Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz
Moderator: Beheerdersteam
Walt
Berichten: 14139 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » za 08 okt 2011, 14:54
Zo die poort samen met die mooie vergulde aansluitingen ziet er zeer fraai uit!
Denk niet dat poortruis bij deze speaker een issue gaat zijn
Groetjes Walter
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 08 okt 2011, 14:55
Walt schreef: Zo die poort samen met die mooie vergulde aansluitingen ziet er zeer fraai uit!
Denk niet dat poortruis bij deze speaker een issue gaat zijn
Groetjes Walter
nee,het is een redelijk gaatje inderdaad.
maar neem je telefoon eens op!
Walt
Berichten: 14139 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » za 08 okt 2011, 14:59
Batterij is leeg!
Groetjes Walter
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 08 okt 2011, 15:00
pm onderweg!
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869 Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:
Bericht
door jeroen_d » za 08 okt 2011, 17:12
dre schreef: Foto0296.jpg
alle demping en bedrading zit er in!
Foto0297.jpg
Foto0298.jpg
het monteren van de achterzijde viel alles mee.
het eind begint nu echt inhet zicht te komen!
Eeeh, waarom zie ik op deze foto dat je de wanden van de behuizing voor de middentoner met demping bekleedt? Is toch helemaal niet nodig als daar Twaron in gaat?
Groeten, Jeroen
Walt
Berichten: 14139 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » za 08 okt 2011, 17:21
Dubbelop zal toch geen kwaad kunnen?
Groetjes Walter
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 08 okt 2011, 17:28
helemaal niets op de wanden?
dat heb ik echt nog nooit gezien!
Walt
Berichten: 14139 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » za 08 okt 2011, 17:32
Als je de ruimte volledig opvult met Twaron, dan zit er toch Twaron op de wanden?
Groetjes Walter
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869 Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:
Bericht
door jeroen_d » za 08 okt 2011, 17:37
Walt schreef: Als je de ruimte volledig opvult met Twaron, dan zit er toch Twaron op de wanden?
Groetjes Walter
Precies!
rho
Berichten: 4766 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België
Bericht
door rho » za 08 okt 2011, 17:38
dre schreef: de damping 30 is voorzien van een plaklaag.
Damn, dat spul van mij niet. Zou contactlijm uit een spuitbus een goed idee zijn?
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 08 okt 2011, 17:39
dus er uit mollen?
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 08 okt 2011, 17:39
rho schreef: dre schreef: de damping 30 is voorzien van een plaklaag.
Damn, dat spul van mij niet. Zou contactlijm uit een spuitbus een goed idee zijn?
ik lijm het er altijd op met een ms polymeer.
Walt
Berichten: 14139 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » za 08 okt 2011, 17:42
Ik vraag me af of een progressieve demping niet juist goed is? Dus ''luchtig'' gedempt rondom de unit zelf en zeer stevig gedempt bij de wanden.
Groetjes Walter
rho
Berichten: 4766 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België
Bericht
door rho » za 08 okt 2011, 17:43
Ik ken weinig van lijmen. Kan je een voorbeeldje geven? Wat is ms polymeer precies?
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 08 okt 2011, 17:44
lijkt mij ook.......
kwad zal het niet kunnen.
en op de boven en onderzijde zit slechts 10mm,da`s niet erg veel.
Walt
Berichten: 14139 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » za 08 okt 2011, 17:49
Ik heb wel verhalen gelezen dat mensen hun mid ''doods'' vonden klinken in het geval van extreme demping...
Maar zolang je de Twaron er straks luchtig in aanbrengt moet het zo wel goed zijn lijkt me.
Groetjes Walter
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 08 okt 2011, 17:52
Walt schreef: Ik heb wel verhalen gelezen dat mensen hun mid ''doods'' vonden klinken in het geval van extreme demping...
Maar zolang je de Twaron er straks luchtig in aanbrengt moet het zo wel goed zijn lijkt me.
Groetjes Walter
dat was ook precies de bedoeling.
overdemping maakt het inderdaad duf,maar kan soms wel vervelende golven in de kast verminderen.
dus zoals altijd:toepassen waar nodig!
Arno
Berichten: 3397 Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht
Bericht
door Arno » za 08 okt 2011, 18:13
En eruit slopen kan later toch ook nog?
Walt
Berichten: 14139 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » za 08 okt 2011, 18:18
Precies, eerst filter bouwen en luisteren!
Groetjes Walter
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 08 okt 2011, 18:28
eerst maar afbouwen vind je niet!
Walt
Berichten: 14139 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » za 08 okt 2011, 18:34
Filter maken valt bij mij ook onder de bouwfase, sterker nog het is mijn favoriete bouwfase! Hout aan elkaar lijmen is irritant!
Groetjes Walter
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 08 okt 2011, 18:49
Walt schreef: Filter maken valt bij mij ook onder de bouwfase, sterker nog het is mijn favoriete bouwfase! Hout aan elkaar lijmen is irritant!
Groetjes Walter
misschien moet je er eens mee gaan oefenen..........
filteren is de volgende stap zeg maar......
Walt
Berichten: 14139 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » za 08 okt 2011, 18:51
Als jij een mooie werkplaats en gereedschappen beschikbaar stelt...
Heb trouwens in het verleden wel wat leuke ingewikkelde baskastjes in elkaar gezet, zie foto's:
http://www.speakerstore.nl/projects/show/11
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door
Walt op za 08 okt 2011, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 08 okt 2011, 18:52
Walt schreef: Als jij een mooie werkplaats en gereedschappen beschikbaar stelt...
Groetjes Walter
zal het aan m`n baas vragen!
moet jij trouwens niet naar bed?
je moet er morgen vroeg uit!
Walt
Berichten: 14139 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » za 08 okt 2011, 18:54
Vroeg? Ik kan uitslapen joh! Wekker gaat normaal om 5.45 ben dan om 7.00 op het werk!
Groetjes Walter