Hallo mensen,
Kan iemand uit Amersfoort of omgeving de plaatversterker van mijn REL Quake I doormeten? De foamrand van de :
WESTRA
Technische Daten PW 250-2158
Belastbarkeit RMS 100 Watt
Kennschalldruck1 Watt/ 1m 90 dB
Impedanz Z 8
Resonanzfrequenz fo 40 Hz
Gleichstromwiderstand Re 6,9
Mechanische Güte Qms 3,57
Elektrische Güte Qes 0,55
Gesamt Güte Qts 0,47
Äquivalentvolumen VAS 87 Liter
Eff. Membranfläche A 346 cm2
is gaan scheuren en ik zou het erg leuk vinden om een upgrade te doen. Ik ben erg handig met meubels, dus ik ga van de sub een kubus maken(de Quake is van origine rechthoekig). Inmiddels kan ik redelijk bepalen hoe groot de kast moet worden maar ik heb echt geen verstand van elektrotechniek. Ik zoek al een paar weken naar high end subwoofers en ik heb interessante modellen gevonden: Seas, ScanSpeak en Peerless. Er wordt op dit forum echter zoveel informatie gegeven dat ik door de woofers het bos niet meer zie. Ongetwijfeld zijn het allemaal goede adviezen maar ik zou heel graag binnenkort een subwoofer willen kopen die past bij de plaatversterker van de REL zodat ik weet wat ik moet bouwen. Mij wordt geadviseerd de versterker eerst te laten doormeten om te kijken wat ie kan. Ik zou echter niet weten hoe dat moet. Is er iemand in Amersfoort of omgeving die dat voor mij zou willen/kunnen doen? Ik hoor het wel. Groetjes en bedankt! Bert
Doormeten plaatversterker in REL Quake I
Moderator: Beheerdersteam