spanningsregelaar.....
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
spanningsregelaar.....
ik ben dus op zoek naar een ic7908 spanningregelaar.
nu zie ik prijzen van ruim een euro maar ook van 25 cent....
is er zoveelkwaliteitsverschil in die dingen dan?
nu zie ik prijzen van ruim een euro maar ook van 25 cent....
is er zoveelkwaliteitsverschil in die dingen dan?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Re: spanningsregelaar.....
Even in de datasheet kijken. Verschil in stroom, max ingangsspanning, etc.
Jawel, de Indonesische/Taiwanese NS/TI zijn doorgaans beter dan de Chinese Chinese.
Je zal natuurlijk ook een hoop chinese na-maak rotzooi tussen hebben zitten. Heb je er maar één nodig ?
klinkt logisch!Barry2001 schreef:Even in de datasheet kijken. Verschil in stroom, max ingangsspanning, etc.
gaan we doen!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
En bij een 7908 weet je al dat 'ie bedoelt is voor een negatieve voedingsspanning, is dat de bedoeling?
oeps,7918........Barry2001 schreef:En bij een 7908 weet je al dat 'ie bedoelt is voor een negatieve voedingsspanning, is dat de bedoeling?
maar die is ook negatief:-18v.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Yez. En als joe op de datasheet kijkt, de aansluiting is anders dan de 78**, z'n positieve broer, even in de gaten houden.dre schreef:oeps,7918........Barry2001 schreef:En bij een 7908 weet je al dat 'ie bedoelt is voor een negatieve voedingsspanning, is dat de bedoeling?![]()
maar die is ook negatief:-18v.
het is de 7918,dat weet ik dan wel weer!
ik zag al dat op het linker kanaal de regelaar ook al vervangen was.
ik zag al dat op het linker kanaal de regelaar ook al vervangen was.
Valt wel mee, het heeft weinig zin om een onderdeel waar een marge van een paar cent op zit te gaan vervalsen.TubeHead schreef:Je zal natuurlijk ook een hoop chinese na-maak rotzooi tussen hebben zitten.
Is gewoon van ST, uit Marokko plant. ik heb daar de afgelopen jaren al tientallen 317, 78(s)xx,79xx en noem maar op aan spannings regelaars gekocht. ze doen het allemaal nog.... in m'n cd speler, de buizenvoorversterker, en m'n klasse A eindversterker.dre schreef:die had ik gezien,maar daar staat helemaal niets bij.......
Dat plaatje is gewoon een standaard plaatje, word ook bij transistoren en mozfets gebruikt.
Denk je eens in hoeveel tijd het kost als je ieder componentje apart moet gaan fotograferen ?
desnoods bestel je er 5 of 10, hang ze aan een labvoeding, en kijk welke het meest dichtbij de 18 Volt komt, doet die man uit Alphen ook...
Je hebt er voor die vervoerskosten toch wel meer dan 1 besteld hè? Lijkt mij voor jouw reparatie niet onverstandig als de fout uiteindelijk elders zit.dre schreef:te laat!