hsmeets stelt voor...

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
hsmeets

hsmeets stelt voor...

Bericht door hsmeets »

Nou dan even wat achtergrond info

Bouwjaar: 1963
Nationaliteit: Limbonees
Opleiding: electronica en daarna informatica
Beroep: iets in de IT bij een productiebedrijf
Interesses : heel veel en niks specifieks tegelijk

Audio historie: via vader die een zelfbouw karlson kast met Philips 9710 had en een abbonement of een hifi blad (smal pocket achtige uitgave, de naam is mij ontschoten) de interesse van huis uit meegekregen. Rond mijn 18 zelf speakers in elkaar gezet, 3-weg systeem met philips drivers en een off the shelf wisselfilter in een kast van (bhd) 50x150x30cm....natuurlijk geen echt succes, maar alles went....het was wel de overgang van onbewust onbekwaam naar bewust onbekwaam :D. Daarna niets meer zelf gebouwd, behalve een jaar of tich geleden een stel surplus JBL auto-hoedenplank speakers in een kast gezet zodat ze als PC luidspreker konden dienen. De grote speakers heb ik later vervangen door gekregen speakers van veel handzamer formaat, wat het voor speakers waren is mij totaal ontschoten. Rond 1993 heb ik mijn huidige speakers gekocht, weer grote kasten die mijn eertse zelfbouwsels benaderderen qua afmetingen: Mirage M3si. Ik heb ze nog steeds.

Qua electronica heb ik slechts relatief weinig apparatuur versleten de afgelopen +30 jaar: eerste set was een Luxman L3 versterker, Kenwood Tuner, Sony LP speler en Akai cassette deck. Cassettedeck en LP speler op de duur vervangen door eerst een Philips CD spealer, samen met Pa gekocht, en later een eigen Denon. In 1993 samen met de Mirage's een voor/eind/cd set van T+A gekocht. De voor en eindversterker zijn een jaar of 3 geleden definitief overleden. Vervangen door een Onkyo die ik op een late vrijdagavond zo uit het rek trok bij de mediamarkt, op dat moment was geluid uit de speakers voldoende. De CD speler heeft langzaamaan plaats gemaakt voor een Squeezebox. De CD speler staat nu in een kast.

Zeer lange tijd weinig aan audio gedaan maar de interesse en de beschikbare tijd is weer terug.

De Mirages bevallen mij nog steeds goed maar staan sinds een verhuizing in een kleinere ruimte en dat is verre van optimaal. Op zoek gegaan naar andere speakers maar dat was het ook niet en via via op DSP correctie terecht gekomen. Een maand of 4 geleden een Lyngdorf versterker met Roomperfect gekocht. Behoorlijk verbeterde weergave. Het was ook goekoper dan een stel B&W 804's.....en effectiever.

Het prijskaartje van B&W's liet het zelfbouw virus ontwaken en na wat "research" ontdekt dat het voor zelfbouwers veel betere tijden zijn geworden dan in de jaren 80 nu er PC's zijn, audio/simulatie/meet programmatuur, Webshops met ruime assortimenten aan luidsprekerunits en fora als deze...

Ach ja en ik heb geen 2 linker handen dus....

Gr.,

Huib

Huib
Zweitse

Re: hsmeets stelt voor...

Bericht door Zweitse »

Welkom op het forum.
WielkeB
Contacteer:

Bericht door WielkeB »

verrek... een buurman! welkom hiero!
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

aaaah, limbonezen zijn hier zeeer bijzonder welkom op het forum (alle anderen provincies evenzeer haha): goede zet om je voor te stellen. Nu weten leden wat van je en is het merkbaar dat er snellere replys komen op vragen.

Ben benieuwd waar je straks mee aan de slag gaat. Maak wel een topicje aan met je wensen enzo he?!

groetjes

jan
hsmeets

Bericht door hsmeets »

Ik keek net eens uit ijdelheid of nog iemand heeft gereageerd, jaha :-) toch nog.

Ja, ik zag al eerder dat ik niet een solo limbo ben hier :-) Stevensweert: ja dat is effe het kanaal over, maar kom er hooguit zomers af en toe voor een natje en droogje.

Ach en Budel is mij ook niet onbekend, als voormalig jeugdig volleyballertje kwamen we er wel eens, bij LeDub dus. O Ja! ik heb nog hemden in de kast hangen van LeDub, kuch ahum, ik bedoel de Wibo hemden die je bij het fabriek kunt/kon kopen. Een tijdlang 2x per jaar richting Budel voor nieuwe "hummes".

Huib
guido
Contacteer:

Bericht door guido »

alweer een noorderling :mrgreen:

(locatie sittard)
Plaats reactie