Hallo ik ben Kees/WJ en ik hou van hobby's

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
SuperKees

Hallo ik ben Kees/WJ en ik hou van hobby's

Bericht door SuperKees »

Beste allen,

Dit is min of meer mijn eerste post op dit fijne forum en het leek me gepast me even voor te stellen:
Mijn naam is Willem Jan en ik noem me SuperKees (don't Ask). Ik heb jaren geleden samen met mijn pa leuke
kleine luidsprekers gemaakt uit een bouwpakket (visaton Alto ' Sats met passieve subs).

Altijd blij geweest hiermee maar het blijft speelgoed vergeleken met wat er met DIY echt mogelijk is. Logisch ook
want ik was denk 17 en had geen duizenden Euri's te besteden ( nog niet helaas). Er zijn weinig materiële dingen waar
ik zolang zoveel plezier van heb gehad.

Ondertussen afgestudeerd en een appartement gekocht in Rotterdam en die hevig aan het verbouwen. Nieuwe Crib leek me een leuke gelegenheid om nieuwe audioset bij elkaar te schrapen. Daarom ben ik al wat dagen verslaafd aan fora, diy winkelwebsite's, ben ik verdwaald in de driehoek des doods in de buurt van Oss om wat te beluisteren, en lijkt het ondertussen alsof ik SanderS(assen) (en anderen) persoonlijk ken van alle shit die ik ondertussen van ze heb gelezen (thnx btw) ). Wat betreft het tijdstip van dit schrijven,... ik woon nu in een uitgaansgebied (oude crib) waardoor ik nu op zondag om 6.30 uur in de ochtend wakker gemaakt wordt door schreeuwende (@#$%#$@3432) mensen.

Wat betreft de (middellangetermijn)plannen: ik wil allereerst een respectabel geluid in een niet al te grote (regular worst case ) huiskamer........echter, ik heb een lieve vriendin en die wil ik graag behouden dus er zijn wat bijkomende eisen: (oké oké,die heb ik ook)
- niet al te groot
- ik hou van mooi (het oog wil ook wat)
- ik hou niet van lelijk
ps.
- Ik ben niet dom maar wordt ook niet gehinderd door al te veel kennis
- heb geen meetkamer ouzo ik denk dat ik me aan ontwerpen van andere hou met eventueel wat
- tweaks naar eigen smaak

ik begrijp dat het volgende verder gaat dan alleen voorstellen maar ik roep ff wat ik voor plan in gedachte heb. Dan maak ik binnenkort daarvoor wel een nieuw draadje aan. Geen idee of iemand dit leest btw (zeg ff hoi :) ) maar iig lijkt me dit een top forum en ben ik van plan de vorderingen te blijven beschrijven hier. zodat andere nieuwelingen misschien geholpen zijn door mijn route door het bos waar ik de bomen af en toe niet meer in kan vinden (of zoiets)

meerjarenplan:

huis - maken

Bronnen
(unbalanced) Sone ES cd player die me goed bevalt
PC - laptop( mac)
eventueel via wifi

Dac
- zal wel lekker zijn jah, ander is alleen de cb player te nassen ben ik bang.

Pre-amp
- relaixed2 ?

Amp
-Dual mono UcD's

kast
- Speakerland Scanspeak mini monitors vond ik erg mooi,
- ben benieuwd naar Scanspeak reference SE
- suggesties voor mooie eerlijke luidspreker hoor ik graag

Groet!, WJ
dre

Re: Hallo ik ben Kees/WJ en ik hou van hobby's

Bericht door dre »

goedemorgen en welkom!

da`s een heel flink verhaal! :mrgreen:

om een beetje orde in de chaos te brengen:wat wil je als eerst gaan maken,en tevens een budget a.u.b. :wink:
SuperKees

Bericht door SuperKees »

oja :) tof dat er zo snel al een reactie is!

om antwoord te geven op je vraag:

ik wil eerst de luidsprekers maken (na huis)
wat betreft budget, ik vond de scan-speak minimonitors zo mooi dat ik de 730 Euro per stuk in mijn broekzak voelde branden,
maar dat is dan wel een beetje de max. Liever zou ik wat minder uitgeven. Bij toch duurder zal ik echt langer moeten sparen :D

ik heb een CA azuur 340A maar die komt voor die luidsprekers toch een tikkie te kort naar ik begreep.
dus dan wil ik daarna een versterker maken (lijkt me ziezo leuk om te doen), Ik ga de trafos plus voeding van RIzzo overnemen voor de bouw daarvan. Dan moet ik nog is bepalen welke 180 Ucd ik moet hebben en of de HxR wonderen verricht ofzo (help iemand? )

de CD speler heeft een variable uitgang
ik begrijp dat dat niet ideaal is maar dan kan ik ff testen met de versterker zonder voorversterker
maar die moet er dan op termijn ook komen denk ik.

dac zou ik graag willen maar dat is nog echt ff sparen ben ik bang
dan kan ik ook over op balanced. Maar hoe groot dat verschil gaat zijn met korte kabels en
hopelijk vrij ruisvrije componenten weet ik niet.

Groet WJ

ps ik hoor het graag als ik onzin uitkraam
pps ik begrijp dat dit een risico is om te zeggen :D
ppps vooral met die SanderS :)
Laatst gewijzigd door SuperKees op zo 02 okt 2011, 9:59, 1 keer totaal gewijzigd.
dre

Bericht door dre »

als je maar 1 bron gebruikt is een potmeter in de kast van de ucd genoeg!

voor de speakers zou ik voor een bestaand concept kiezen,dus even door de showcase bladeren lijkt me een goed begin! :wink:
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ha die WJ, welkom hier
SuperKees

Bericht door SuperKees »

Ja, ik wil inderdaad een bestaand concept! lijkt me voor beginner ook het best. Die scan speak minimonitor (zie speakerland website). vond ik mooi klinken. Zo mooi dat ik van mijn plan van staanders afviel (ook nog een optie) maar ik heb de scan speak reference SE's nog niet gehoord maar ik zie dat veel mensen daar voor kiezen en ik heb op zich wel ruimte voor wat grotere speakers. Dit is een beetje een veilige keus volgens mij :)

de minimonitor daarentegen is volgens mij heel nieuw daardoor heeft niemand hier dus nog ervaring mee. Ik heb geen datasheets ofzo daarnaast, al wil ruud (zo heet ie toch van speakerland) me daar eventueel vast aan helpen.

heeft iemand ervaring met een scan speak event (transmission line)? zoeken op dat ding is irritant want dan kom je Events tegen waar je heen kan :D

van die showcases op het forum hier kan ik aardig jaloers worden trouwens. Wat kunnen mensen toch mooie dingen maken!
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 15&t=13006
John P

Bericht door John P »

Welkom Superkees, ik heb een vraagje: de CA azuur 340A heeft deze een pre-out op de achterkant? Als dit zo is dan kun je hem gemakkelijk gebruiken als voorversterker.
ray5150

Bericht door ray5150 »

SuperKees schreef:
ps ik hoor het graag als ik onzin uitkraam
pps ik begrijp dat dit een risico is om te zeggen :D
ppps vooral met die SanderS :)
Sander is er een half jaar geleden uitgegooit wegens ruziemaken.
Vervolgens is hij (met anderen) een nieuw forum begonnen :
http://audioforum.nl/index.php
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

SuperKees schreef:
oja :)
ik wil eerst de luidsprekers maken (na huis)
wat betreft budget, ik vond de scan-speak minimonitors zo mooi dat ik de 730 Euro per stuk in mijn broekzak voelde branden,
maar dat is dan wel een beetje de max. Liever zou ik wat minder uitgeven. Bij toch duurder zal ik echt langer moeten sparen :D

ik heb een CA azuur 340A maar die komt voor die luidsprekers toch een tikkie te kort naar ik begreep.
Hoi superkees welkom, volgens mij ben ik je bij speakerland tegen gekomen en zijn we even naar de speakers gelopen die je toen hebt beluisterd.

Mijn advies blijfd zoals ik je toen zei , als je die het mooist vindt kan je beter langer sparen want eenmaal gespaard is jaren lang plezier , en scanspeak is dan ook nog voor een leuke prijs verkoopbaar mocht je na jaren van luisteren weer iets anders willen.
SuperKees

Bericht door SuperKees »

Lol ruzie zoekert . Ahhh op die fiets!

@bas Ja klopt ik spaar ff en wil dus ook iets vergelijkbaars of ga gewoon voor die. Ik hou iig mijn ogen en oren open todat ik echt kies.

Pre out goed idee. Hij heeft een record uit , dat zou inderdaad wel eens kunnen werken. Maar of daar ook volume control overheen gaat.. hmmm :)
SuperKees

Bericht door SuperKees »

Wel grappig dat je me herkent van speakerland trouwens! Ik denk dat ik Nog eens Ga en even vraag of ik de scan speaker referentie se kan vergelijken
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

SuperKees schreef:
Wel grappig dat je me herkent van speakerland trouwens! Ik denk dat ik Nog eens Ga en even vraag of ik de scan speaker referentie se kan vergelijken
Tja kenwoorden zat om je te herkenen.

Zou ik zeker doen eens vergelijken , ik kan en ga niet zeggen welke beter is dat is een kwestie van smaak , dan zou ik Scanspeak Reference Monitor SE en door jouw de beluisterde Scan Speak Minimonitor eens met elkaar vergelijken , de reference SE heb ik weleens beluisterd , ik denk een zeer mooi alternatief, en €100 per stuk goedkoper dan de mini monitor ..
SuperKees

Bericht door SuperKees »

Ja kenwoorden zat dat is waar :) hoeveel mensen verdwalen er in de weilanden rond oss (hoe dom ben je dan ;))
achteraf bleek er een TOMTOM in auto te liggen waar niemand me even over had geïnformeerd :D

Ja ik denk dat ik precies dat ga doen, de luidsprekers nog eens beluisteren. :)
meiborg

Bericht door meiborg »

Welkom!
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Even denken:

ff hoi
waarom heet je Superkees? (onee dat moest ik niet vragen!)

Heel erg welkom op het forum!

jan
SuperKees

Bericht door SuperKees »

Ik vind het echt leuk dat het forum zo actief is en de mensen zo vriendelijk! Superkees is een gevolg van de oude gewoonte mijn normale naam niet al te veel op het Diginotar style World Wide Web te zetten.
Plaats reactie