K+T CT250 lage versie

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door Martijn M »

Ik ben ook benieuwd!
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

sow....ben ff een tijdje out of the picture geweest maar het heeft iig niet stilgestaan.
Ze hebben een tijdje in staan draaien...heb m'n hele woonkamer er voor om moeten gooien aangezien ze toch wel wat ruimte nodig hebben en ik vind ze persoonlijk super!
Komende week gaan ze naar de spuiter en dan plaats ik foto's... excuses voor de gruwelijke vertraging!

Wielke
prepre
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 9:34
Locatie: Julianadorp

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door prepre »

[Komende week gaan ze naar de spuiter en dan plaats ik foto's... excuses voor de gruwelijke vertraging!]

En zijn ze al klaar?

Ben reuze benieuwd naar het resultaat.

Zit zelf ook te denken om ze te bouwen, vind ze alleen nogal diep en de normale zijn veels te hoog , krijg ik eigenlijk ook niet door de goedkeuring. :cry:

Ben al een tijdje aan het zoeken naar het filterschema maar kan nog niets vinden , waar heb jij die vandaan eigenlijk?

En hoe klinken ze eigenlijk , gaat het goed met pop en rock?
Dagon
Berichten: 17
Lid geworden op: do 25 aug 2011, 22:11

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door Dagon »

KT heeft nu ook een interessant nieuw project dat conceptueel wat lijkt op de CT250: de Aurum.

http://www.lautsprecher-shop.de/hifi/aurum.htm

Afbeelding
prepre
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 9:34
Locatie: Julianadorp

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door prepre »

Is ook een mooi ontwerp,alleen het rendement is een heel stuk lager . :(

Wil nml iets bouwen met hoogrendement aangestuurd door een Tripath versterkertje , om ook eens wat harder te draaien. :rock:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door John P »

Ik vind deze laatste creatie van K&T wel het ultieme bewijs dat ze een vormgever moeten inhuren. Het was altijd al heel mager qua vormgeving maar nu blijkt dat ze niet alleen geen aanleg hebben, ze zien het niet eens dat het bagger is.
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door blueznl »

Ik durf het haast niet te zeggen, maar ik denk dat ze niet eens zo lelijk zijn, indien uitgevoerd in bijvoorbeeld massief eiken, or een heel licht (haast white wash) berken.

Maar goed, over smaak valt niet te twisten :-)
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door John P »

blueznl schreef:
Maar goed, over smaak valt niet te twisten :-)
Ben je wel eens bij een welstandscommissie geweest?
Ik zal dit topic maar niet gaan kapen, want ik vrees dat we hier niet in twee zinnen uit zijn. Dus verder met de CT250 die een stuk beter is qua vorm volgens mijn bescheiden doch correcte mening :sure: :sure:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door bas focal m180 »

prepre schreef:
weilke shreef :Komende week gaan ze naar de spuiter en dan plaats ik foto's... excuses voor de gruwelijke vertraging!]

En zijn ze al klaar?

Ben reuze benieuwd naar het resultaat.
Ze worden toch maar gefineerd heb ik gehoord , lijkt me ook erg mooi .




John P schreef:
Ik vind deze laatste creatie van K&T wel het ultieme bewijs dat ze een vormgever moeten inhuren. Het was altijd al heel mager qua vormgeving maar nu blijkt dat ze niet alleen geen aanleg hebben, ze zien het niet eens dat het bagger is.
Het gaat om het idee wat je kan maken , als zelfbouwer geef je toch je eigen draai eraan !
Dagon
Berichten: 17
Lid geworden op: do 25 aug 2011, 22:11

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door Dagon »

Het gaat om het idee wat je kan maken , als zelfbouwer geef je toch je eigen draai eraan !
Inderdaad. Zelf zou ik hem om te beginnen in 1 kast doen (met een intern tussenschot), en ik zou dat goudblad nooit aanbrengen.
Op een andere duitse diy site is er een interessant hoogrendement 2 wegs concept waar ze de tweeter hoorn naadloos verwerken, dat spreekt me zelf wel aan qua afwerking:

Afbeelding
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door bas focal m180 »

We zijn even off topic , het worden ons vergeven hoop ik ...
Dagon schreef:
Op een andere duitse diy site is er een interessant hoogrendement 2 wegs concept waar ze de tweeter hoorn naadloos verwerken, dat spreekt me zelf wel aan qua afwerking:

Afbeelding
Dit is ook weer waanzinnig mooi :rock:
Gebruikersavatar
595ss
Berichten: 326
Lid geworden op: vr 02 dec 2005, 16:26
Locatie: Gullringen, sverige

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door 595ss »

Het lijkt wel of hij geasfalteerd is..
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door bas focal m180 »

is er nog hier een update ?
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

(hoi Bas,)

er is hier inderdaad nog een update ;-)
M'n badkamer en overloop zijn ondertussen compleet verbouwd en de CT-250's spelen lekker in de woonkamer. Ray5150 is momenteel printen voor me aan het maken voor de filters en ik heb een voldoende voor m'n tentamen Overheid en Bestuur :-D

Nah ff zonder onzin. Hele drukke maanden achter de boeg en eind februari ga ik een paar weken de ziektewet in en dan worden de CT-250's eindelijk tot een eind gebracht. Ze worden uiteindelijk toch niet gefineerd maar ik ga toch voor hoogglans wit... zulke veranderingen krijg je als je lange tijd hebt om na te denken ;-)

Verder heb ik nu ff snel nog een projectje in uitvoering voor m'n pa (de aangepaste Black Beauty die dinsdag klaar MOET zijn) en heb ik van Mischa72 een bouwpakketje overgenomen voor een PhonoDude, van Marktplaats een Tumos (http://www.dddac.de) op de kop getikt en regelt Ray me nog een set printen voor de Classic Three van Dick.

Als de printen van Ray binnen zijn dan worden die ingebouwd in nette kastjes en als het projectje voor pa af is dan begin ik de CT-250's af te werken.

Als ze zo ver zijn mag je gerust eens komen luisteren als je serieus interesse hebt, Mischa wil er ook nog wel een keertje voor aankomen. Misschien wel leuk te combineren? Binnen nu en 3 weken zijn ze iig zo ver...I promise (en beloftes maken schuld)
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door mischa72 »

WielkeB schreef:
en eind februari ga ik een paar weken de ziektewet in
Huh? Kun jij dat plannen?

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door bas focal m180 »

HAHA ook al 10 projecten tergelijk .

Een tijdje geleden was ik in de buurt van eindhoven een zaagtafel ophalen , had ik een stukje door kunnen rijden .
Als de vorst weg is moet ik me gaan voorbereiden op het werk , want als het weer omslaat moet mijn ijswagen volledig klaar staan .

Jij moet gewoon naar breda komen :rock:

Ben nu bezig met philips breedbander goed te krijgen , en dingen aant verkopen omdat het verzamelen weer uit de hand was gelopen , het is namelijk onzin om zoveel te hebben , 3 recievers 2 versterkers 2 buizen versterkers en dozijn aan speaker units .
Steeds beetje bij beetje is moeilijk om afscheid te nemen .
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

mischa72 schreef:
WielkeB schreef:
en eind februari ga ik een paar weken de ziektewet in
Huh? Kun jij dat plannen?

Groeten,
Mischa
yup want ik wordt de 24e geopereerd ;-)
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

bas focal m180 schreef:
HAHA ook al 10 projecten tergelijk .

Een tijdje geleden was ik in de buurt van eindhoven een zaagtafel ophalen , had ik een stukje door kunnen rijden .
Als de vorst weg is moet ik me gaan voorbereiden op het werk , want als het weer omslaat moet mijn ijswagen volledig klaar staan .

Jij moet gewoon naar breda komen :rock:

Ben nu bezig met philips breedbander goed te krijgen , en dingen aant verkopen omdat het verzamelen weer uit de hand was gelopen , het is namelijk onzin om zoveel te hebben , 3 recievers 2 versterkers 2 buizen versterkers en dozijn aan speaker units .
Steeds beetje bij beetje is moeilijk om afscheid te nemen .
over Breda heb ik het met Mischa al gehad... gaat met een beetje geluk wel goedkomen...

en ik ben een gruwelijke chaoot... begin aan veel te veel tegelijk hahahaha.... heb eergisteren net 6 meter beuken profielen binnen gekregen voor de versterker projectjes en zit nu de rest van de onderdelen te sparen. M'n pa (metaalman) levert me de chassisplaten... die van de Tumos is waarschijnlijk volgende week binnen :P

Maaruh... nu al de ijswagen klaar? sow... ik krijg het spul in hartje zomer nog amper weg...geef me dan maar een Weizenbiertje hahaha
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door bas focal m180 »

WielkeB schreef:
over Breda heb ik het met Mischa al gehad... gaat met een beetje geluk wel goedkomen...


Maaruh... nu al de ijswagen klaar?
Dat zou wel mooi zijn als je kwam , wordt meen ik eerste keer voor je ?
Ik neem dan ook mijn breedbanders mee , en een buizen versterker waar ze op kunnen uiteraard .

Maart kan het weer zo om slaan en 12-15 graden met zon zijn , dan wil ik klaar staan .
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

bas focal m180 schreef:
Dat zou wel mooi zijn als je kwam , wordt meen ik eerste keer voor je ?
Yup dat wordt dan inderdaad m'n eerste keer ja! Misschien dat ik ooit ook eens wat mee kan nemen :)
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

kleine update
Bijlagen
CT-250.jpg
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door mischa72 »

Ziet er goed uit Wil !!
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

sow...vanochtend weer geschuurd en weer een laag er op gezet. Spul is na een half uur trouwens al droog genoeg om met een vinger aan te komen. Vanavond de laatste laag als het droog genoeg is om weer te schuren... we zullen zien.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door bartsegers »

Is er speciale verf gebruikt?

Normaal (ideaal) laat je een laklaagje een weekje uitharden.
Ga je alles nog polijsten of nabewerken?

Ik heb zelf gemerkt dat polijsten van 3 laagjes lak véél beter gaat als die lagen allemaal volledig zijn uitgehard.

Als je niets meer doet, is het waarschijnlijk geen ramp.
(droogt misschien nog door de lagen heen?)

Zien er tof uit trouwens, leuke kleur.

@Dragon, heb jij dat draadje ergens waar zie die SUPERSTRAKKE afwerking tonen?
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

hoi Bart,

het is Hammerite... eigenlijk bedoeld om metaal mee te schilderen. Superstrak ga ik die niet krijgen denk ik, dat is de aard van de verf: heel lichtjes gemarmerd.
Maar droogt dus als de ziekte. Gisterochtend de eerste laag opgezet en kwam gisteravond thuis en met een portie ballen eens een schuurpapiertje gepakt en het was al droog: schuurpapier slipte niet direct dicht.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”