philips f9818/9 ervaringen?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
hashimoto

philips f9818/9 ervaringen?

Bericht door hashimoto »

Wie heeft de F 9818 of 9819 gehad of nog steeds?

wat is de algemene indruk?

pop en klassiek geschikt?

bvd
bartsegers

Re: philips f9818/9 ervaringen?

Bericht door bartsegers »

Leuke oudjes, nooit gehoord/gezien..

http://vdm.io.tudelft.nl/fda/brochures/phil05/8331.htm
Tweety

Re: philips f9818/9 ervaringen?

Bericht door Tweety »

Hoi Hashimoto,

Hmm, is weer even geleden dat ik de F9819 kritisch heb beluisterd. Mijn vader heeft een set staan.

Tja wat is je referentie, wat verwacht je ervan. De F9819 heeft wat mij betreft op zich een homogeen karakter. Geen extreme diepgang, geen extreem verfijnd hoog. (mag je ook niet verwachten als je naar de bezetting kijkt) Het is een vierweg. Daarmee heb voor Philips begrippen een behoorlijke resolutie, maar minder plaatsing omdat het geluidsbeeld over 4 units verdeeld is. Nogmaals als je dat minder zoekt en meer het tonale waardeert heb je er best wel een behoorlijke speaker aan.

Ik verwacht trouwens dat de AD70652W (laagmidden) de surround verteert zal zijn (was bij mijn vader het geval) Verder zou ik absoluut de aansluitkabels vervangen door "echte" kabels. De originele kabel kan wat mij betreft niet, heb ik destijds bij mijn vader vervangen door 4mm2.

Verder zou nog kunnen overwegen de serie spoel van de AD12252W vervangen door eentje met een lage weerstand. In mijn herinnering zitten daar spoelen die nogal wat beter kunnen. (Wilde mijn vader niet aan) Mogelijk daardoor dat ik de bas van de 12"een beetje traag vindt. Ik vermoed dat de F9818 daar beter in scoort met de 10" ten koste van wat minder diepgang.

Groeten,
Wido
Plaats reactie