1 december hebben wij de sleutel van ons nieuwe huis. aangezien er flink gebouwd en gemeten gaat worden met speakers wil ik een ruimte een beetje aanpassen om dit goed te kunnen doen. Zeker ook gezien je in de woonkamer nogal wat beperkingen hebt hiervoor (optisch, waf factor, meubels etc).

De kamer heeft aan 1 kant een schuin plafond. Die loopt vanaf de lijn (hoogte is denk ik ongeveer 2.50m) naar 1.20 met een rond verloop ipv scherpe hoek, zie foto. Zie ook de schoorsteen in de kamer en de vloerbedekking die er ligt.
Aangezien het terras ernaast is wil ik de loungeset gebruiken om erin te zetten bij slechtweer en naar buiten slepen als het mooi weer is en we bezoek hebben (en zovaak is het helaas geen mooi weer in ons land). Het is ook mogelijk slechts een deel binnen te halen, en verder enkel de kussens van het deel dat buiten staat. De set bestaat volledig uit losse delen.

Formaat: ca 250x250cm, ieder element is grofweg 82x82cm.
Hocker: 75x75cm
Ik dacht eraan om de set tegen de wand te plaatsen, en de losse stoel op de ideale luisterplek te zetten, met de hocker er eventueel nog ergens tussen.
Verder heb ik nog een matras van 90x200 en van 160x200cm die bijv aan de wand kunnen worden gehangen, en er vanaf getrokken iemand wil blijven slapen (ja de luisterruimte is dan ook de logeerkamer hihi).
De deur naar het terras is van glas en die er tegenover is gewoon een normaal raam. Beide ongeveer een meter breed. Ik kan er eventueel gordijnen voorhangen.
Er moet vooral goed stero geluisterd kunnen worden, maar ook een 5.1 opstelling moet tot de mogelijkheden behoren. Verder twijfel ik nog over een klein bureautje, want het is toch handig een pc bij de hand te hebben.
Het grote nadeel van de kamer is de schoorsteen die er middenin staat. Wat is nu de ideale plek om de dingen neer te zetten en wat heb ik verder nodig aan basvangers, aborbtiepanelen etc?
Wie denkt er mee?