gervenja schreef:Voor thuis zou ik een AT5IONT-I van asus nemen met een efficiente voeding
Waarom geen
N36L?
Tegen de tijd dat je die asus in een mooi kastje hebt zitten, zit je allang over die z'n aanschafprijs heen...
En om ook Arno nog maar even een zinnig antwoord te geven, als jou doel alleen squeezeserver is, dan volstaat vaak een simpele kant-en-klaar NAS al.
Mocht je er meer mee gaan doen, dan is een 'echte' server handiger, al loop je dan vaak wel snel tegen de hierbovengenoemde stroomkosten aan.
Voor het uitproberen en 'ermee-spelen' effect is die P4 prima. Mocht je nog een geschikte linux-distributie zoeken, dan kan ik
Vortexbox aanbevelen, waarmee je je server omtovert tot cd-ripper en muziekserver in een handomdraai...