Ik heb de Eton units al zo,n 2.5 jaar op zolder liggen maar nooit de tijd of zin gehad om hiermee verder te gaan totdat ik met mijn (zelf gebouwde) bestaande weergevers niet meer verder wilde spelen na zo,n 21 jaar.
Het zoeken was vooral naar de vraag, hoe maak ik de kasten en afwerking naar mijn persoonlijke smaak.
Toen ik daaruit was wilde ik ook zo snel mogelijk beginnen met bouwen.
Nu ben ik van mijzelf iemand die bijna altijd alles zelf wil maken dus zo min mogelijk afhankelijk zijn van anderen voor bv het zagen en afwerken, maar dan maak je je het zelf ook moeilijk.
Ik ben altijd al een liefhebber van echt hout dus toen ik via iemand een vracht Amerikaans eiken panelen kon bemachtigen was voor mij de keus gemaakt, massief eiken dat wordt het.
Ik begin voorlopig met de bovenkasten waarin de twee bas/midden units en hoog komen.
De inhoud betreft 30 liter.
de panelen zijn van lamellen gelijmd 40mm. dik eiken van zo,n 20 jaar oud dus voor werken hoef ik nagenoeg niet te vrezen.
Alles wordt met een handcirkelzaag op maat gezaagd en koud op kopse kant verlijmd met pu constructielijm zonder schroef of deuvels.
Ik geloof best dat menigeen nu denkt , waar begint die aan, word nooit wat...
Misschien kan ik mbv de vele forum leden nog wat leren en goede adviezen lezen over hoe dit tot een succesvol einde te brengen.
Foto,s