Voeding?(Opgelost)
Moderator: Beheerdersteam
-
therunesnake
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo 18 sep 2011, 13:15
Voeding?(Opgelost)
Ik zal graag een goedkope versterker willen , zonder schermen ect.
Het gaat echt puur om er een tuner aan te verbinden en muziek te luisteren.
Nu gebruik ik daar een sony mini hi-fi set voor , maar eigenlijk gebruik ik alleen de versterker.
Dus ik ging op internet op zoek en kwam bij dit ding:http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... avi=oben_1
Als ik er 2 koop dan heb ik een goedkope oplossing.
Maar hoe zit het met de voedig?
Kan ik er gewoon een stroomadapter in doen of moet ik weer wat speciaals voor kopen?
En zoja , welke moet ik dan precies hebben?
The runesnake
Het gaat echt puur om er een tuner aan te verbinden en muziek te luisteren.
Nu gebruik ik daar een sony mini hi-fi set voor , maar eigenlijk gebruik ik alleen de versterker.
Dus ik ging op internet op zoek en kwam bij dit ding:http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... avi=oben_1
Als ik er 2 koop dan heb ik een goedkope oplossing.
Maar hoe zit het met de voedig?
Kan ik er gewoon een stroomadapter in doen of moet ik weer wat speciaals voor kopen?
En zoja , welke moet ik dan precies hebben?
The runesnake
Laatst gewijzigd door therunesnake op zo 18 sep 2011, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Voeding?
Op die link zie ik geen versterkers! Wél een soort antieke radio.
Ik vraag me wel af wat je met deze vraag bedoelt op een zelfbouwforum?
John
Ik vraag me wel af wat je met deze vraag bedoelt op een zelfbouwforum?
John
-
therunesnake
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo 18 sep 2011, 13:15
Re: Voeding?
Deze link?
http://www.kemo-electronic.de/en/Radio- ... g-Play.php
Ik wist niet waar ik het anders moest vragen , op de forum waar ik normaal op zit hebben de mensen alleen verstand van computers.(Zoals ik)
TR
http://www.kemo-electronic.de/en/Radio- ... g-Play.php
Ik wist niet waar ik het anders moest vragen , op de forum waar ik normaal op zit hebben de mensen alleen verstand van computers.(Zoals ik)
TR
Re: Voeding?
Ik zou naar de plaatselijke tweedehandswinkel gaan en kijken of ze daar wat hebben (een gewone versterker). Anders even op marktplaats kijken.
-
therunesnake
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo 18 sep 2011, 13:15
-
therunesnake
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo 18 sep 2011, 13:15
Re: Voeding?
Weet iemand of dit erin past:
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... results=20
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... results=20
Re: Voeding?
Naar een gewone versterker, niet naar losse onderdelen. Met wat geluk heb je er eentje voor tien euro (of misschien wel gratis).therunesnake schreef:Waar moet ik precies naar zoeken , een voeding of een stroom adapter?
Bij Conrad doet de directe link het beter.
-
therunesnake
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo 18 sep 2011, 13:15
Re: Voeding?
Ik zal altijd nog naar een 2de hanse kunnen kijken , als dit niet mogelijk is.
Die links bij conrad zijn heel irritant , het gaat om de volgende:
FPPS 12-3.6W stekkervoeding 12V
TR
Die links bij conrad zijn heel irritant , het gaat om de volgende:
FPPS 12-3.6W stekkervoeding 12V
TR
Re: Voeding?
Denk dat je beter een TA2024 kan kopen dan 2x deze versterker, da's waarschijnlijk goedkoper (ik zie geen prijzen bij de versterker die je geeft). Ook is het makkelijker aansluiten; je hebt minder kans op aardlussen bij een TA2024.
Voor de TA2024 heb je een voeding nodig die 12V met minimaal 2A kan leveren. Voor de versterkers van Kemo hoeft dat maar 1,5A te zijn (2 versterkers op 1 voeding).
Voor de TA2024 heb je een voeding nodig die 12V met minimaal 2A kan leveren. Voor de versterkers van Kemo hoeft dat maar 1,5A te zijn (2 versterkers op 1 voeding).
Laatst gewijzigd door Vuurkat op zo 18 sep 2011, 19:58, 2 keer totaal gewijzigd.
-
therunesnake
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo 18 sep 2011, 13:15
Re: Voeding?
Die kemo is 16 euro , en hij leek me wel handig omdat je niks hoeft te solderen ect.
En wat voor voeding hoort daar dan bij?
Ik heb nog minder verstand van voedingen dan versterkers.
TR
EDIT:
O , die is stereo , dat is wel makkelijker en goedkoper.
En is het volume ook te regelen?
TR
En wat voor voeding hoort daar dan bij?
Ik heb nog minder verstand van voedingen dan versterkers.
TR
EDIT:
O , die is stereo , dat is wel makkelijker en goedkoper.
En is het volume ook te regelen?
TR
Re: Voeding?
Het volume is te regelen als je een potmeter erbij gebruikt. In deze post staat in hoe je die moet aansluiten + nog wat informatie.
Maarre, ik vroeg me af: waarom wil je geen kant-en-klare versterker maar moet het toch zo simpel mogelijk zijn (niet solderen)?
Maarre, ik vroeg me af: waarom wil je geen kant-en-klare versterker maar moet het toch zo simpel mogelijk zijn (niet solderen)?
-
therunesnake
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo 18 sep 2011, 13:15
Re: Voeding?
Ik zal wel een dingtje vast willen zetten ofzo.
Veder kwam ik op deze afbeelding , wat is het zwarte draad eigenlijk?
http://tweakers.net/ext/f/FgMhlq6efujGN ... 0/full.png
TR
EDIT:
Ik ben er ondertussen al uit , ik heb ook gelezen hoe ik jack plugs ect aan kan sluiten.
Bedankt allemaal.
Veder kwam ik op deze afbeelding , wat is het zwarte draad eigenlijk?
http://tweakers.net/ext/f/FgMhlq6efujGN ... 0/full.png
TR
EDIT:
Ik ben er ondertussen al uit , ik heb ook gelezen hoe ik jack plugs ect aan kan sluiten.
Bedankt allemaal.
