Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Valken
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 21 okt 2011, 13:47

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door Valken »

markbakk schreef:
Nou, ik wel hoor: de SEAS L26ROY lijkt mij een prima kandidaat, méér Xmax dan een XXLS van Peerless... en goedkoper. Een sub voor in de auto is misschien ook wel een goede keuze, die kan tenminste horizontaal worden gemonteerd. Nou nog de FR van die REL meten, maar als Valken een PC met geluidskaart bezit, is dat met een demo-versie van ARTA zó gepiept.
Hiii Mark, de subwoofer in de nieuwe kast zal naar de grond gericht zijn.... begrijp ik goed dat ik dan de modellen die hier op het forum worden genoemd afvallen? Tot nu toe ga ik ervan uit dat ik inderdaad ga shoppen voor een leuke Seas of Peerless voor home audio... Trouwens: yep, PC is net voorzien van een nieuwe geluidskaart(blasterb audigy). Geen idee wat "Arta" is maar met die software moet ik iets gaan meten begrijp ik..maar: wat en hoe? 8-[
Valken
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 21 okt 2011, 13:47

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door Valken »

bartsegers schreef:
kijk hier eens. allemaal subwoofers van 10" :

http://www.europe-audio.nl/Producten_c. ... ep_A_ID=75

specifiek eentje aanbevelen kan ik helaas niet, er is zoveel keus!

kijk anders eens wat mensen zoal gebruiken voor hun eigen zelfbouw subs?
"
BV:
tangband
viewtopic.php?f=3&t=14604

peerless
viewtopic.php?f=3&t=14163
Thanks Bart! Ik heb inderdaad al e.e.a. gelezen op deze site. Ook al gekeken op http://www.europe-audio.nl. Mooie site. Peerless zou dan mijn voorkeur genieten(als ik dus voor een SUBwoofer ga). .
Valken
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 21 okt 2011, 13:47

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door Valken »

bartsegers schreef:
waarom moet dat gemeten worden?

Er gaat toch een volledig nieuwe kast ontworpen worden?

alleen de plaatversterker wordt gebruikt.
Wel echt even uitzoeken of er geboost wordt door die versterker!

de seas heeft 14mm xmax toch? Heel netjes. Kost wel 180€

De Tangband heeft "maar" 11mm xmax bijvoorbeeld, scheelt een beetje, maar ook in de beurs!

ik denk dat alles met een xmax van 6-7mm al een verbetering is tov de westra unit niet?
Bart, die vragen zijn denk ik voor de andere bezoekers? Ik kan ze helaas niet beantwoorden. Wat betreft de Seas: Ik ga voor kwaliteit dus ik laat mij ook leiden door kwaliteit en daarna kijk ik wel of de beurs op dit moment groot genoeg is :rock:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33826
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door Henkjan »

Valken schreef:
... de subwoofer in de nieuwe kast zal naar de grond gericht zijn.... begrijp ik goed dat ik dan de modellen die hier op het forum worden genoemd afvallen?
hier: http://www.adireaudio.com/Files/DriverOrientation.pdf een uitleg over het toepassen van een woofer in zo'n opstelling
Valken
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 21 okt 2011, 13:47

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door Valken »

Henkjan schreef:
Valken schreef:
... de subwoofer in de nieuwe kast zal naar de grond gericht zijn.... begrijp ik goed dat ik dan de modellen die hier op het forum worden genoemd afvallen?
hier: http://www.adireaudio.com/Files/DriverOrientation.pdf een uitleg over het toepassen van een woofer in zo'n opstelling
Thanks, ik ga het vanavond even doornemen.. Er werd trouwens iets gezegd over FR meten met ARTA-software? De 178 pagina's tellende ARTA handleiding doornemen.... :? Misschien ver in de toekomst als ik met pensioen ga..... :mrgreen: Ik wil graag wat metingen doen als dat helpt bij het advies wat ik zoek maar ik heb ook een drukke baan en een vrouw die ook af en toe wat aandacht wil :lol: Ik neem aan dat ik alleen de versterker meet dan? De Westra is immers kaduuk.
Valken
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 21 okt 2011, 13:47

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door Valken »

Valken schreef:
Henkjan schreef:
Valken schreef:
... de subwoofer in de nieuwe kast zal naar de grond gericht zijn.... begrijp ik goed dat ik dan de modellen die hier op het forum worden genoemd afvallen?
hier: http://www.adireaudio.com/Files/DriverOrientation.pdf een uitleg over het toepassen van een woofer in zo'n opstelling
Thanks, ik ga het vanavond even doornemen.. Er werd trouwens iets gezegd over FR meten met ARTA-software? De 178 pagina's tellende ARTA handleiding doornemen.... :? Misschien ver in de toekomst als ik met pensioen ga..... :mrgreen: Ik wil graag wat metingen doen als dat helpt bij het advies wat ik zoek maar ik heb ook een drukke baan en een vrouw die ook af en toe wat aandacht wil :lol: Ik neem aan dat ik alleen de versterker meet dan? De Westra is immers kaduuk.
Net even doorgenomen maar ik haak dan al snel af. Ik ben geen electroman :shock: Ik wil alleen maar weten welke subwoofer ik zou kunnen gebruiken voor de nieuwe kast i.c.m. de plaatversterker van REL en wetende dat de subwoofer naar de grond wordt gericht. Hellup!!! :( Ik ben dus reuze handig met meubeltjes maar ik heb echt geen verstand van de rest.. sorry
Valken
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 21 okt 2011, 13:47

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door Valken »

Valken schreef:
Valken schreef:
Henkjan schreef:
hier: http://www.adireaudio.com/Files/DriverOrientation.pdf een uitleg over het toepassen van een woofer in zo'n opstelling
Thanks, ik ga het vanavond even doornemen.. Er werd trouwens iets gezegd over FR meten met ARTA-software? De 178 pagina's tellende ARTA handleiding doornemen.... :? Misschien ver in de toekomst als ik met pensioen ga..... :mrgreen: Ik wil graag wat metingen doen als dat helpt bij het advies wat ik zoek maar ik heb ook een drukke baan en een vrouw die ook af en toe wat aandacht wil :lol: Ik neem aan dat ik alleen de versterker meet dan? De Westra is immers kaduuk.
Net even doorgenomen maar ik haak dan al snel af. Ik ben geen electroman :shock: Ik wil alleen maar weten welke subwoofer ik zou kunnen gebruiken voor de nieuwe kast i.c.m. de plaatversterker van REL en wetende dat de subwoofer naar de grond wordt gericht. Hellup!!! :( Ik ben dus reuze handig met meubeltjes maar ik heb echt geen verstand van de rest.. sorry
. Idee: als ik een paar modellen vermeldt, kan iemand hier dan zeggen of ze toepasbaar zijn voor horizontale plaatsing?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door bartsegers »

alle woofers kun je horizontaal monteren natuurlijk!

De een zakt wat verder uit dan de ander. Dat heeft te maken met de stijfheid van zijn eigen ophaninging.

je hoeft echt geen Fr te gaan meten hoor, vergeet ARTA.

je bouwt een totaal nieuwe sub, dus je bent vrij om een sub te bouwen die perfect aansluit bij die woofer.

Waarom je perse voor een seas wilt gaan ontgaat mij eventjes?

de hiervoor genoemde CSS is ook een beer van een driver!
paar belangrijke vragen:

Hoeveel vermogen heb je eigenlijk van die REL versterker?
hoveel ohm was jouw oude westra speaker?
kwam je laag te kort? (kon het niet hard genoeg?)
hoe groot wil je je nieuwe kast maken?
Heeft de REL versterker een boost, en hoeveel?

die boost kun je overignes wel meten met bv ARTA. maar wellicht dat iemand zo al weet of er een boost is. Om alleen voor een boost te meten, arta te leren en evt. meetbox te maken, gaat wellicht wat ver.

(als je vaker wilt meten aan speakers, moet je dit overigens zeker wel doen!)
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door markbakk »

Ik heb niet genoeg verstand van REL-subs, maar het lijkt erop dat er een shelvingfilter inzit, gecombineerd met een subsonicfilter op 25Hz (12dB/oct, heb even een manual diagonaal zitten doorlezen). Maar op welke frequentie de shelf nu begint...
Ik bedacht me overigens dat, wanneer je die REL gaat openhalen, je wel wat elektronica tegen gaat komen. Dus helemaal elektronoob moet je ook niet zijn.
Valken
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 21 okt 2011, 13:47

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door Valken »

bartsegers schreef:
alle woofers kun je horizontaal monteren natuurlijk!

De een zakt wat verder uit dan de ander. Dat heeft te maken met de stijfheid van zijn eigen ophaninging.

je hoeft echt geen Fr te gaan meten hoor, vergeet ARTA.

je bouwt een totaal nieuwe sub, dus je bent vrij om een sub te bouwen die perfect aansluit bij die woofer.

Waarom je perse voor een seas wilt gaan ontgaat mij eventjes?

de hiervoor genoemde CSS is ook een beer van een driver!
paar belangrijke vragen:

Hoeveel vermogen heb je eigenlijk van die REL versterker?
hoveel ohm was jouw oude westra speaker?
kwam je laag te kort? (kon het niet hard genoeg?)
hoe groot wil je je nieuwe kast maken?
Heeft de REL versterker een boost, en hoeveel?

die boost kun je overignes wel meten met bv ARTA. maar wellicht dat iemand zo al weet of er een boost is. Om alleen voor een boost te meten, arta te leren en evt. meetbox te maken, gaat wellicht wat ver.

(als je vaker wilt meten aan speakers, moet je dit overigens zeker wel doen!)
Ja, monteren met schroefjes et voila! dat is een manier om een (sub)woofer horizontaal gemonteerd te krijgen..maar, hoe kan een "leek" het onderscheid maken tussen feiten en fabeltjes? da's best lastig :-s Ik dacht altijd: er kan maar 1 waarheid zijn.. :lol: Ik hoef trouwens niet voor Seas te gaan maar simpelweg veel goede reviews gelezen.. ik moet ergens beginnen als ik 'm niet heb beluisterd natuurlijk :wink: Die CSS zou ook kunnen inderdaad.. ik moet nog een keuze maken. De CSS kan het dus prima met horizontale "ophanging"?

Betreft je vragen:

Hoeveel vermogen heb je eigenlijk van die REL versterker?
Geen idee. Hoe kom ik aan die info? Ik heb geen specs meer van de REL. Het is in ieder geval de eerste versie van de REL Quake.

hoveel ohm was jouw oude westra speaker?
Hier de specs:

Technische Daten PW 250-2158
Belastbarkeit RMS 100 Watt
Kennschalldruck1 Watt/ 1m 90 dB
Impedanz Z 8
Resonanzfrequenz fo 40 Hz
Gleichstromwiderstand Re 6,9
Mechanische Güte Qms 3,57
Elektrische Güte Qes 0,55
Gesamt Güte Qts 0,47
Äquivalentvolumen VAS 87 Liter
Eff. Membranfläche A 346 cm2

kwam je laag te kort? (kon het niet hard genoeg?)
Laag was prima, maar zou iets meer kunnen en betere kwaliteit.. De Westra is immers gaan scheuren terwijl ik nooit voluit ga met mijn apparatuur. Het gaat dus meer om een upgrade.

hoe groot wil je je nieuwe kast maken?
Gesloten kast met een inhoud van ergens tussen de 30 en 40 liter.

Heeft de REL versterker een boost, en hoeveel?
Geen idee. Hoe kom ik aan die info? Ik heb geen specs meer van de REL.
Valken
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 21 okt 2011, 13:47

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door Valken »

markbakk schreef:
Ik heb niet genoeg verstand van REL-subs, maar het lijkt erop dat er een shelvingfilter inzit, gecombineerd met een subsonicfilter op 25Hz (12dB/oct, heb even een manual diagonaal zitten doorlezen). Maar op welke frequentie de shelf nu begint...
Ik bedacht me overigens dat, wanneer je die REL gaat openhalen, je wel wat elektronica tegen gaat komen. Dus helemaal elektronoob moet je ook niet zijn.
sterker nog: ik heb 'm al opengemaakt omdat ik anders niemand kon vertellen dat er een Westra verstopt zit in het kassie :) Het was als met die babouchka poppetjes. Ik schroef dat dingen open en het blijkt dat er een kassie in een kassie zit :? Het kleine kassie in het grote kassie is dus voor de versterker. Mijn schroevendraaier had er zin in dus: fiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeewwww, versterkertje er ook uit. Zie ik ineens allemaal dingetjes glimmen vanaf zo'n groen plaatje.. verder dan dat kom ik niet qua elektronica. Kleine kassie is dus om het geheel luchtdicht te houden las ik ergens. Maar, wat je zegt over de frequentie van de shelf? Wat kan ik precies met die informatie?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33826
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door Henkjan »

ik lees hier:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 2#p1535462
dat Indoubt nog wat van die woofers heeft...
nu wil ik je niet van t upgraden afhouden, maar mss economisch slimmer om de REL te maken, te verkopen op een hifi site, en dan van de opbrengst een zelfbouw sub te financieren
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door bartsegers »

pfoe, ik heb even zitten zoeken, maar kan echt nergens iets vinden over een boost in die versterker....

Zou het anders gewoon proberen!

Toch moet er zeker een en ander geboost worden, want die REL quake is klein, en toch komt er een flinke lading sublaag uit.
kan bijna niet anders dus...
(is ook nog eens een gesloten kast meen ik ?)

weet je trouwens zeker dat die WESTRA speaker origineel is?
kom op het internet andere plaatjes tegen namelijk. (weet niet of het MKI of MKII is bv?)

Afbeelding

leuk draadje over reparatie van een REL quake (refoam)

http://community.webshots.com/album/480323845tgIeOr
Valken
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 21 okt 2011, 13:47

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door Valken »

Henkjan schreef:
ik lees hier:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 2#p1535462
dat Indoubt nog wat van die woofers heeft...
nu wil ik je niet van t upgraden afhouden, maar mss economisch slimmer om de REL te maken, te verkopen op een hifi site, en dan van de opbrengst een zelfbouw sub te financieren
denk het niet. de REL Quake zag ik al ergens te koop staan voor eur 150,- en: ik vind het ontwerpen/bouwen van een andere kast erg leuk :wink:
Valken
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 21 okt 2011, 13:47

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door Valken »

bartsegers schreef:
pfoe, ik heb even zitten zoeken, maar kan echt nergens iets vinden over een boost in die versterker....

Zou het anders gewoon proberen!

Toch moet er zeker een en ander geboost worden, want die REL quake is klein, en toch komt er een flinke lading sublaag uit.
kan bijna niet anders dus...
(is ook nog eens een gesloten kast meen ik ?)

weet je trouwens zeker dat die WESTRA speaker origineel is?
kom op het internet andere plaatjes tegen namelijk. (weet niet of het MKI of MKII is bv?)

Afbeelding

leuk draadje over reparatie van een REL quake (refoam)

http://community.webshots.com/album/480323845tgIeOr
yep, is de originele. Ik heb de eerste REL Quake, die is een stuk groter dan het tweede model. Het is een gesloten kast. Ik heb 'm destijds nieuw gekocht in de winkel. Wat is dat "boosten"?
Valken
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 21 okt 2011, 13:47

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door Valken »

Valken schreef:
bartsegers schreef:
pfoe, ik heb even zitten zoeken, maar kan echt nergens iets vinden over een boost in die versterker....

Zou het anders gewoon proberen!

Toch moet er zeker een en ander geboost worden, want die REL quake is klein, en toch komt er een flinke lading sublaag uit.
kan bijna niet anders dus...
(is ook nog eens een gesloten kast meen ik ?)

weet je trouwens zeker dat die WESTRA speaker origineel is?
kom op het internet andere plaatjes tegen namelijk. (weet niet of het MKI of MKII is bv?)

Afbeelding

leuk draadje over reparatie van een REL quake (refoam)

http://community.webshots.com/album/480323845tgIeOr
yep, is de originele. Ik heb de eerste REL Quake, die is een stuk groter dan het tweede model. Het is een gesloten kast. Ik heb 'm destijds nieuw gekocht in de winkel. Wat is dat "boosten"?
Keek net even naar de foto's.. dat is inderdaad het model wat ik heb.. maar voor mij is dat refoam geen upgrade. Wel interessant om te zien dat zoiets mogelijk is. Heb de WESTRA nog liggen, dus: wie weet, ooit... :D
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door bartsegers »

nou, dat boosten, is een manier om meer laag te krijgen uit een speaker.
de boost zorgt dat daar waar de speaker eigenlijk wilt afvallen, een boost krijgt van de versterker.

Zie het als een vaste equaliser...
Die boost kost vermogen, en helaas kan het soms slecht uitpakken als je een ANDERE speaker op dezelfde plekken gaat boosten.

Refoamen levert je gewoon weer een "nieuwe " woofer op, en daarmee is je REL origineel.
(een optie als je hem origineel wilt verkopen?)

Toch zou ik het zelf proberen gewoon, nieuwe kast, nieuwe woofer.
Bedenk je dat je nieuwe subwoofer zo ontwerpt, dat je altijd een andere versterker kunt plaatsen!

mocht het nu niet werken met die rel versterker, haal je hem eruit, en koop je een nieuwe versterker. (meer neutrale versterker)

De REL maak je dan origineel, en verkoop je evt.

Als je de ruimte voor de versterker ruim van opzet maakt, kun je meestal wel achteraf iest anders plaatsen.
Een los inzetstuk wat je opnieuw kunt zagen voor een nieuwe versterker bv.
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door RumoH »

Een wavecor SW263WA03 is misschien ook wel een kandidaat.
Valken
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 21 okt 2011, 13:47

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door Valken »

bartsegers schreef:
nou, dat boosten, is een manier om meer laag te krijgen uit een speaker.
de boost zorgt dat daar waar de speaker eigenlijk wilt afvallen, een boost krijgt van de versterker.

Zie het als een vaste equaliser...
Die boost kost vermogen, en helaas kan het soms slecht uitpakken als je een ANDERE speaker op dezelfde plekken gaat boosten.

Refoamen levert je gewoon weer een "nieuwe " woofer op, en daarmee is je REL origineel.
(een optie als je hem origineel wilt verkopen?)

Toch zou ik het zelf proberen gewoon, nieuwe kast, nieuwe woofer.
Bedenk je dat je nieuwe subwoofer zo ontwerpt, dat je altijd een andere versterker kunt plaatsen!

mocht het nu niet werken met die rel versterker, haal je hem eruit, en koop je een nieuwe versterker. (meer neutrale versterker)

De REL maak je dan origineel, en verkoop je evt.

Als je de ruimte voor de versterker ruim van opzet maakt, kun je meestal wel achteraf iest anders plaatsen.
Een los inzetstuk wat je opnieuw kunt zagen voor een nieuwe versterker bv.
De REL hoef ik echt niet te verkopen. Ik liet Henkjan al weten dat er 1 te koop staat voor eur 150,-. Levert te weinig op. Ik wil de REL dus niet herRELstellen(hihi) :lol: Ben blij dat je iedere keer goed advies geeft want ik wil simpelweg de plaatversterker gebruiken, de rest niet. Goede tip inderdaad om de kast(in de kast) iets groter te houden. Moet alleen even kijken wat het volume gaat worden, opnieuw wat rekenwerk. Bart, heb jij enig idee voor welke woofer ik het beste kan gaan? Er zijn al diverse modellen genoemd hier. Ik heb de specs van de NAD en de WESTRA genoemd, mis alleen de specs van de REL-versterker. Er is een berekening om te kunnen bepalen of bepaalde (sub)woofers verticaal geplaatst kunnen worden, maar je gaf aan dat zoiets eigenlijk niet nodig is? Kennelijk hangt het dus af van de specs die je hebt gezien. Heb eerder op het forum aangegeven dat ik echt een upgrade wil dus ik zoek een (zeer)goede (sub)woofer die het prima doet met de versterkers. Iets uit een Scanspeak serie, Seas, Peerless XXLS-10, CSS(suggestie van Henkjan)? Ik wil voorkomen dat ik door de woofers het bos niet meer zie :shock:
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door markbakk »

Volgens mij moet je eerst maar eens de responsecurve van de plaatversterker (laten) meten. De meeste zelfbouwluidsprekerzaken willen en kunnen je daarbij wel helpen als je tenminste de nieuwe woofer daar afneemt, gok ik. Moet je alleen niet op zaterdag langsgaan.
Valken
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 21 okt 2011, 13:47

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door Valken »

markbakk schreef:
Volgens mij moet je eerst maar eens de responsecurve van de plaatversterker (laten) meten. De meeste zelfbouwluidsprekerzaken willen en kunnen je daarbij wel helpen als je tenminste de nieuwe woofer daar afneemt, gok ik. Moet je alleen niet op zaterdag langsgaan.
Thanks Mark, ik neem aan dat ik alleen de plaatversterker moet meenemen, inclusief snoeren?
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door markbakk »

Ja maar wel even vooraf telefonisch overleggen en ook netjes zaken doen...
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door bartsegers »

Anders een topic openen, met daarin de vraag of iemand hem wilt doormeten.

Er zijn genoeg leden hier die over meetsoftware/hardware beschikken.

er wordt dan een zuiver signaal in de versterker gestuurd, en wat eruitkomt wordt netjes opgenomen. dan zie je waar de versterker het originele signaal (boost) etc.

Dat is wel eventjes belangrijk voordat je woofers gaat kopen.
Valken
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 21 okt 2011, 13:47

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door Valken »

bartsegers schreef:
Anders een topic openen, met daarin de vraag of iemand hem wilt doormeten.

Er zijn genoeg leden hier die over meetsoftware/hardware beschikken.

er wordt dan een zuiver signaal in de versterker gestuurd, en wat eruitkomt wordt netjes opgenomen. dan zie je waar de versterker het originele signaal (boost) etc.

Dat is wel eventjes belangrijk voordat je woofers gaat kopen.
Heb topic geplaatst maar er is (nog) geen reactie geweest... :roll: Ik ga op zoek naar de juiste winkel in de omgeving van Amersfoort. De winkel in Amersfoort verkoopt vrijwel alleen maar Visaton dus aan mij hebben ze geen klant.
Valken
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 21 okt 2011, 13:47

Re: Upgrade REL Quake i.v.m. kapotte WESTRA woofer

Bericht door Valken »

markbakk schreef:
Ja maar wel even vooraf telefonisch overleggen en ook netjes zaken doen...
ga ik doen. thanks Mark.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”