Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door weidok »

Nog even en dan ?????
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door HoMeR »

weidok schreef:
Nog even en dan.......
.....Is het alweer voorbij :(

Even met een paar fotoos een impressie van de dag.....(niet compleet)
Veel gehoord, veel gekletst, meerdere ideeën opgedaan.........

Was weer goed !
Tot volgend jaar :!:
Bijlagen
DSCN2408.JPG
DSCN2409.JPG
DSCN2410.JPG
DSCN2412.JPG
DSCN2413.JPG
DSCN2416.JPG
DSCN2419.JPG
DSCN2420.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door dre »

man,wat had ik die orions graag beluisterd zeg!
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door HoMeR »

dre schreef:
man,wat had ik die orions graag beluisterd zeg!

Die waren inderdaad erg indrukwekkend !
Zeer evenwichtig en neutraal.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door Zweitse »

@Dre, het fineeris onderweg. Mischien niet leuk om te vertellen, maar mijn Marsh set staat ook nog ergens tussen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door dre »

dank je! 8)

je set had ik allang gezien! :wink:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door Barry2001 »

Organisatie bedankt, het was de (lange) autorit waard. Het was weer een breed spectrum van mooie zelfbouwspullen, prima vermaakt. En er zijn veeeel meer foto's gemaakt toch? Glenn??
jnijboer
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 31 dec 2006, 1:03
Locatie: Tijnje

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door jnijboer »

Ik vond het erg leuk. Laat gearriveerd en vroeg vertrokken, dus helaas lang niet alles gehoord. Maar leuk om de gezichten bij de verschillende forumleden te zien en de constructies op dit forum in het echt terug te zien. Niet elke speaker komt in deze ruimte tot zijn recht maar persoonlijk was ik erg onder de indruk van Zweitse's Scanspeak Reference Plus.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door TubeHead »

Ontzettend genoten ! Altijd weer een verassing hoe sommige creaties klinken. Organisatie en ZBA'ers bedankt voor de top dag !
Bijlagen
P1050890.JPG
Hans is er natuurlijk weer bij met zijn Squeezebox !
Hans is er natuurlijk weer bij met zijn Squeezebox !
Orions, Dalojans zn speaker, Morel set uit de elektor special ? , CLS70 ??
Orions, Dalojans zn speaker, Morel set uit de elektor special ? , CLS70 ??
Prachtig afgewerkte Scanspeak refference
Prachtig afgewerkte Scanspeak refference
Draden bende
Draden bende
Laatst gewijzigd door TubeHead op zo 23 okt 2011, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door TubeHead »

Zie alleen dat ik niet zoveel foto's heb. Maar het zijn er iig een paar.
Bijlagen
P1050905.JPG
P1050919.JPG
P1050920.JPG
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door Wowly »

Het ziet ernaar uit dat jullie een goede luistermiddag hebben gehad..... de sets lijken me van fors nivo: altijd genieten.

Jammer dat ik gisteren nog een opleidingsdag had in de maartenskliniek, ik had graag erbij willen zijn ondanks de afstand...
jelle69
Ook commercieel actief
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 23 okt 2011, 18:44

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door jelle69 »

Heb zaterdag genoten van de luisterdag in Beetsterzwaag.
Dankzij collega Rudy (Rumoh) kon ik als gast een kijkje nemen, en aanschouwen wat voor moois er in zelfbouwland aan "hifi" is.
Zelf heb ik in het verleden wat versterkers gemaakt, waaronder een klasse A transistor(death of zen), gainclone chipamp, en een 6072 buizen voorversterker naar een ontwerp van triode Dick.
Op de luisterdag ben ik niet tot het einde gebleven, had nog een boodschap en verjaardag op de planning staan, daardoor heb ik helaas wat opstellingen moeten missen.
Heb desondanks toch veel leuks mogen zien en horen, en o.a. de luidsprekers van Zweitse zijn me in zeer positieve zin bijgebleven!
Al met al een geslaagde dag, en hierbij dan ook een dikke pluim voor de organisatie...
Met vriendelijke groet,

Jelle.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door sietse »

Zo, het was wel weer leuk. Kom je elkaar es (weer) tegen. Leuke spullen gezien en gehoord ondanks dat leuke speakertjes wel es de mist in gingen qua vervorming door de boel waar het mee aangestuurd werd. Tja, die moderne rommel ook... :twisted: :twisted: :twisted: :lol:
Maar het kwam allemaal weer goed.
Wat was voor mij het toppertje gisteren zonder de rest af te kraken? Die kleine kastjes aan het eind van het programma. Weet ff niet meer van wie en hoe ze heten. Zo'n klein breedbandertje, kennelijk in het juiste kastje. =D>
Toch onthouden voor as ik in een bejaarden flatje moet... :D
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door Zweitse »

Ja, en dan eigenlijk in een TL. Nee zonder gein, het waren inderdaad leuke speakertjes. Ik heb zelf nog twee paar breedband luidsprekertjes (Mark Audio CHR70) liggen, en maar eens kijken wat ik daar van kan maken. Het was inderdaad een geslaagde dag, met dank aan Ytsen.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11059
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door richard »

sietse schreef:
Wat was voor mij het toppertje gisteren zonder de rest af te kraken? Die kleine kastjes aan het eind van het programma. Weet ff niet meer van wie en hoe ze heten. Zo'n klein breedbandertje, kennelijk in het juiste kastje. =D>
Toch onthouden voor as ik in een bejaarden flatje moet... :D
De ct 222 van Daan uit Nijmegen. Voor mij ook een verrassend ding dat het boven verwachting goed deed. Fijn dat Daan de moeite heeft genomen deze nog uit Eindhoven op te halen.

Natuurlijk zijn er meer mooie geluiden te horen geweest, wat mij betreft was het een geslaagde dag.
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door Porcino »

Oke, hier de laffe twat van de dag. Jahoor, netjes in de agenda genoteerd, vrij gevraagd bij SWMBO (She Who Must Be Obeyed :D) en dan nog de hele zooi vergeten. Gewoon vergeten :(... GRUMBLE!

Ziet er uit als een paar HEEL interessante projecten mensen! Wat ook opvalt: Ook de afwerking wordt ieder jaar mooier!
Mijn complimenten!
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door weidok »

Het was een zeer geslaagde dag al met al
Mooie dingen gehoord en gezien

Veel (zelfbouw) stof :) om over na te denken
MiniDSP, LM4780 modules, ML TL, ML TQWT, Dipoolweergave :mrgreen:

De Orions waren overweldigend met hun dipool weergave ....

Soms was het even zoeken voor een goede match met speakers en (buizen) versterkers ..
voor de Budget ML TQWT (18 cm Senon breedbander van nog geen 15 euri !!)
van Rudy klonk het lekkerst met de buizen beunamp 6EM7 ? van Tubehead
Vooral de ruimtelijkheid van dit filterloos ontwerp vond ik opvallend :)

De speakers van Zweitse "Sceanspeak Reference Plus " klonken gewoon goed :)

Natuurlijk zijn de grotere "systemen" in het voordeel in zo'n grote zaal
maar de weergave van de kleinere speakers konden echt wel goed mee komen vond ik
de akoestiek van een grote zaal is anders dan een huiskamer !!!


tot zover eerst maar... jammer genoeg geen foto's fototoestel vergeten
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door weidok »

Porcino schreef:
Oke, hier de laffe twat van de dag. Jahoor, netjes in de agenda genoteerd, vrij gevraagd bij SWMBO (She Who Must Be Obeyed :D) en dan nog de hele zooi vergeten. Gewoon vergeten :(... GRUMBLE!

Ziet er uit als een paar HEEL interessante projecten mensen! Wat ook opvalt: Ook de afwerking wordt ieder jaar mooier!
Mijn complimenten!
we hadden je al gemist :oops:
jammer geen Orions gehoord dus :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door hannesie »

Ik zal ook maar even een duit in het zakje doen. :D
DSC_0361.JPG
DSC_0363.JPG
DSC_0365.JPG
In between.
DSC_0368.JPG
Verschil moet er zijn, maar soms verbaas je je over welke speakers er nu spelen, die kleintjes.................????, echt goed spelend Daan!!!!
DSC_0367.JPG
DSC_0366.JPG
Zo wie zo waren het juist de kleintjes die verwondering en bewondering afdwongen, die kleine chip ampjes op de Ministreamer (foto's van Glenn (Tubehead)hier boven)stonden daar toch even via USB die grote jongens (Breedbanders van Rudy)aan te sturen.

Leuke dag zo, bedankt allemaal.
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 23 okt 2011, 22:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door dre »

ik mis nog iets! :lol:
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door TubeHead »

Zo.. vandaag even alles laten bezinken en nog over zitten denken.

CSS EL70 driver had ik al gehoord in Breda in een ontwerp van HenkJan waar ik heel enthousiast was.
Nu stond er een ontwerp maar dan met een tweeter erbij wat iets te schel was... maar opnieuw enthousiast was
van het kleine drivertje dat het lokaal goed vulden.

De Orions tjah.. ongeloverlijk goed. Zo strak,helder en het laag weergave was gewoon prachtig ! Heb enkel keer een OB gehoord maar was niet echt onder de indruk. Orions hebben mijn mening goed verandert ! Go Linkwitz ! N

weidok schreef:
Soms was het even zoeken voor een goede match met speakers en (buizen) versterkers ..
voor de Budget ML TQWT (18 cm Senon breedbander van nog geen 15 euri !!)
van Rudy klonk het lekkerst met de buizen beunamp 6EM7 ? van Tubehead
Vooral de ruimtelijkheid van dit filterloos ontwerp vond ik opvallend :)
Ja de Senon breedbanders. Klonken niet heel erg strak. Maar gaven gewoon een hele belevenis. Heel open / ruimtelijk
waardoor ik geboeid bleef om te luisteren en daar door het heel intressant vond om mn beun amp op aan te sluiten wat uit eindelijk best goed uit kwam ! Zoals ik al zei dat de beun amp icm met de needles thuis niet echt een succes was.. Was dit een heel leuk experiment. En vooral voor het geld van de driver. Misschien met wat filter werk een dijk van een speaker te kunnen neer zetten.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door hannesie »

dre schreef:
ik mis nog iets! :lol:
Vertel eens ??

Ik heb geen overdreven geklets gehoord, Porcino was er niet en Dre en wie nog meer, Henkjan. :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door weidok »

hannesie schreef:
dre schreef:
ik mis nog iets! :lol:
Vertel eens ??

Ik heb geen overdreven geklets gehoord, Porcino was er niet en Dre en wie nog meer, Henkjan. :lol: :lol: :lol:
De Rambo´s TL, en de SABA´s ennnnnnnnnnnnnnnnnnn Keeeeeeeeeeeeeeees !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :rock: :rock: :rock:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door hannesie »

Je hebt gelijk, ik heb Kees en Omvi ook gemist.
En die Saba's was ik ook wel nieuwsgierig naar. :sure:
En ik had gehoopt Jan mogelijk te ontmoeten, helaas Leeuwarden was er niet.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag

Bericht door sietse »

Nog ff voor de duidelijkheid vanwege mijn opschepperij zaterdag... :rock:
Ikke heeft stereo zonder ook maar iets te verplaatsen. Zelfs de asbak op tafel niet.... :D
En daar geniet ik nog steeds van, ongeacht hoe het klinkt. Gek hé....
Die gele stoel is dus mijn heilige stoel :!: :sure:
Bijlagen
Kamer 1.jpg
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”