2-weg monitor van gietmortel

Laat in alle details je luidspreker creaties zien!

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
In een showcase-onderwerp kunnen geen reacties worden geplaatst.
Zie ook: info en index
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

2-weg monitor van gietmortel

Bericht door Arno »

Eindelijk af, en nu met recht in de showcase: Projekt EgalisatieMortel :D

Een 2-weg monitor met de ScanSpeak 18W/8531G00, en de Seas H1212, gegoten van Hornbach Vloeregaliseer Universeel. Netto 20 liter gesloten (Oorspronkelijk was de bezetting iets anders, en waren er nog meer plannen die ik niet heb uitgevoerd en is er nog wel wat fout gegaan, maar daarover kun je hier lezen, als je tijd teveel hebt :) )



Om te gieten heb je uiteraard een mal nodig. Deze mal is gemaakt van berken multiplex, beplakt met hpl.

Een basisplaat met stelvoetjes:
basisplaat_2.jpg
De binnenmal:
binnenvorm_2.jpg
De mal compleet:
mal_luikje.jpg
De mal volgegoten:
als gegoten.jpg
Het resultaat:
gegoten1.jpg
gegoten3.jpg
Bracing van berken multiplex, vastgelijmd met polyurethaan lijmkit:
bracing3.jpg
De kasten van binnen beplakt met Merford Tecnocell:
aardig eind.jpg


De baffles zijn van 30mm mdf, en afgewerkt met een zwarte verf die ik met de hand getamponeerd heb:
baffle10.jpg
baffle9.jpg
Onderaan de baffle is een ruimte uitgefreesd waar een gegoten ornament inpast:
inlay.jpg
Het filter is ontworpen door jeroen_d, waarvoor veel dank :D Zelf heb ik nog wat gerommeld met de weerstanden:
filter def.jpg
Ray5150 heeft voor mij twee printplaten gemaakt voor het filter, waarvoor ook veel dank:
printplaten.JPG
De filters heb ik netjes op de luikjes geplaatst:
definitieve filters.jpg
De baffles zijn op de kasten gelijmd, en in de achterkant is een luikje geplaatst van 14mm volkern plaat met daarin de poolklemmen:
af.jpg
zwart2.jpg
thuissituatie.jpg
Bijlagen
af.jpg
Laatst gewijzigd door Arno op wo 19 okt 2011, 6:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door Arno »

Nog wat ontbrekende gegevens:

-Het formaat van de kast is 650 x 210 x 285mm (h x b x d)
-Het gewicht is 30 kilo per stuk.
-Naast de Tecnocell op de wanden, zijn de kasten geheel losjes opgevuld met Twaron Angelhair.
-de bi-wire aansluitmogelijkheid was er alleen voor jeroen_d z'n gemak bij het filteren. Nu hebben de bovenste poolklemmen geen nut meer.

In principe komen er ook nog metingen van het eindresultaat. Deze zal ik dan in dit bericht plaatsen.
Laatst gewijzigd door Arno op zo 09 okt 2011, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door jeroen_d »

Leuk hoor zo'n samenvatting. Met recht een showcase. Dit voorbeeld verdient navolging!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door Henkjan »

t bouwtopic:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=12316
waar de vragen/opmerkingen/applaus/etc terecht kunnen
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door Arno »

8)
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door jeroen_d »

Arno, mocht je een bouwtekening hebben van de afmetingen van de box, dan is de showcase helemaal af volgens de nieuwe opzet.
Plaats reactie

Terug naar “Luidspreker Showcases”