Dit is min of meer mijn eerste post op dit fijne forum en het leek me gepast me even voor te stellen:
Mijn naam is Willem Jan en ik noem me SuperKees (don't Ask). Ik heb jaren geleden samen met mijn pa leuke
kleine luidsprekers gemaakt uit een bouwpakket (visaton Alto ' Sats met passieve subs).
Altijd blij geweest hiermee maar het blijft speelgoed vergeleken met wat er met DIY echt mogelijk is. Logisch ook
want ik was denk 17 en had geen duizenden Euri's te besteden ( nog niet helaas). Er zijn weinig materiële dingen waar
ik zolang zoveel plezier van heb gehad.
Ondertussen afgestudeerd en een appartement gekocht in Rotterdam en die hevig aan het verbouwen. Nieuwe Crib leek me een leuke gelegenheid om nieuwe audioset bij elkaar te schrapen. Daarom ben ik al wat dagen verslaafd aan fora, diy winkelwebsite's, ben ik verdwaald in de driehoek des doods in de buurt van Oss om wat te beluisteren, en lijkt het ondertussen alsof ik SanderS(assen) (en anderen) persoonlijk ken van alle shit die ik ondertussen van ze heb gelezen (thnx btw) ). Wat betreft het tijdstip van dit schrijven,... ik woon nu in een uitgaansgebied (oude crib) waardoor ik nu op zondag om 6.30 uur in de ochtend wakker gemaakt wordt door schreeuwende (@#$%#$@3432) mensen.
Wat betreft de (middellangetermijn)plannen: ik wil allereerst een respectabel geluid in een niet al te grote (regular worst case ) huiskamer........echter, ik heb een lieve vriendin en die wil ik graag behouden dus er zijn wat bijkomende eisen: (oké oké,die heb ik ook)
- niet al te groot
- ik hou van mooi (het oog wil ook wat)
- ik hou niet van lelijk
ps.
- Ik ben niet dom maar wordt ook niet gehinderd door al te veel kennis
- heb geen meetkamer ouzo ik denk dat ik me aan ontwerpen van andere hou met eventueel wat
- tweaks naar eigen smaak
ik begrijp dat het volgende verder gaat dan alleen voorstellen maar ik roep ff wat ik voor plan in gedachte heb. Dan maak ik binnenkort daarvoor wel een nieuw draadje aan. Geen idee of iemand dit leest btw (zeg ff hoi
meerjarenplan:
huis - maken
Bronnen
(unbalanced) Sone ES cd player die me goed bevalt
PC - laptop( mac)
eventueel via wifi
Dac
- zal wel lekker zijn jah, ander is alleen de cb player te nassen ben ik bang.
Pre-amp
- relaixed2 ?
Amp
-Dual mono UcD's
kast
- Speakerland Scanspeak mini monitors vond ik erg mooi,
- ben benieuwd naar Scanspeak reference SE
- suggesties voor mooie eerlijke luidspreker hoor ik graag
Groet!, WJ