grtn bas
project: termino
Moderator: Beheerdersteam
Re: project: termino
Als het geluid zo kan worden dat je de speakers niet meer ziet staan, zeg maar verdwijnenjeroen_d schreef:De uitdaging wordt: heel goed laten klinken zonder effect bejag. Dat laatste is heel verleidelijk met zo'n speaker. Dat kan wel veroorzaken dat, als hij eenmaal helemaal naar wens is getuned, de eerste luisterindruk kan zijn "is dit nu alles".
knip
Welk karakter en of het bevalt is afwachten.
dan is het goed!!
En dat gaat vast lukken.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: project: termino
En ik maar denken dat mijn Tri-Nextel er leuk uitzag...
Ziet er echt PERFECT uit!!! Tegen de tijd dat er ook geluid uit komt kom ik een kopje thee doen (met een stapel CDs onder mijn arm)! Mooi man!
Ziet er echt PERFECT uit!!! Tegen de tijd dat er ook geluid uit komt kom ik een kopje thee doen (met een stapel CDs onder mijn arm)! Mooi man!
Re: project: termino
Dat soort speakers ("is dat nou alles") zijn naar mijn ervaring de speakers die het best klinken. De realiteit is nou immers niet spectaculairder dan het in het echt is.jeroen_d schreef:De uitdaging wordt: heel goed laten klinken zonder effect bejag. Dat laatste is heel verleidelijk met zo'n speaker. Dat kan wel veroorzaken dat, als hij eenmaal helemaal naar wens is getuned, de eerste luisterindruk kan zijn "is dit nu alles".
Dat levert op termijn de speaker op waar je uren naar kan luisteren.
Re: project: termino
hé,complimenten!
vandaag de baffles er op gelijmd,het eind is nu echt in zicht!
vandaag de baffles er op gelijmd,het eind is nu echt in zicht!
Re: project: termino
ik heb net de woofers uit de `oude` kast gehaald,maar nu zit er nogal wat stof op de conus vastgeplakt......
ik heb deze geprobeerd stofvrij te maken met een stukje schuimrubber,maar het zit echt vast.
iemand een idee hoe ik deze weer schoon kan krijgen?
ik heb deze geprobeerd stofvrij te maken met een stukje schuimrubber,maar het zit echt vast.
iemand een idee hoe ik deze weer schoon kan krijgen?
Re: project: termino
Wat is het materiaal van de conus? Indien geen papier, dan met een nat doekje heel voorzichtig schoon vegen.
Re: project: termino
Voorzichtig op een klein stukje testen met een stukje plakband (van die matte van Scotch), van die geeltjes of schilderstape ... in ieder geval tape wat niet heel erg goed plakt. Het is even werk (lekker op schoot als je TV aan 't kijken bent) maar het resultaat geeft voldoening, ik heb al menig verstofte 'Vintage' speaker weer als nieuw gekregen op deze wijze 
Laatst gewijzigd door SARK op do 13 okt 2011, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: project: termino
Da's een makkie, plakbandje helemaal om je vinger heen (met de plakkant aan de buitenkant natuurlijk) en op je gemakkie rollen 
Re: project: termino
leuke plannetjes inderdaad!
stof is er af,maar de liggende kant van de driver blijft dof tov van de bovenzijde.......
stof is er af,maar de liggende kant van de driver blijft dof tov van de bovenzijde.......
Re: project: termino
dre schreef:maar de liggende kant van de driver blijft dof tov van de bovenzijde.......
Re: project: termino
Ik was even vergeten dat je ze ingebouwd had
Ze hebben toch niet in dezelfde ruimte gestaan waar je lak hebt gespoten toch
(is mij wel eens overkomen, spuitstof wat een heerlijke, permanente en doffe laag op een ander voorwerp gaf
) Probeer het eerst eens met een warm sopje schoon te maken.
Re: project: termino
nee,de units stonden hier veilig te wapperen!
een sopje.....
heel voorzichtig dan....
een sopje.....
heel voorzichtig dan....
Re: project: termino
Hey Dre,
als je ze weer glimmend gekregen hebt. Laat je dan even weten hoe je dat nu gedaan hebt?
Ik heb hier namelijk een set staan met de 5/880 Hex er in en heb in een speaker twee doffe units en de andere twee glimmende.
Weet niet of het nu stof is of iets anders maar heb wel gemerkt dat er een soort vettige plakkige laag op de units zit.
Overigens een ONWIJS MOOIE luidpreker die je daar gebouwd hebt.
Ik volg dit project al bijna vanaf het begin en moet zeggen RESPECT voor je geduld.
Groet,
Harm.
als je ze weer glimmend gekregen hebt. Laat je dan even weten hoe je dat nu gedaan hebt?
Ik heb hier namelijk een set staan met de 5/880 Hex er in en heb in een speaker twee doffe units en de andere twee glimmende.
Weet niet of het nu stof is of iets anders maar heb wel gemerkt dat er een soort vettige plakkige laag op de units zit.
Overigens een ONWIJS MOOIE luidpreker die je daar gebouwd hebt.
Ik volg dit project al bijna vanaf het begin en moet zeggen RESPECT voor je geduld.
Groet,
Harm.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: project: termino
Wat te denken van ons geduld.... de medeforummers klappen bijna uit elkaar van spanning en kunnen niet wachten om dat moois te beluisteren.....hrscharft schreef:Ik volg dit project al bijna vanaf het begin en moet zeggen RESPECT voor je geduld.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: project: termino
zoals Sieste aangeeft, gewoon met een vochtig doekje.
Dat advies komt van de ontwerper van Eton zelf.
Dat advies komt van de ontwerper van Eton zelf.
Re: project: termino
ik volg het project en de laatste fotos zijn gewoonweg geweldig maar hij wacht denk met plaatsen om de spanning op te voeren geloof me dre krijgt weer glimmende ogen als hij er over praat dan weet je wel hoe hoog de vewachtingen zijn tot perfectie ik kan niet wachten om het te horen
Re: project: termino
alle units zitten er in!
na het plaatsen van de twaron in het mid compartiment wordt mij volledig duidelijk waarom jeroen liever had dat ik alleen twaron toe moest passen,en geen andere vorm van demping!
wat dempt dat spul ongelooflijk!
na het plaatsen van de twaron in het mid compartiment wordt mij volledig duidelijk waarom jeroen liever had dat ik alleen twaron toe moest passen,en geen andere vorm van demping!
wat dempt dat spul ongelooflijk!
Re: project: termino
Hoe heb je dat uitgetest dat die Twaron demping zo goed is? Heb je in het mid compartiment staan schreeuwen?
Wanneer komen de foto's van de kast met de units erin? Ik ben ZEER benieuwd!!!
Groetjes Walter
Wanneer komen de foto's van de kast met de units erin? Ik ben ZEER benieuwd!!!
Groetjes Walter

