UCD 180 vraagje
Moderator: Beheerdersteam
UCD 180 vraagje
Hoi allemaal,
Ik wil de koppelcondensatoren op mijn UCD 180 HG vervangen door een draadbrug. Klopt het dat dit de C1 en de C2 zijn?
De datasheet (zie attachment) laat zien welke dat zijn.
Alvast bedankt!
Frank
Ik wil de koppelcondensatoren op mijn UCD 180 HG vervangen door een draadbrug. Klopt het dat dit de C1 en de C2 zijn?
De datasheet (zie attachment) laat zien welke dat zijn.
Alvast bedankt!
Frank
Re: UCD 180 vraagje
Ik wist niet dat er koppelcondensatoren op die modules zitten. Er zit wel een sperfilter voor ultrasone frequenties in de ingang. Dat zou ik bij een klasse-D-versterker niet weghalen. 
Je kunt ook een 'Audiofiele klodder soldeer' toepassen, zoals Sander dat zo mooi formuleerde.
Je moet wel zeker zijn dat er geen DC op de ingang komt te staan, anders krijgt je versterker ruzie met je luidsprekers.
Je moet wel zeker zijn dat er geen DC op de ingang komt te staan, anders krijgt je versterker ruzie met je luidsprekers.
Wat de DC betreft, helemaal waar. Echter de audiofiele klodder gaat hier niet werken. Bij dit type condensator staan de pinnen best ver uitelkaar, een draadbruggetje werkt makkelijker.
- sterremuur
- Contacteer:
Relais met een DC-detectie print? Wanneer er DC is, over de condensator, anders over het draadje.