Hallo allemaal,
Ik heb een setje Focal db26 vloerstaanders staan met een probleem, van 1 van de 7" bass drivers zit de sprekerspoel op een of andere vage manier niet meer gecentreerd en raakt af en toe de magneet wat me dus mateloos irriteerd.
nu heb ik nog een nieuw setje 8" drivers liggen en had het idee om nieuwe kasten te gaan maken en de oude drivers te vervangen voor de 8" exemplaren of die ene driver te laten repareren en dan een 3-weg set te bouwen waar de 7" gesloten zit en de 8" reflex.
nu komt mijn vraag: wat is wijsheid? of wat raden jullie mij aan met mijn drivers?
dit zijn ze:
Tweeter Focal TC90K
Woofer Focal 7K011DBL (dvc)
Woofer Focal 8K516(J)
Parameters: http://www.audiocraftworks.gr/gr/pages/ ... /focal.htm
Ik denk dat ik best aardige drivers heb en dat ze wel een nieuwe kast waard zijn toch?
ze worden aangestuurd door een Onkyo TX-SR600E
Alvast bedankt!
uitwisselen van focal's
Moderator: Beheerdersteam
-
monsterdark
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di 30 dec 2008, 0:27
- Locatie: eindhoven
-
monsterdark
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di 30 dec 2008, 0:27
- Locatie: eindhoven
-
monsterdark
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di 30 dec 2008, 0:27
- Locatie: eindhoven
ik heb nu even 1 nieuwe kast gebouwd om te testen.
de 7" zit boven in een 10,4 liter gesloten kast, daar onder de tweeter en de 8" moet er nog in maar ik ben er nog niet over uit waar ik hem wil plaatsen.
mijn plan was om hem in de bodem te maken maar ik heb hem net aangesloten (dus enkel de 7" en tweeter) en heb nu het idee dat ik iets mis, hij mag iets warmer/voller klinken.
misschien de 8" toch onder de tweeter zetten en iets later affilteren rond 300Hz?
de 7" zit boven in een 10,4 liter gesloten kast, daar onder de tweeter en de 8" moet er nog in maar ik ben er nog niet over uit waar ik hem wil plaatsen.
mijn plan was om hem in de bodem te maken maar ik heb hem net aangesloten (dus enkel de 7" en tweeter) en heb nu het idee dat ik iets mis, hij mag iets warmer/voller klinken.
misschien de 8" toch onder de tweeter zetten en iets later affilteren rond 300Hz?
7 Focal unit kapot
Hoi Monsterdark,
Ik heb zelf een paar boxen met Focal 7N401-DBE er in (dus ook DVC). Ik had precies hetzelfde probleem, ik heb mijn driver toen verkloot!! Er is er dus 1 weg.
Als jij nog een Focal 7 drivertje over hebt. Heb ik wel interesse om een paar boxen voor dochter lief te kunnen maken.
Groet
Peter
Ik heb zelf een paar boxen met Focal 7N401-DBE er in (dus ook DVC). Ik had precies hetzelfde probleem, ik heb mijn driver toen verkloot!! Er is er dus 1 weg.
Als jij nog een Focal 7 drivertje over hebt. Heb ik wel interesse om een paar boxen voor dochter lief te kunnen maken.
Groet
Peter
Dan is blijkbaar de spider wat te slap om het membraan goed gecentreerd te houden. In dat geval helpt een reparatie meestal ook maar tijdelijk, of de spider moet worden vervangen door een steviger exemplaar (wat ook weer problemen geeft met de kastafstemming).monsterdark schreef:ja dat had ik al geprobeerd maar dan wordt het net iets erger...
