Middentoner voor SA5427 (/21) Gezocht

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Auxilium
Berichten: 65
Lid geworden op: za 02 jul 2011, 20:29

Middentoner voor SA5427 (/21) Gezocht

Bericht door Auxilium »

Ik ben op zoek naar 1 midden toner die als vervanging kan dienen voor mijn SA5427 speakers. Kan nergens exacte gegevens hier over vinden, dus zoeken gaat dan ook moeilijk. Komt overeen met het type van de onderstaande link.

http://www.radiomuseum.org/r/hornyphon_sa5427.html
CIMG8830.jpg
CIMG8829.jpg
CIMG8828.jpg
CIMG8827.jpg
Was erg tevreden met de speakers maar helaas toch een verjaardag teveel gebruikt dus als iemand toevallig nog iets heeft liggen of weet waar ik een goede vervanging kan vinden dan hoor ik dit graag.
Gebruikersavatar
Heatside
Berichten: 260
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 15:54

Re: Middentoner voor SA5427 (/21) Gezocht

Bericht door Heatside »

Dat zijn door Philips geproduceerde kasten. Uit de typeaanduiding maak ik op dat het gaat om de OEM versie van de Philips 22RH427. Daar zijn nog veel onderdelen van verkrijgbaar. De exacte code van de mid weet ik niet direct uit mijn hoofd.
[edit] Als ik het goed heb gaat het om de AD5060SQ4 [/edit]
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Middentoner voor SA5427 (/21) Gezocht

Bericht door bartsegers »

ik denk! dat ik er nog twee heb liggen.
eentje met gaatje is de dome (stofkap ingedeukt geweest)
Andere is volgens mij gaaf.
WEL met de nieuwere linnen randen, dus wat moderner dan die van jouw foto.

http://audio-heritage.jp/PHILIPS/unit/ad-5060-sq.html
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Middentoner voor SA5427 (/21) Gezocht

Bericht door Olaf Analogue »

Dit zijn de exact gelijke units als die in jouw luidsprekers thuishoren.
Alleen moet je jezelf wel even er van overtuigen of je wel een 4 ohm versie nodig hebt of anders moet uitkijken naar een 8 ohm versie, deze zijn uiteraard niet uitwisselbaar daar dan de filterwerking zou veranderen.

http://link.marktplaats.nl/491943346
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Middentoner voor SA5427 (/21) Gezocht

Bericht door bas focal m180 »

of http://forum.mfbfreaks.com/viewtopic.php?f=10&t=2692

Ze zijn er zat te vinden al die div philips units , zoveel van gemaakt.
Auxilium
Berichten: 65
Lid geworden op: za 02 jul 2011, 20:29

Re: Middentoner voor SA5427 (/21) Gezocht

Bericht door Auxilium »

Bedankt allemaal voor de snelle en goede reacties!

@Heatside Dat is inderdaad het type nummer! Bleek achteraf achterop de plastic behuizing te staan :)

@bartsegers
Als je wilt kijken of je ze nog heb liggen en ze exact overeen komen met het type nummer dan ben ik uiteraard geinteresseerd. Het optische deel maakt me niet uit, verdwijnen toch achter een front. Zoek dan wel de 4 ohm versie. Waarschijnlijk staat de SQ4 hier ook voor.

@Olaf Markus en bas focal m180
Bedankt voor de links. Het gaat sowieso goed komen zie ik :)
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Middentoner voor SA5427 (/21) Gezocht

Bericht door bartsegers »

de mijne zijn naamloos :oops:
Er staat niets op... (had helaas geen multimeter bij de hand, sorry)
Auxilium
Berichten: 65
Lid geworden op: za 02 jul 2011, 20:29

Re: Middentoner voor SA5427 (/21) Gezocht

Bericht door Auxilium »

Evengoed bedankt voor het kijken. Heb even contact opgenomen met de persoon van het mfbfreaks.com forum. Is alles straks weer compleet.
Plaats reactie