GIGA project
Moderator: Beheerdersteam
- aaronboumans
Re: GIGA project
ff een foto van "tussenvloer" met de elco's. Andere kant natuurlijk ook zo eentje. Wordt nog prutswerk met alle bedrading. Moet waarschijnlijk nog een extra alu-plaatje ergens monteren om nog acht grote weerstanden kwijt te raken.
- aaronboumans
Dit is toch wel te extreem.
Maar je benut alle ruimte wel netjes, ik zelf heb een hekel aan zo erg alles op elkaar proppen.
Erg lastig om overal bij te kunnen.
Maar je benut alle ruimte wel netjes, ik zelf heb een hekel aan zo erg alles op elkaar proppen.
Erg lastig om overal bij te kunnen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Schitterend, deze extreme bakken. Mooi compact bouwen houd ik wel van, korte lijnen, en dan nog is 'ie 'huge'. Nee, vind het echt gaaf zo. Maar nog even nieuwschierig, is het nog gelukt de boel aan te schakelen zonder dat de hele straat donker werd?
- aaronboumans
ik moet nog wat bedraden maar woensdag (of morgen al, als het erg meezit) verwacht ik dit deel (voedingsdeel dus) aan te kunnen zetten. Eerst maar even met een variac om te controleren of ik geen fouten heb gemaakt (polariteiten elco's ofzo
)
Het is dat we geen icoontje hebben voor "nederig buigen" anders had ik hem 10 keer aangeklikt...

Wanneer kunnen we de landelijke spanningsdip verwachtten?
morgen of woensdag zei je...

morgen of woensdag zei je...
- aaronboumans
Dat is met recht een Giga project ja! Heel interessant hoe je dit allemaal samen smelt, ik moet ook nog een zes kanaals versterker bouwen maar ik denk niet dat het van dezelfde magnitude wordt als dit monster!
Mvg Reinder
Mvg Reinder
- aaronboumans
- aaronboumans
- aaronboumans
1 kant nog maar gedaan, morgen een drukke dag, weet niet of het morgen af komt, zal wel niet...
in ieder geval wat foto's
in ieder geval wat foto's
Nog een geluk dat de elco's tegenwoordig veel kleiner dan vroeger!
groet,
Aat
groet,
Aat
- aaronboumans
nou, dit deel is net klaar, het voedinkje dus
zie foto's
durft hem alleen niet aan te zetten.....
morgen maar een voorzichtig met variac opstarten
zie foto's
durft hem alleen niet aan te zetten.....
morgen maar een voorzichtig met variac opstarten
Waarschuw je ons, zodat ik mijn werk op tijd op kan slaan?
De voeding alleen al geeft al een goede dekking over de titel van het project
De voeding alleen al geeft al een goede dekking over de titel van het project
- aaronboumans
- aaronboumans
Ik heb hem net een halve seconde aangezet en de ladingen(lees spanningen) op de condensatoren nagemeten.
1 setje C's was niet goed, bleek twee draden te hebben opgedraaid. Na correctie lijkt alles het te doen.
Moet nog even een duurtest gaan doen, maar denk dat het wel goed gaat komen!
1 setje C's was niet goed, bleek twee draden te hebben opgedraaid. Na correctie lijkt alles het te doen.
Moet nog even een duurtest gaan doen, maar denk dat het wel goed gaat komen!
Laatst gewijzigd door aaronboumans op do 06 okt 2011, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- aaronboumans
Ja geen dip. Er hangt natuurlijk nog geen belasting achter (de 8 versterkers) maar dit lijkt goed te werken.
sorry voor de teleurstelling
Nu moet ik verder met het enorme koellichaam. Ongeveer 150 gaatjes boren en schroefdraad tappen, dan passen en meten waar de printjes kunnen komen en dan dus nog meer gaatjes en tapwerk. Als dan alle printjes bevestigd zijn, alles bedraden richting de HAN48E.
Alle stappen daarna zal ik nu nog niet noemen, het zijn er in ieder geval nog erg veel!
sorry voor de teleurstelling
Nu moet ik verder met het enorme koellichaam. Ongeveer 150 gaatjes boren en schroefdraad tappen, dan passen en meten waar de printjes kunnen komen en dan dus nog meer gaatjes en tapwerk. Als dan alle printjes bevestigd zijn, alles bedraden richting de HAN48E.
Alle stappen daarna zal ik nu nog niet noemen, het zijn er in ieder geval nog erg veel!
- aaronboumans
Huuu?? wat is er met het forum gebeurd??
nou ja, zal wel
in ieder geval een update.
de gaatjes geboord en getapt en de constructie getest op passing en gewicht maar alles is perfect.
Nu kan ik de printjes gaan monteren op het koellichaam.
foto met een cd(valt een beetje weg op de foto maar staat bovenop) erop zodat eea kan worden ingeschat.
gewicht massa schat ik nu op 100kg maar misschien overdrijf ik, zal het eens wegen
nou ja, zal wel
in ieder geval een update.
de gaatjes geboord en getapt en de constructie getest op passing en gewicht maar alles is perfect.
Nu kan ik de printjes gaan monteren op het koellichaam.
foto met een cd(valt een beetje weg op de foto maar staat bovenop) erop zodat eea kan worden ingeschat.
Laatst gewijzigd door aaronboumans op do 27 okt 2011, 16:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niet wat anderen ervan vinden, maar ik vind hem fantastisch! Echt een sculptuur.
En ik maar denken dat aluminium licht was . . .aaronboumans schreef:ingeschat gewicht schat ik nu op 100kg
Maar ja, fantastisch bouwwerk