project: termino
Moderator: Beheerdersteam
Re: project: termino
Wooooooooooooow wat een fraaie speaker zeg!!!
En nu dan eindelijk het leuke werk, het filter!
Groetjes Walter
En nu dan eindelijk het leuke werk, het filter!
Groetjes Walter
Nu ik het zo zie is de baffle toch redelijk breed, zou je dan toch maar niet ombouwen naar 2x 11 inch per kast?
Heb je trouwens ook een aanzicht van de staande speaker schuin van voren?
Groetjes Walter
Heb je trouwens ook een aanzicht van de staande speaker schuin van voren?
Groetjes Walter
@hannesie:nog niets aan gedaan....... 
30cm breed met afrondingen van 18mm.......
dan blijft er niet zoveel over!
en dit gaat echt laag genoeg!
30cm breed met afrondingen van 18mm.......
dan blijft er niet zoveel over!
en dit gaat echt laag genoeg!
Was geintje hoor, ik zou zelf ook liever zo'n slanke kast hebben i.p.v. zo'n lompe 11 inch. Maar ja 4x deze Eton is weer flink cashen denk ik...
Persoonlijk ben ik alleen niet zo'n fan van die heatpipe faseplug, beetje een vreemd design van Eton.
Groetjes Walter
Persoonlijk ben ik alleen niet zo'n fan van die heatpipe faseplug, beetje een vreemd design van Eton.
Groetjes Walter
Het zou zomaar eens kunnen dat ze er over hebben nagedacht.Walt schreef:
Groetjes Walter
Ja vast wel, de vraag is alleen of dat de techneuten zijn geweest of de marketing afdeling...
Zo van: maak iets dat lijkt op een koelblok dan denken mensen dat dit beter koelt dat een normale faseplug en gaan ze onze units kopen.
Groetjes Walter
Zo van: maak iets dat lijkt op een koelblok dan denken mensen dat dit beter koelt dat een normale faseplug en gaan ze onze units kopen.
Groetjes Walter
-
mijkie
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
wat een onwijs mooie luidspreker , als ze zo goed klinken als ze eruit zien .......
mijkie
Smaken verschillen (gelukkig) !!!
Gaat Jeroen het filter voor jou bouwen, of maakt hij een eerste opzet op papier die jij dan gaat bouwen en testen?
Groetjes Walter
Gaat Jeroen het filter voor jou bouwen, of maakt hij een eerste opzet op papier die jij dan gaat bouwen en testen?
Groetjes Walter
lijkt me een prima manier om te beginnen en de units eerst maar eens een paar uurtjes te laten draaien.
De mid en tweeter zijn nog hagelnieuw toch? Dan inderdaad eerst maar eens wat uurtjes laten loskomen!
En dan maar hopen dat je alle waarden van spoelen en condensatoren zo hebt liggen...
Ik heb hier trouwens nog een stel leuke Intertechnik trafokernen 2.2mH E96, mocht de spoel op het laag onverhoops toch zo klein uitvallen, dan is dit wellicht een leuke om mee te testen, Rdc is 0.1 ohm.
Welke filter frequenties zit jij zelf globaal aan te denken?
Groetjes Walter
En dan maar hopen dat je alle waarden van spoelen en condensatoren zo hebt liggen...
Ik heb hier trouwens nog een stel leuke Intertechnik trafokernen 2.2mH E96, mocht de spoel op het laag onverhoops toch zo klein uitvallen, dan is dit wellicht een leuke om mee te testen, Rdc is 0.1 ohm.
Welke filter frequenties zit jij zelf globaal aan te denken?
Groetjes Walter
grote spoelen heb ik niet liggen,maar om te testen gaan spoelen in serie ook prima!
overgangs frequenties?
eerst maar eens meten......
overgangs frequenties?
eerst maar eens meten......
Eventueel kan ik wel wat koper voor je meenemen naar Utrecht volgende week zondag...
Welke spoel waarden heb je wel liggen? Ervan uitgaande dat de spoel voor het laag groter wordt dan 2.2mH zou je die E96 trafo's kunnen gebruiken om te testen en dan in serie bijv. een 1.0mH of een 0.68mH of een 0.47mH om zo rond de 2.7mH-3.3mH uit te komen.
Door de zeer lage Rdc van 0.1 ohm van de trafo krijg je dan een goed beeld van het laag denk ik.
Groetjes Walter
Welke spoel waarden heb je wel liggen? Ervan uitgaande dat de spoel voor het laag groter wordt dan 2.2mH zou je die E96 trafo's kunnen gebruiken om te testen en dan in serie bijv. een 1.0mH of een 0.68mH of een 0.47mH om zo rond de 2.7mH-3.3mH uit te komen.
Door de zeer lage Rdc van 0.1 ohm van de trafo krijg je dan een goed beeld van het laag denk ik.
Groetjes Walter
ik heb nog een grote 2.2mH foliespoel liggen,die moet prima voldoen!
maar uiteraard bedankt voor aanbieding!
maar uiteraard bedankt voor aanbieding!
Dat moet prima gaan en scheelt mij weer een zware rugzak! Waar trek jij dan de grens bij ''grote'' spoelen, is dan >2.2mH?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Geniaal! Voor mij zou dat dan inhouden een grote spoel is groter dan 27mH...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Geweldig! Dat moet ingespeeld worden, want volgende zaterdag 22 oktober is meetdag. Gooi er onderstaand testfilter maar eens op, dat zou een goede indruk moeten geven van wat mogelijk is. Het is een gok op basis van eigen metingen aan de oude baskast van dre met de Eton units, metingen van Tony Gee aan de PHL1130 en voor de AMT heb ik de datasheet gebruikt. Kantelpunten zijn ongeveer 400 en 4000Hz.
-edit- condensator van de mid gewijzigd van 33 naar 47uF. Vooruitlopen op de feiten? Ze moeten toch inspelen?
-edit- condensator van de mid gewijzigd van 33 naar 47uF. Vooruitlopen op de feiten? Ze moeten toch inspelen?
zo hé......
je loopt nogal op de feiten vooruit.......
ze zijn nog niet eens af!
eens kijken of ik het deze week nog voor elkaar kan krijgen!
je loopt nogal op de feiten vooruit.......
ze zijn nog niet eens af!
eens kijken of ik het deze week nog voor elkaar kan krijgen!
Respect Jeroen! Zeer knap dat je op grond van eerdere ervaringen al zo'n opzet kan geven!
Heb je wel eens overwogen van je hobby je beroep te maken? Ik denk dat veel ''topmerken'' zo'n filter expert als jij graag in huis zouden hebben...
EDIT: Dre, ik heb nog een stel fraaie 4.7mH vlakdraad lucht spoelen liggen diameter 12cm dikte 3cm
Groetjes Walter
Heb je wel eens overwogen van je hobby je beroep te maken? Ik denk dat veel ''topmerken'' zo'n filter expert als jij graag in huis zouden hebben...
EDIT: Dre, ik heb nog een stel fraaie 4.7mH vlakdraad lucht spoelen liggen diameter 12cm dikte 3cm
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op zo 16 okt 2011, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Een beetje doorwerken dre, je bent nu voor jezelf bezig.
Een beetje zweet kan geen kwaad op die kasten.
Een beetje zweet kan geen kwaad op die kasten.
Als je bepaalde waarden niet hebt dre, geef mij of walter een seintje dan kunnen we componenten op de bus doen. Ik heb nog een mooie I-kern van 4.7mH liggen. Superlage Rdc is nog niet aan de orde want er zit geen impedantiecorrectie in het testfilter.
Niet overdrijven, er zijn er wel meer die kunnen filteren. Als hobby is het een prima uitlaatklep.Walt schreef:Heb je wel eens overwogen van je hobby je beroep te maken? Ik denk dat veel ''topmerken'' zo'n filter expert als jij graag in huis zouden hebben...