simpel? 12v naar 5v met spanningsregelaar
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
simpel? 12v naar 5v met spanningsregelaar
Goedemiddag,
Ik heb vandaag een PGA2311 kitje van Ebay gekocht. Deze gaat dienst doen in een tijdelijke voorversterker voor mijn UCD. Nu heb ik een trafo van 12v beschikbaar. De print van Ebay heeft 7805 en 7905 regelaars. Ik vind de koellichamen te licht om max.12W (12Vx1A=12W) te verstoken. Wie weet een goede oplossing om dit verantwoord en misschien beter te doen?
Ik heb vandaag een PGA2311 kitje van Ebay gekocht. Deze gaat dienst doen in een tijdelijke voorversterker voor mijn UCD. Nu heb ik een trafo van 12v beschikbaar. De print van Ebay heeft 7805 en 7905 regelaars. Ik vind de koellichamen te licht om max.12W (12Vx1A=12W) te verstoken. Wie weet een goede oplossing om dit verantwoord en misschien beter te doen?
Re: simpel? 12v naar 5v met spanningsregelaar
Ik heb het data-sheet van de PGA2311 bekeken, maar die trekt maar 10 mA!
Wat zit er nog meer op het kitje, heb je een link of foto?
Wat zit er nog meer op het kitje, heb je een link of foto?
Het kan natuurlijk dat er een microcontroller en een LCD of VFD op dat PGA printje zit.
Maar dan nog kom je niet bij 1 Ampere in de buurt, ik denk hoogstens een paar honderd mA.
Maar dan nog kom je niet bij 1 Ampere in de buurt, ik denk hoogstens een paar honderd mA.
en als het al 1A is, dan gaat het natuurlijk niet om 12 W, maar om 7 W (12V-5V)
http://www.ebay.nl/itm/Upgrade-3Pcs-PGA ... 3a6966b789
is het kitje. Helemaal gelijk met 7Watt. Ik ben er inmiddels achter dat ik alleen maar 12V en 0 op mijn trafo heb. dus ik zal toch een nieuwe trafo erbij moeten zetten. dan maar gewoon een 8-0-8 V Trafo. Ben ik meteen van de mogelijke problemen af.
Bedankt voor de antwoorden! kan ik hoop ik volgende week weer verder bouwen.
is het kitje. Helemaal gelijk met 7Watt. Ik ben er inmiddels achter dat ik alleen maar 12V en 0 op mijn trafo heb. dus ik zal toch een nieuwe trafo erbij moeten zetten. dan maar gewoon een 8-0-8 V Trafo. Ben ik meteen van de mogelijke problemen af.
Bedankt voor de antwoorden! kan ik hoop ik volgende week weer verder bouwen.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Als het maar een paar mA is heb je geen koelblok nodig.
Anders opvangen met een weerstand ofzo (moet je wel even stroom meerekenen ivm spanningsval)
Anders opvangen met een weerstand ofzo (moet je wel even stroom meerekenen ivm spanningsval)
Ik zie wel een paar relais' zitten en extensie-connectors, ze houden dus rekening met een grotere belasting.
8-0-8 lijkt mee een prima keuze, een paar VA lijkt me genoeg.
8-0-8 lijkt mee een prima keuze, een paar VA lijkt me genoeg.