Budget DIY stereo als "therapie"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Budget DIY stereo als "therapie"
Netentree met zekeringhouder kost bij conrad 3,16 (612529). Zekeringetjes heb ik nog wel voor je.
Schakelaar kost 1,02 (701674)
Dit soort onderdelen haal ik altijd uit een oude PC voeding. Ook een puike bron voor kilometers draad in alle kleuren van de regenboog. Elke PC die je bij het grofvuil zit meegraaien en je hebt snel een berg prima onderdelen.knuisje schreef:Netentree met zekeringhouder kost bij conrad 3,16 (612529). Zekeringetjes heb ik nog wel voor je.
- the cosmic gate
Da's een hele goede ! (Ik als ITer kom nog wel eens wat voedingen tegen)pcdegoede schreef:Dit soort onderdelen haal ik altijd uit een oude PC voeding. Ook een puike bron voor kilometers draad in alle kleuren van de regenboog. Elke PC die je bij het grofvuil zit meegraaien en je hebt snel een berg prima onderdelen.knuisje schreef:Netentree met zekeringhouder kost bij conrad 3,16 (612529). Zekeringetjes heb ik nog wel voor je.
Nou, maar stel dat op de een of andere manier het IC defect raakt, is de kans niet ondenkbaar dat de voedingsspanning op de uitgang komt te staan...b_force schreef:DC wordt toch al geblokkeerd door de condensator in de terugkoppel lus?
Ik zou zelf ook geen DC beveiliging gebruiken.
Op de ingang blokkeer je die gewoon met een mooie (MKP/MKT) condensator, of laat je weg als je zeker weet dat er geen DC aanwezig is.
Dat kan goedkoper!knuisje schreef:Netentree met zekeringhouder kost bij conrad 3,16 (612529)
(ze hebben vrijwel alles wat je nodig hebt voor jouw versterker.
- the cosmic gate
Zal denk ik handig zijn als ik daar alles kan bestellen in 1 keer, spaart ook weer verzendkosten uit enz alleen tja hoe kan ik dat beste zoeken aangezien misschien de afm van de div onderdelen zijn gemaakt op die van conrad ?ray5150 schreef:Dat kan goedkoper!knuisje schreef:Netentree met zekeringhouder kost bij conrad 3,16 (612529)
(ze hebben vrijwel alles wat je nodig hebt voor jouw versterker.)
Post anders eerst hier wat je bij Dick Best wilt gaan bestellen. Dan kijken wij wel of het de juiste onderdelen zijn. 
- the cosmic gate
Tja daar ga ik niet uitkomen ben ik bang en gaat me giga veel tijd kosten.
Dus dan alles maar zo compleet mogelijk bij de Conrad halen.
Als input connectoren had ik in gedachten : 734159-8A en 734157-8A
En connectoren naar speakers zat ik te denken om poolklemmen te pakken : 732315 - 89 en 734159-8A.
Of is het misschien makkelijker om ook cinch uit te sturen naar mijn Cambridge ?
Als input connectoren had ik in gedachten : 734159-8A en 734157-8A
En connectoren naar speakers zat ik te denken om poolklemmen te pakken : 732315 - 89 en 734159-8A.
Of is het misschien makkelijker om ook cinch uit te sturen naar mijn Cambridge ?
Vaak toch wel ellende gehad met luidspreker aansluitingen, vooral spades vind ik ruk...hoe duur ze ook soms zijn.the cosmic gate schreef:Tja daar ga ik niet uitkomen ben ik bang en gaat me giga veel tijd kosten.
doe mij maar gewoon hele simpele banaansteker busjes, ik vind het gewoon een van de beste oplossingen.
Lijkt mij prima.the cosmic gate schreef:Als input connectoren had ik in gedachten : 734159-8A en 734157-8A
Dat begrijp ik niet helemaal. je wilt niet bestellen bij een webshop met 4000 artikelen en een supersimplele site ?the cosmic gate schreef:Tja daar ga ik niet uitkomen ben ik bang en gaat me giga veel tijd kosten.
maar wel bij Conrad, met iets van 100.000 artikelen en meest onoverzichtelijke site sinds de uitvinding van het wiel ?
Heel merkwaardig...
Dat is nou net het probleem, Conrad heeft een veel groter assortiment. Dick Best heeft net niet alles wat je nodig hebt. Dan moet je alsnog een paar artikelen bestellen bij Conrad waardoor je meteen verzendkosten voor je kiezen krijgt die je anders niet hebt.ray5150 schreef:Dat begrijp ik niet helemaal. je wilt niet bestellen bij een webshop met 4000 artikelen en een supersimplele site ?
maar wel bij Conrad, met iets van 100.000 artikelen en meest onoverzichtelijke site sinds de uitvinding van het wiel ?
Heel merkwaardig...
Je hebt wel gelijk dat ze een k*t website hebben, maar als je ook een paar jaargangen papieren catalogussen hebt dan gaat het wel.
- the cosmic gate
inmiddels het printje van Knuisje binnen, de spullen bij conrad besteld.
Nu nog een behuizing, en voeding (ok en in elkaar solderen).
Iemand nog 2de hands behuizing over ? ( zelf mbt trafo)
Nu nog een behuizing, en voeding (ok en in elkaar solderen).
Iemand nog 2de hands behuizing over ? ( zelf mbt trafo)
- the cosmic gate
Knuisje, dank je, die trafo had ik al contact over.
En de behuizing is wel een mooie, zal vooral mooi zijn als daar ook nog een voorversterker in zit.
En de behuizing is wel een mooie, zal vooral mooi zijn als daar ook nog een voorversterker in zit.
- the cosmic gate
Printje zit in elkaar, nu nog trafo, behuizing en .... de rest.
Wat kan ik doen als ik ook volume control wil? Een voor versterker zeker?
Wat kan ik doen als ik ook volume control wil? Een voor versterker zeker?
- the cosmic gate
is helaas niet meer te koop, iemand nog wat voor me liggen ?knuisje schreef:
Voor volumeregeling gewoon een potentiometer 10K log stereo nemen.
2 x 25V - 6A ingegoten ringkern ook goed? (mag voor 30 euro excl. verzending weg)the cosmic gate schreef:is helaas niet meer te koop, iemand nog wat voor me liggen ?knuisje schreef:
Rob
Heb je misschien ook Vac waarden bij niet-belaste toestand? Als die wat hoog uitvallen is het misschien net geen goede optie
Vac = 26,85V, had hem gekocht voor een LM3886 versterker maar dat zijn twee monoblokken in de maak en hebben dus ieder een aparte gekregen
voor meer specs....
http://nl.rs-online.com/web/p/toroid-tr ... s/2238853/
Groet Rob
voor meer specs....
http://nl.rs-online.com/web/p/toroid-tr ... s/2238853/
Groet Rob
Mooi ding om te gebruiken voor chipamps. Voor 30 euro een leuke deal lijkt me. Gelijkrichtertje en wat grote 50V elco's er bij en klaar.
Als de TS hem niet hoeft heb ik wel interesse.
- the cosmic gate
huh, dus misschien domme vraag, maar standaard kan ik deze trafo niet gebruiken ? en heb nog wat extra's nodigSuperR schreef:Mooi ding om te gebruiken voor chipamps. Voor 30 euro een leuke deal lijkt me. Gelijkrichtertje en wat grote 50V elco's er bij en klaar.