Technics ST-G470 Tuner afstellen?

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vinks
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 31 aug 2011, 21:28

Technics ST-G470 Tuner afstellen?

Bericht door Vinks »

Heb gratis een Technics klasse AA tuner gekregen met PXS caps. Een leuk dingetje, met dito geluidskwaliteit. Helaas heeft de tuner last van een soort vynl kraak die om de tijd terug komt. Die kraak is ten opzichte van de oorspronkelijke geluid sterkte een stuk hoger en irriteert enorm. Ik heb zelf al het een en ander liggen draaien, en nu is het een grotendeels weg, soms komt het nog terug bij bepaalde frequenties.

Even wat hulp inroepen dus, aangezien ik liever weet wat ik doe ipv. blijven draaien aan die potmetertjes, niet wetend waar ze daadwerkelijk voor zijn. De oranje zijn in ieder geval voor het stereo-beeld. Nog een andere oranje laat de signaalsterkte zien. Die kan ik van 10DB tot 70DB draaien, terwijl de geluidsterkte het zelfde blijft. Verder weet ik het echt niet...

Zie foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vinks
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 31 aug 2011, 21:28

Re: Technics ST-G470 Tuner afstellen?

Bericht door Vinks »

Is al gelukt.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Technics ST-G470 Tuner afstellen?

Bericht door SARK »

Vinks schreef:
Is al gelukt.
Wat heb je gedaan dan om het probleem te verhelpen :?:

ps.
Leuk dat stenen muurtje op de eerste foto, ziet er goed uit :!:
Plaats reactie