Weerstand op eindtrap versterker vervangen ?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Theduboracle

Weerstand op eindtrap versterker vervangen ?

Bericht door Theduboracle »

Hallo,

Ik heb een Cyrus 8 v2 versterker en daar zitten twin weerstanden op de eindtrap die direct weer op de uitgang zitten.
Dat zijn weerstanden van 0.22 ohm en ik vraag mij af of het de moeite is om die te vervangen door betere.
Dat hangt natuurlijk af van de kwaliteit van die weerstanden, en dat is mijn vraag.
Het gaat over plate element weerstanden en ik vraag mij af waarvan die gemaakt zijn.
Ze zijn enkel te krijgen tot een waarde tot 1 ohm en daarom denk ik dat ze bestaan uit metaal, en niet uit een oxide.
Chroom metaal filmpje of iets dergelijks.
Als dit zo is, is het de vraag of oxide wel uberhaubt beter kan klinken omdat het over een verbinding gaat van metaal.
Je zou het dan kunnen vergelijken als een stuk aansluit materiaal naar mijn mening.
Wie kan mij meer vertellen over deze weerstanden.
Kappa7
Contacteer:

Re: Weerstand op eindtrap versterker vervangen ?

Bericht door Kappa7 »

Kijk hier eens misschien staat de weerstand die je nodig hebt er bij.
http://www.caddock.com/Online_catalog/M ... Series.pdf

Zelf heb ik hele goede ervaringen met weerstanden van dit merk.

Groetjes George
Theduboracle

Kappa7 schreef:
Kijk hier eens misschien staat de weerstand die je nodig hebt er bij.
http://www.caddock.com/Online_catalog/M ... Series.pdf

Zelf heb ik hele goede ervaringen met weerstanden van dit merk.

Groetjes George

Dat is het nou juist, ik wil er ook weerstanden in doen van Caddock, maar dan de MV serie weerstanden, die zijn nog beter.
Maar ze zijn nog duurder, het hangt er van af of het de moeite waard is.
Ik weet niet of het wel loont vergeleken bij die plate element weerstanden.
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Aha deze dus
http://www.caddock.com/Online_catalog/M ... TypeMV.pdf

Of er verschil in geluid zit tussen de verschillende types binnen het Cadoc assortiment heb ik nog te weinig ervaring mee.
Kan me wel voorstellen dat het iets uitmaakt maar of de meerprijs het verschil waard is dat bepaal je natuurlijk zelf.
Ik durf je daarin niet echt te adviseren.

Wel is mij opgevallen dat hoe verder je terug gaat in de lijn van de versterking de verschillen groter worden.
Bij mij was bijvoorbeeld het vervangen van de afsluitweerstand van de Phono versterker ingrijpender dan het vervangen van de weerstand op de uitgang van de zelfde versterker.
Door dat het signaal versterkt wordt, wordt ook het effect versterkt.
Op de uitgang van de versterker vraag ik mij af wat dan nog de effecten zullen zijn.

Groetjes George
Theduboracle

Kappa7 schreef:
Aha deze dus
http://www.caddock.com/Online_catalog/M ... TypeMV.pdf

Of er verschil in geluid zit tussen de verschillende types binnen het Cadoc assortiment heb ik nog te weinig ervaring mee.
Kan me wel voorstellen dat het iets uitmaakt maar of de meerprijs het verschil waard is dat bepaal je natuurlijk zelf.
Ik durf je daarin niet echt te adviseren.

Wel is mij opgevallen dat hoe verder je terug gaat in de lijn van de versterking de verschillen groter worden.
Bij mij was bijvoorbeeld het vervangen van de afsluitweerstand van de Phono versterker ingrijpender dan het vervangen van de weerstand op de uitgang van de zelfde versterker.
Door dat het signaal versterkt wordt, wordt ook het effect versterkt.
Op de uitgang van de versterker vraag ik mij af wat dan nog de effecten zullen zijn.

Groetjes George
Het verschil tussen de mv en de mp is toch behoorlijk.
Desalniettemin klinkt de mp heel zuiver en neutraal en is volgens mij de beste weerstand, vooral voor die prijs.
De mv klinkt een zuiverder en neutraler dan de mp dat is goed te horen.
Hangt wel allemaal van de rest van je keten af natuurlijk.

Jammer dat de cyrus 8 v2 op de print veel kleine onderdelen bevat, allemaal van die peipkleine opsoldeer weerstanden, voor de rest is er weinig meer aan te doen om die reden, alleen die weerstanden op de eindtrap dan, of afsluitweerstanden.
Plaats reactie