Buizen voorversterker voor UCD
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Ik ken de 6N8S(=1578) niet persoonlijk. Qua opbouw doet hij me sterk denken aan de 6SN7. Hij heeft in ieder geval dezelfde aansluitingen...Leeuwarden schreef:Nu las ik toevallig net iets over een 1578. Een Russische buis. Werd nogal hoog over opgegeven ten opzichte van de Sylvania's. Ken je die buis? Wat is jouw mening?
Russische buizen hebben toch vaak een eigen typische klank (ik spreek over de niet-huidige productie)
Of dat "jouw" smaak is zul je zelf moeten beoordelen.. Als je ze ergens kunt scoren voor niet al te veel geld tenminste..
Kees
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
En uiteraard kan ik er niks over terugvinden. Ik heb al gekeken op www.steinmusic.de , maar vind daar niks terug over zelfbouw cd spelers.Leeuwarden schreef:Geen enkele. Dit is een "kit" van Steinmusic. Een simpel CDM-12 loopwerkje. Ding klinkt standaard bijzonder goed...
Groeten,
Mischa
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Sorry verkeerde smiley. Ik bedoelde deze:
Spelertje is trouwens net in reparatie geweest... Een half jaar hier in Leeuwarden en toen ze eindelijk wilden toegeven dat ze het niet konden vinden is ie ook nog een half jaar bij Stein geweest... Was kennelijk een lastig probleem want ik Heb van Holger Stein begrepen dat ook hij hem ergens anders heeft laten repareren...
Spelertje is trouwens net in reparatie geweest... Een half jaar hier in Leeuwarden en toen ze eindelijk wilden toegeven dat ze het niet konden vinden is ie ook nog een half jaar bij Stein geweest... Was kennelijk een lastig probleem want ik Heb van Holger Stein begrepen dat ook hij hem ergens anders heeft laten repareren...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Je kunt met die extra 6SN7's mooi een regelbare buizenvoeding voor je buizenversterker maken.

Het is dan wel het leukst om de solid-state gelijkrichter ook te vervangen door een buisje. (EZ80 of EZ81 ofzo.)
In plaats van de 85A2 kun je een Zenerdiode van 82V toepassen.
Op de site van DHTRob staat nog zo'n schakeling met ECL82 buisjes. Die ga ik gebruiken voor de buizenuitgang van mijn HongKong DAC (als ik de brom uit mijn versterker heb opgelost.)

Het is dan wel het leukst om de solid-state gelijkrichter ook te vervangen door een buisje. (EZ80 of EZ81 ofzo.)
In plaats van de 85A2 kun je een Zenerdiode van 82V toepassen.
Op de site van DHTRob staat nog zo'n schakeling met ECL82 buisjes. Die ga ik gebruiken voor de buizenuitgang van mijn HongKong DAC (als ik de brom uit mijn versterker heb opgelost.)
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Ik ken niet exact deze versterker.
Zelf heb ik een tijdje gespeeld met de 6072 lijnversterker van TriodeDick. Daar had ik deze voedingsstabilisatie bij gebouwd.
Als gelijkrichter stond er een AZ1 op.
Die voorversterker klonk heel best. Het is zeker de moeite waard om dit eens uit te proberen, maar ik merk dat jij al net zo weinig tijd hebt als ik
Zelf heb ik een tijdje gespeeld met de 6072 lijnversterker van TriodeDick. Daar had ik deze voedingsstabilisatie bij gebouwd.
Als gelijkrichter stond er een AZ1 op.
Die voorversterker klonk heel best. Het is zeker de moeite waard om dit eens uit te proberen, maar ik merk dat jij al net zo weinig tijd hebt als ik
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
-
seraph1nia
- Berichten: 58
- Lid geworden op: za 21 jun 2008, 13:34
- Locatie: Utrecht
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Het is dus belangrijk dat je hier een goede C in zet.sevenup schreef:Maar ook een stukje zachterseraph1nia schreef:De C onder pootje 3 is erg belangrijk!, maar probeer het ook eens zonder c. Dit klinkt schoner
Wanneer je die C weglaat klinkt het wellicht iets schoner, maar het zal zeker zachter zijn omdat de versterking van de onderste trap afneemt.
Gewoon uitproberen wat jouw smaak is. Je kunt deze C veilig in en uitschakelen terwijl je versterker speelt.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
