We doen ons bestdre schreef:het gaat hier ook gewoon keurig door!
[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Moderator: Beheerdersteam
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
zo lekker vroeg aan de bak 
wintertijd vergeten
wintertijd vergeten
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Gauw tussendoor ff wat foto's terwijl de fluitketel opstaat
Vanochtend eerst maar eens de uitstekende achterplaat te grazen genomen, de boven- en onderzijdes afgevlakt en een begin gemaakt met de zijkanten.
Zo, eerst maar eens beginnen met de onderzijde, wel zo veilig
Geleider erbij gepakt en de stofzuigslang opgehangen, die loopt zo lekker makkelijk mee:
Achterplaat afgevlakt aan de onderzijde:
En alvast de eerste zijkant afgefreest:
Vanochtend eerst maar eens de uitstekende achterplaat te grazen genomen, de boven- en onderzijdes afgevlakt en een begin gemaakt met de zijkanten.
Zo, eerst maar eens beginnen met de onderzijde, wel zo veilig
Geleider erbij gepakt en de stofzuigslang opgehangen, die loopt zo lekker makkelijk mee:
Achterplaat afgevlakt aan de onderzijde:
En alvast de eerste zijkant afgefreest:
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
De vorderingen van vanmiddag:
Van de 2 laagkasten heb ik de onder- en bovenzijde inmiddels vlakgefreest. Ook de uitstekende zijkanten zijn nu mooi vlak met de zijkanten van de kasten.
Two Towers
En met zijn allen: "Hij is er bijna...hij is er bijna......maar....nog...niet.....helemáál"
De linker laagkast is nu voorzien van de tweede achterplaat en ligt te drogen. Rechts ben ik nog bezig met het voorboren van de schroefgaten. De gaten voor de deuvels zijn inmiddels geboort.
Van de 2 laagkasten heb ik de onder- en bovenzijde inmiddels vlakgefreest. Ook de uitstekende zijkanten zijn nu mooi vlak met de zijkanten van de kasten.
Two Towers
En met zijn allen: "Hij is er bijna...hij is er bijna......maar....nog...niet.....helemáál"
De linker laagkast is nu voorzien van de tweede achterplaat en ligt te drogen. Rechts ben ik nog bezig met het voorboren van de schroefgaten. De gaten voor de deuvels zijn inmiddels geboort.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hey there,
is het nog steeds de bedoeling om ze af te werken met die "hotspray" ?
Zag vorige week een aflevering van "mythbusters" daarin werd het "bedliner" genoemd maar volgens mij hetzelfde spul.
Iig kregen ze er een houten wandje Bombproof mee.
Groet,
Harm.
is het nog steeds de bedoeling om ze af te werken met die "hotspray" ?
Zag vorige week een aflevering van "mythbusters" daarin werd het "bedliner" genoemd maar volgens mij hetzelfde spul.
Iig kregen ze er een houten wandje Bombproof mee.
Groet,
Harm.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hoi Harm,
wat betreft de afwerking: het wordt geen Hotspray meer, ik heb bij Tony thuis een set Galactica look-a-likes mogen bewonderen in amerikaans notenfineer. Dit staat echt prachtig.
Hotspray lijkt idd op truckbedliner, het grote verschil is dat truckbedliner een 1 component is en poly-urea Hotspray uit 2 componenten bestaat. Dergelijke coatings als Hotspray zijn vele malen sterker.
maar zoals deze laatste van Tony ga ik ze dus ook fineren:
wat betreft de afwerking: het wordt geen Hotspray meer, ik heb bij Tony thuis een set Galactica look-a-likes mogen bewonderen in amerikaans notenfineer. Dit staat echt prachtig.
Hotspray lijkt idd op truckbedliner, het grote verschil is dat truckbedliner een 1 component is en poly-urea Hotspray uit 2 componenten bestaat. Dergelijke coatings als Hotspray zijn vele malen sterker.
maar zoals deze laatste van Tony ga ik ze dus ook fineren:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Dat ziet er idd heel erg chique uit.
En moet zeggen het is niet eens zo heel moeilijk enige dat je moet hebben is goed SCHERP gereedschap.
Keep up the good work.
Van dit soort projecten gaan men eigen handen ook weer kriebelen maar goed er staat een stel hele fijne speakers te spelen beneden dus heb niet echt nog een reden om wat nieuws te bouwen.
ps de bedliner in deze aflevering was volgens mij ook een 2k geval iig echt onwijs sterk.
En moet zeggen het is niet eens zo heel moeilijk enige dat je moet hebben is goed SCHERP gereedschap.
Keep up the good work.
Van dit soort projecten gaan men eigen handen ook weer kriebelen maar goed er staat een stel hele fijne speakers te spelen beneden dus heb niet echt nog een reden om wat nieuws te bouwen.
ps de bedliner in deze aflevering was volgens mij ook een 2k geval iig echt onwijs sterk.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Een waanzinnig project M.A.
Wat een machtige bakken!
Top!
Wat een machtige bakken!
Top!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
nope...dat vindt ik dus echt helemaal niks. Mat of zijdeglans, eerst maar eens proefstukjes doen als het zo ver isdre schreef:ga je ze ook hoogglans maken?
Machtig veel werk ook nog.....vandaag maar weer eens wat aan de bak, de laatste plaat aan de achterzijde van de laagkasten kan ik nu affrezen.Hondasnl schreef:Een waanzinnig project M.A.
Wat een machtige bakken!
Top!
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hallo M.A.,
Kun je eens de maattekening posten in je eerste post?
Is de volgende stap de dikke baffle te gaan maken?
Hoeveel lagen dik wordt deze?
Nice work!
Grt marcus
Kun je eens de maattekening posten in je eerste post?
Is de volgende stap de dikke baffle te gaan maken?
Hoeveel lagen dik wordt deze?
Nice work!
Grt marcus
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Heey klussmurfHondasnl schreef:Kun je eens de maattekening posten in je eerste post?
Is de volgende stap de dikke baffle te gaan maken?
Hoeveel lagen dik wordt deze?
als je Tony ff een pbtje stuurt dan krijg je vast de originele bouwtekening op PDF wel even van 'm.
De baffle bestaat uit een sandwich van 5 lagen in de volgende opbouw, maten in mm:
|12|18|22|18|22|
Jazekers!morca schreef:Wauw,dat worden gave speakers
Yup! beetje midden-in-de-winter-bouwtempodre schreef:alleen schiet ie niet op!
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik bedoel, dan maakt het je verslag wat completer
.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ah, op die fiets, goeie tip.
Ik zal t.z.t toch een verkorte en overzichtelijke Showcase maken vanwege de nieuwe forumopzet. Dan vraag ik Tony wel even of ik zijn tekening in de OP mag neerzetten.
Ik zal t.z.t toch een verkorte en overzichtelijke Showcase maken vanwege de nieuwe forumopzet. Dan vraag ik Tony wel even of ik zijn tekening in de OP mag neerzetten.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Vandaag van beide laagkasten de achterste plaat afgefreest. Eerst de boven- en onderzijde afgemaakt want daar was ik al mee begonnen. Hierna met de gekogellagerde frees de uitstekende zijkanten gefreest.
Morgen maar eens de schroef- en deuvelgaten vullen. Waar zal ik dat het beste mee doen? Gewoon MDF-vuller?
Morgen maar eens de schroef- en deuvelgaten vullen. Waar zal ik dat het beste mee doen? Gewoon MDF-vuller?
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Volgens mij heb je ook niet het goedkoopste gereedschap, mooi spul
.
En een mooie schone werkplek
.
Ik heb besloten te gaan opruimen als alle verspanende werkzaamheden gedaan zijn
.
En een mooie schone werkplek
Ik heb besloten te gaan opruimen als alle verspanende werkzaamheden gedaan zijn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Soms zitten kijken naar die F...l frees en stofzuiger? Joh, het is zo Sinterklaas!Hondasnl schreef:Volgens mij heb je ook niet het goedkoopste gereedschap, mooi spul.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Mag blij wezen als ik niet in de zak mee moet
.
- morca
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 300
- Lid geworden op: za 25 jun 2011, 23:34
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Het is ook nogal een project,echt iets voor mij ipv die kleine monitortje,sdre schreef:alleen schiet ie niet op!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Zo, onder het motto "goed gereedschap is het halve werk" en "op een schone werkplek vind je alles terug" zijn we weer een stappie verder.
Vandaag van doodskist naar laagkast
in beide kasten de basreflexrohr Jetset van Intertechnik uitgefreest. Schuurpapiertje erlangs en het paste allemaal weer perfect
Freessjabloon, ff klooien met hoe je dat ook alweer uitrekende
Eerste gefreest en uitgezaagd.
2 stuks op hun plekkie
Zicht vanaf de binnenzijde
Achterzijde, begint al ergens op te lijken.
Vandaag van doodskist naar laagkast
in beide kasten de basreflexrohr Jetset van Intertechnik uitgefreest. Schuurpapiertje erlangs en het paste allemaal weer perfect
Freessjabloon, ff klooien met hoe je dat ook alweer uitrekende
Eerste gefreest en uitgezaagd.
2 stuks op hun plekkie
Zicht vanaf de binnenzijde
Achterzijde, begint al ergens op te lijken.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
schitterend ding hè dat sjabloon

- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Yep, dat werkt erg strak!Henkjan schreef:schitterend ding hè dat sjabloon![]()
Was een tijdje geleden alweer dus ik zat me vanochtend suf te klooien, je moet ff een berekeningetje maken met de gebruikte freesdiameter en de gewenste radius. Zat ik ook nog te klooien met de offset van de kopieerring, duurde ff voordat ik doorhad wat ik fout deed
gelukkig maak ik altijd een proef op afvalhout

