Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door MH »

Eeuuhm zorg je voor een goed frontje voor je Epilogue.. (=tip uit ervaring :roll:) voordat je het weet kruipen en lopen ze rond! Maar geniet van de komende tijd!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door Henkjan »

MH schreef:
Eeuuhm zorg je voor een goed frontje voor je Epilogue.. (=tip uit ervaring :roll:) voordat je het weet kruipen en lopen ze rond! Maar geniet van de komende tijd!
nergens voor nodig, gewoon zorgen voor goede training. wel alertheid in het begin, en meteen duidelijk maken dat dat "van papa" is en ze er niet aan mogen zitten, met uitleg dat t anders kapot gaat en papa dan erg moet huilen en/of boos wordt. Wij hebben alles (audio, video, etc) gewoon laten staan in de woonkamer, en dat heeft 2 meiden overleefd. (uiteraard wel dingen die potentieel gevaar op kunnen leveren buiten bereik gezet).
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door hsmeets »

Vinculum schreef:
Haha ja dat zou je bijna zeggen. Nou er is een klein projectje op komst voor op mijn werkkamer ter vervanging van mijn Ohmnia's. Eind januari krijg ik na 9 maanden wachten een mooi nieuw project wat veel tijd zal kosten. Dus daarna zal de hobby wel redelijk stil liggen. Ook moet ik het thuisfront even laten kalmeren want nu heb ik bijna elk jaar een nieuwe set. Ook daar is het soms genoeg. ;)
Haha, zijn de konussen geimpregneerd zodat ze wat beter bestand zijn tegen zeverende baby's :lol:

Kinderen: toen ik begin jaren 80 van de vorige eeuw kasten voor speakers in elkaar timmerde werden die door mijn ouders heel snel als 'kinderbedjes' bestempeld (hxbxd 150x50x30). Dat heb ik jaren moeten aanhoren.

Huib
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door Wowly »

:lol:

overigens hebben mijn refmons 3 zoons en vele spelende neefjes en vriendjes en vriendinnetjes overleefd zonder enig krasje oid. En ik kan je vertellen dat die softdomes van de 9900 er erg "indrukbaar" uitzien hahaha.

Wel vantevoren even goed uitleggen trouwens, dan gaat alles goed. Maargoed, en frontje geeft wel meer bescherming natuurlijk....
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door hannesie »

Vinculum schreef:
Ook moet ik het thuisfront even laten kalmeren want nu heb ik bijna elk jaar een nieuwe set. Ook daar is het soms genoeg. ;)
Nu moet ze niet gaan zeuren, ze wilde zelf van die grote boxen, en die heeft ze nu. :lol: :mrgreen:
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door MH »

Henkjan schreef:
MH schreef:
Eeuuhm zorg je voor een goed frontje voor je Epilogue.. (=tip uit ervaring :roll:) voordat je het weet kruipen en lopen ze rond! Maar geniet van de komende tijd!
nergens voor nodig, gewoon zorgen voor goede training. wel alertheid in het begin, en meteen duidelijk maken dat dat "van papa" is en ze er niet aan mogen zitten, met uitleg dat t anders kapot gaat en papa dan erg moet huilen en/of boos wordt. Wij hebben alles (audio, video, etc) gewoon laten staan in de woonkamer, en dat heeft 2 meiden overleefd. (uiteraard wel dingen die potentieel gevaar op kunnen leveren buiten bereik gezet).
Haha, ik ben gezegend met bijzonder ondernemende kinderen... mompelt nog iets over een appel enzo... ondanks onze alertheid is in iedere konus die tot op heden in mijn woonkamer heeft gestaan, op miraculeuze wijze een blijvende vingerafdruk verschenen..toch effe proberen zeg maar.. De kleinste (ruim 2 jaar) is er afgelopen zomer ook al eens met de zitmaaier vandoor gegaan, de grappenmaker had van papa het kunstje afgekeken... (starten in z'n vrij, schakelen en rijden maar! Gelukkig zit er een blokkering op de maaitafel die op massa van de bestuurder werkt.)
Gebruikersavatar
JeroenGRT
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 07 nov 2008, 23:16

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door JeroenGRT »

Erg mooi resultaat! Dat zal wel lekker klinken!
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door Vinculum »

JeroenGRT schreef:
Erg mooi resultaat! Dat zal wel lekker klinken!
Ja ik vind ze echt super! Het zijn de beste speakers die ik tot nu toe gehad heb.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door asterduc »

Vinculum schreef:
Het project is nu officieel afgerond
ronduit PRACHTIG, deze speakers !!!

Een topkandidaat voor 'speaker of the year'.
MH schreef:
Eeuuhm zorg je voor een goed frontje voor je Epilogue.. (=tip uit ervaring :roll:) voordat je het weet kruipen en lopen ze rond!
de tweeter vervangen door een ScanSpeak ringstraler helpt ook. Dat puntje is zo scherp dat hij/zij daar maar één keer op drukt :D
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door TubeHead »

Jaaaa prachtig hoor ! En dat met een sneltrein vaard !
Gebruikersavatar
basbultman
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 29 dec 2013, 17:31

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door basbultman »

prachtig om te zien gewoon.

leuk ontwerp en perfecte details.
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door Chris_T »

Allemachtig wat een set =D>
Gebruikersavatar
TH0M
Berichten: 280
Lid geworden op: di 26 aug 2008, 12:36
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door TH0M »

Heel erg mooi, staat op mijn verlanglijst. Mijn vriendin vindt ze overigens ook erg geschikt!
dm330i
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 05 okt 2014, 23:05

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door dm330i »

Prachtige speakers! Vind dat er wel knap uitzien, die verschillende boxen en het 'getilde' ontwerp, iets anders dan de saaie rechte boxen.

Ivm je ruimte, wij hebben ook een smalle ruimte (8x4) en ik ben wat druk aan het steken om de tv op de korte muur te zetten omdat dat in theorie een beter geluid geeft :sure: alleen is het niet zo mooi visueel... Ik zie dat jij ze echter op de lange wand hebt gezet. Heb je dan een goed geluid 'overal'? Als er bvb bezoek komt en die zitten aan je tafel, klinkt de muziek dan nog super of niet? :yeah:

Ik heb het ook niet direct teruggevonden in het topic, maar wat is (ongeveer) de totale kostprijs voor het kopen en maken van deze speakers?

En tenslotte, een sub heb je echt niet nodig met deze speakers? Ik ben aan het rondkijken en op enkele amerikaanse fora zie je '4 weg' systemen die een 'stereo' subwoofer kast hebben per speaker, dan nog een kast met twee 10" gewone woofers, de tweeter en de midrange...voor mij is een goede bass ook wel belangrijk, ik luister ook graag naar hip-hop en zo \:D/
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door wouter »

dm330i schreef:
Ik heb het ook niet direct teruggevonden in het topic, maar wat is (ongeveer) de totale kostprijs voor het kopen en maken van deze speakers?
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... e#p1592012

hier staat een lijstje...

Voor een goed laag kun je ook overwegen het laag apart aan te sturen met bijvoorbeeld een Monacor SAM 100/200/300 D module die je dan mooi inregelt. Dan heb je flexibiliteit en kun je bijna elke woofer wel goed inregelen. http://www.loudmagnet.com/html/module2.htm
Lekker 1 a 2 stuks Mivoc 8" of 10" per kant, kost nog 35 - 110,- euro en beuken maar. http://www.loudmagnet.com/html/mivoc.htm
Jamesblond
Berichten: 791
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
Locatie: Arnhem

Re: Omgekeerde WAF

Bericht door Jamesblond »

Vinculum schreef:
Nou ik heb vrouwlief de inspiratie laten zien voor dit ontwerp:
p949422142-3.jpg
Dat leidde tot onderstaand gesprek:
Zij: "Vind die buitenste veel mooier!"
Ik: :shock:
Dus foto's laten zien van die grote jongens.
Zij: "Zijn ze niet een beetje klein?"
Ik: "Euh nee schat, deze zijn heel erg groot."
Zij: "Nou ok dan. Vind die kleintjes maar niks hoor."
Ik: "..."
Zij: "Ga je die nu maken?"
Ik: "Nou weet ik niet. Ze zijn nogal flink hoor, zelfs hoe ik ze voor ogen heb. Ik ben gewoon wat ideetjes aan het verzamelen."
Zij: "Nou ok dan. Als je maar niet van die kinderformaten maakt. Ik vind die wel mooi op die foto."
Ik: [-o< \:D/ :rock:

Ongelofelijk wat een vrouw!
Awesome! =D> :goedzo: Waar heb je die gevonden??
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door FR_Aad »

Ja,ik had gelijk
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”