project: termino
Moderator: Beheerdersteam
Re: project: termino
Ook op zondag??Walt schreef:Vroeg? Ik kan uitslapen joh! Wekker gaat normaal om 5.45 ben dan om 7.00 op het werk!
Groetjes Walter
Re: project: termino
Zou ik wel doen. Je wilt juist maximaal van het twaron gebruik maken, dat vult uit zichzelf de kast. Door de enorm fijne structuur dempt het beter dan wat je nu tegen de wanden hebt zitten. Dat is niet erg voor de laagkast, want die wil je niet te hard dempen, alleen in de top waar ook twaron zit. Maar voor de midkast heb je het gewoon helemaal niet nodig. Met 3-10gr per liter demp je het heel goed. Als je gemiddeld 6 gr per liter pakt demp je het niet dood. Je kunt progressief dempen naar de taps toelopende punt van de behuizing toe door daar de vulling steeds vaster te maken. Dus net achter de mid 3 gr per liter en het verst weg van de mid 10 gr per liter.dre schreef:dus er uit mollen?
Re: project: termino
pijnlijk om te lezen!
ik dacht juist dat de demping op de wandende reflecties minder maakte.......
ik dacht juist dat de demping op de wandende reflecties minder maakte.......
Re: project: termino
goed,de boel gaat er maandag uit!
er is en kilo twaron onderweg,dus er kan geuld worden!
er is en kilo twaron onderweg,dus er kan geuld worden!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: project: termino
Mooi, dan heb ik meteen een vraag! Wat is "geuld"dre schreef:goed,de boel gaat er maandag uit!
er is en kilo twaron onderweg,dus er kan geuld worden!
Re: project: termino
Wat denk je na 56 pagina's?MechanicalAnimal schreef:Mooi, dan heb ik meteen een vraag! Wat is "geuld"dre schreef:goed,de boel gaat er maandag uit!
er is en kilo twaron onderweg,dus er kan geuld worden!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: project: termino
er kan gevuld worden,geduld is natuurlijk onderhand onmogenlijk geworden! 
Re: project: termino
vandaag kon ik het niet laten om de boel een proef te passen.........
valt niet tegen al zeg ik het zelf!
valt niet tegen al zeg ik het zelf!
Re: project: termino
Ik denk dat ze in een woon/luisterruimte pas echt tot hun recht komen.
Maar ook deze beelden zijn al

Maar ook deze beelden zijn al
Re: project: termino
Helemaal vol met vette vingers, snel poetsen die kasten.
En verder kan ik niet wachten tot het plaatje met de speakers gemonteerd.
En verder kan ik niet wachten tot het plaatje met de speakers gemonteerd.
Re: project: termino
in het echt komen de voeten een stuk fraaier uit!
en ja,er is nog heel wat te poetsen!
maar eerst de baffle maar eens vastlijmen!
en ja,er is nog heel wat te poetsen!
maar eerst de baffle maar eens vastlijmen!
Re: project: termino
Ze zijn volgens mij gewoon TE mooi om met een telefoon te fotograferen
!!
Echt respect voor dit project!!
Echt respect voor dit project!!
Re: project: termino
laten we zo zeggen:zonder telefoon hadden er heeeeeeeeeeel wat minder plaatjes te zien geweest! 
Re: project: termino
De uitdaging wordt: heel goed laten klinken zonder effect bejag. Dat laatste is heel verleidelijk met zo'n speaker. Dat kan wel veroorzaken dat, als hij eenmaal helemaal naar wens is getuned, de eerste luisterindruk kan zijn "is dit nu alles".piet1955 schreef:Idd waanzinnig mooi, als ze ook zo gaan klinken......![]()
![]()
![]()
![]()
We zullen zien! Ik denk dat ik dre de gelegenheid moet geven te kiezen tussen een filter volgens alle moderne regels, minimale opbreekverschijnselen, goed afstraalgedrag, shelving lowpass tiltfunctie in het hoog etc. etc. en een filter dat minimalistisch is met zo weinig mogelijk componenten. Ik weet dat hij gevoelsmatig aan het laatste de voorkeur geeft. Het laatste betekent wel dat ik in het opbreekgebied van de middentoner moet gaan werken. Dat geeft karakter aan de speaker. Welk karakter en of het bevalt is afwachten.
Re: project: termino
we gaan het inderdaad zien!
wat ik belangrijk vind:zeer goed fase gedrag,laatste tijd een aantal keer gehoord hoe belangrijk dat is.
liefst weinig filtercomponenten,maar meer zal ik zeker geen moeite mee hebben!
nu heb ik ook geen eenvoudig filter,en dat klinkt meer dan prima.
maar eerst maar eens de metingen afwachten!
wat ik belangrijk vind:zeer goed fase gedrag,laatste tijd een aantal keer gehoord hoe belangrijk dat is.
liefst weinig filtercomponenten,maar meer zal ik zeker geen moeite mee hebben!
nu heb ik ook geen eenvoudig filter,en dat klinkt meer dan prima.
maar eerst maar eens de metingen afwachten!
Re: project: termino
audioot schreef:waanzinnig mooi
felicitaties dré
mvg
audioot
+1 -> ziet er gelikt uit Dre!
