Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?

Bericht door bcvdb »

Hallo allemaal,

Ik heb gister mijn Musiland usb/SPdif converter binnen gekregen. Nu heb ik die geinstaleerd.l
Even als Foobar. Stond op de cd erbij, opzich wel netjes.

Nu lees ik overal dat ik ASIO moet installeren, dit zou alle meuk die windows met mijn geluid doet moeten overbruggen.
Nu heb ik het volgende gedaan...

Download asio van: http://www.asio4all.com/ bovenste link

Instal as administrator
next next next akkoord... Alles gelaten zoals het stond.
Dan krijg ik de melding : Asio is succesvol geïnstalleerd.
Ik kan echt NERGENS iets terug vinden van de software, in de map waar het geinstalleerd is staat alleen wat op de foto hieronder te zien is.

Moet ik nu nog iets meer doen? Ik zie nergens iets met de vermelding ASIO bij mijn audio settings ofzo :S Heb ik weer pech dat het net op mijn laptop niet werkt?

Bart
Bijlagen
asio.png
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?

Bericht door hannesie »

Ook niet iets dergelijks als dit?
asio.jpg
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?

Bericht door bcvdb »

Nope :(

Alleen wat je hier onder ziet.
Ik las dat 2.10 een bug met bepaalde acer laptops met HDrealteck drivers heeft verholpen.

Laat ik natuurlijk NET een acer laptop hebben met een HD realteck audio driver... :|

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?
Bijlagen
asio2.png
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?

Bericht door John P »

Kun je de driver ook niet bereiken via Foobar : File -> Preferences ?
Bijlagen
Foobar-asio.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?

Bericht door hannesie »

Dan gebruik je toch de versie 2.9 !!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?

Bericht door Pjotr »

Waar heb je Asio4all voor nodig dan? De Musiland installeert zelf zijn eigen Asio driver. die hoef je alleen maar te selecteren in je DAW/player software. Moet die software wel zelf Asio ondersteunen en vrijwel alle DAW's en players die wat waard zijn doen dat.
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?

Bericht door Chris_T »

Heb je deze plugin in de componentlijst staan van Foobar:http://www.foobar2000.org/components/view/foo_out_asio ?
Zo niet, even downloaden ;). Zonder dit kun je geen asio gebruiken in Foobar.
Alle apparaten die verder asio ondersteunen moeten dan te voorschijn komen (output -> asio virtual devices -> add new).
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?

Bericht door bcvdb »

Dus als ik de ASIO instel bij FOObar zou het goed moeten zijn?

Heb nu dit aangemaakt...

Had de ASIO tool al wel erbij gezet ja, stond ook op de musiland cd!

Is het zo goed dan? Overbrugt hij nu alle windhoos meuk?
Bijlagen
asio5.png
asio2.png
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?

Bericht door Pjotr »

Komt er geluid uit?

Ik ben niet zo bekend met de latere versies van Foobar maar het lijkt er wel op. Wat ik alleen niet snap is dat Left en Right. Onder Asio zou dat channel 1 en channel 2 moeten zijn. Maar misschien is dat een quirk van Foobar?

B.t.w. heb je Asio4all er nu weer afgeknikkerd? Dat heb je alleen nodig om niet Asio geluidskaarten aan te sturen met Asio zoals je on-board geluid chip.
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?

Bericht door bcvdb »

Die namen kan ik veranderen, dus is volgens mij niet zo spannend.

Hij speelt idd. En goed ook. Heb hem nu nog even op mijn surround setje spelen omdat ik mijn dac nog niet binnen heb. Maar ongelofelijk, klinkt echt wel 1000 keer beter dan via de koptelefoon in de aux :P

Heb de andere asio eraf gegooid ja :)
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?

Bericht door Chris_T »

Ah mooi dat het werkt!
Ik denk niet dat je veel beters kan krijgen als usb transport ;). Niet voor die prijs in ieder geval.
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?

Bericht door bcvdb »

Ja ik ben heel benieuwd, hoor er erg veel goede dingen over.
Er moet binnenkort ook nog een HK dac binnen komen die ik hiermee ga combineren...

En dan de dac inbouwen in mijn passieve pre denk ik.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?

Bericht door Pjotr »

Mooi :rock: Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken i.c.m. de HK Dac.

Gaat hard met die jongens zeg. Zie op hun site nu ook een complete DAC waar dezelfde USB converter ingebouwd zit:
4a979e7c5b3fe.jpg
http://www.musiland.com.cn/index.php/Pr ... how/id/165
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?

Bericht door bcvdb »

Heej ja! Die stond er 3 weken geleden nog niet op toen ik keek. Was eigenlijk opzoek naar zoiets... Maar wellicht heb ik nu een betere oplossing, misschien ook niet. Het kost allemaal de wereld niet gelukkig!! We zullen het zien.

Mocht iemand deze bestellen ben ik wel erg benieuwd naar de prestaties!! Dus even posten svp :sure:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?

Bericht door Pjotr »

Dit is wel een zelfBOUWforum hè :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”