamen Overheid en Bestuur
Nah ff zonder onzin. Hele drukke maanden achter de boeg en eind februari ga ik een paar weken de ziektewet in en dan worden de CT-250's eindelijk tot een eind gebracht. Ze worden uiteindelijk toch niet gefineerd maar ik ga toch voor hoogglans wit... zulke veranderingen krijg je als je lange tijd hebt om na te denken
Verder heb ik nu ff snel nog een projectje in uitvoering voor m'n pa (de aangepaste Black Beauty die dinsdag klaar MOET zijn) en heb ik van Mischa72 een bouwpakketje overgenomen voor een PhonoDude, van Marktplaats een Tumos (http://www.dddac.de) op de kop getikt en regelt Ray me nog een set printen voor de Classic Three van Dick.
Als de printen van Ray binnen zijn dan worden die ingebouwd in nette kastjes en als het projectje voor pa af is dan begin ik de CT-250's af te werken.
Als ze zo ver zijn mag je gerust eens komen luisteren als je serieus interesse hebt, Mischa wil er ook nog wel een keertje voor aankomen. Misschien wel leuk te combineren? Binnen nu en 3 weken zijn ze iig zo ver...I promise (en beloftes maken schuld)
Re: K+T CT250 lage versie
Huh? Kun jij dat plannen?WielkeB schreef:en eind februari ga ik een paar weken de ziektewet in
Groeten,
Mischa
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: K+T CT250 lage versie
HAHA ook al 10 projecten tergelijk .
Een tijdje geleden was ik in de buurt van eindhoven een zaagtafel ophalen , had ik een stukje door kunnen rijden .
Als de vorst weg is moet ik me gaan voorbereiden op het werk , want als het weer omslaat moet mijn ijswagen volledig klaar staan .
Jij moet gewoon naar breda komen
Ben nu bezig met philips breedbander goed te krijgen , en dingen aant verkopen omdat het verzamelen weer uit de hand was gelopen , het is namelijk onzin om zoveel te hebben , 3 recievers 2 versterkers 2 buizen versterkers en dozijn aan speaker units .
Steeds beetje bij beetje is moeilijk om afscheid te nemen .
Een tijdje geleden was ik in de buurt van eindhoven een zaagtafel ophalen , had ik een stukje door kunnen rijden .
Als de vorst weg is moet ik me gaan voorbereiden op het werk , want als het weer omslaat moet mijn ijswagen volledig klaar staan .
Jij moet gewoon naar breda komen
Ben nu bezig met philips breedbander goed te krijgen , en dingen aant verkopen omdat het verzamelen weer uit de hand was gelopen , het is namelijk onzin om zoveel te hebben , 3 recievers 2 versterkers 2 buizen versterkers en dozijn aan speaker units .
Steeds beetje bij beetje is moeilijk om afscheid te nemen .
Re: K+T CT250 lage versie
yup want ik wordt de 24e geopereerdmischa72 schreef:Huh? Kun jij dat plannen?WielkeB schreef:en eind februari ga ik een paar weken de ziektewet in
Groeten,
Mischa
Re: K+T CT250 lage versie
over Breda heb ik het met Mischa al gehad... gaat met een beetje geluk wel goedkomen...bas focal m180 schreef:HAHA ook al 10 projecten tergelijk .
Een tijdje geleden was ik in de buurt van eindhoven een zaagtafel ophalen , had ik een stukje door kunnen rijden .
Als de vorst weg is moet ik me gaan voorbereiden op het werk , want als het weer omslaat moet mijn ijswagen volledig klaar staan .
Jij moet gewoon naar breda komen![]()
Ben nu bezig met philips breedbander goed te krijgen , en dingen aant verkopen omdat het verzamelen weer uit de hand was gelopen , het is namelijk onzin om zoveel te hebben , 3 recievers 2 versterkers 2 buizen versterkers en dozijn aan speaker units .
Steeds beetje bij beetje is moeilijk om afscheid te nemen .
en ik ben een gruwelijke chaoot... begin aan veel te veel tegelijk hahahaha.... heb eergisteren net 6 meter beuken profielen binnen gekregen voor de versterker projectjes en zit nu de rest van de onderdelen te sparen. M'n pa (metaalman) levert me de chassisplaten... die van de Tumos is waarschijnlijk volgende week binnen
Maaruh... nu al de ijswagen klaar? sow... ik krijg het spul in hartje zomer nog amper weg...geef me dan maar een Weizenbiertje hahaha
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: K+T CT250 lage versie
Dat zou wel mooi zijn als je kwam , wordt meen ik eerste keer voor je ?WielkeB schreef:over Breda heb ik het met Mischa al gehad... gaat met een beetje geluk wel goedkomen...
Maaruh... nu al de ijswagen klaar?
Ik neem dan ook mijn breedbanders mee , en een buizen versterker waar ze op kunnen uiteraard .
Maart kan het weer zo om slaan en 12-15 graden met zon zijn , dan wil ik klaar staan .
Re: K+T CT250 lage versie
Yup dat wordt dan inderdaad m'n eerste keer ja! Misschien dat ik ooit ook eens wat mee kan nemenbas focal m180 schreef:Dat zou wel mooi zijn als je kwam , wordt meen ik eerste keer voor je ?
Re: K+T CT250 lage versie
sow...vanochtend weer geschuurd en weer een laag er op gezet. Spul is na een half uur trouwens al droog genoeg om met een vinger aan te komen. Vanavond de laatste laag als het droog genoeg is om weer te schuren... we zullen zien.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: K+T CT250 lage versie
Is er speciale verf gebruikt?
Normaal (ideaal) laat je een laklaagje een weekje uitharden.
Ga je alles nog polijsten of nabewerken?
Ik heb zelf gemerkt dat polijsten van 3 laagjes lak véél beter gaat als die lagen allemaal volledig zijn uitgehard.
Als je niets meer doet, is het waarschijnlijk geen ramp.
(droogt misschien nog door de lagen heen?)
Zien er tof uit trouwens, leuke kleur.
@Dragon, heb jij dat draadje ergens waar zie die SUPERSTRAKKE afwerking tonen?
Normaal (ideaal) laat je een laklaagje een weekje uitharden.
Ga je alles nog polijsten of nabewerken?
Ik heb zelf gemerkt dat polijsten van 3 laagjes lak véél beter gaat als die lagen allemaal volledig zijn uitgehard.
Als je niets meer doet, is het waarschijnlijk geen ramp.
(droogt misschien nog door de lagen heen?)
Zien er tof uit trouwens, leuke kleur.
@Dragon, heb jij dat draadje ergens waar zie die SUPERSTRAKKE afwerking tonen?
Re: K+T CT250 lage versie
hoi Bart,
het is Hammerite... eigenlijk bedoeld om metaal mee te schilderen. Superstrak ga ik die niet krijgen denk ik, dat is de aard van de verf: heel lichtjes gemarmerd.
Maar droogt dus als de ziekte. Gisterochtend de eerste laag opgezet en kwam gisteravond thuis en met een portie ballen eens een schuurpapiertje gepakt en het was al droog: schuurpapier slipte niet direct dicht.
het is Hammerite... eigenlijk bedoeld om metaal mee te schilderen. Superstrak ga ik die niet krijgen denk ik, dat is de aard van de verf: heel lichtjes gemarmerd.
Maar droogt dus als de ziekte. Gisterochtend de eerste laag opgezet en kwam gisteravond thuis en met een portie ballen eens een schuurpapiertje gepakt en het was al droog: schuurpapier slipte niet direct dicht.
