Toen heb ik verteld dat een geschikte buis de 6GM8/ECC86 was maar die is vermoedelijk moeilijk te vinden en/of duur.Over de ECC88 heb ik het maar niet gehad(kan ipv 6GM8)schijnt onbetaalbaar
Dus iets voorgesteld om het met de ECC82 te proberen,de grafieken (voor zover nog bruikbaar)zien er bij lage spanning hoopvol uit.Dan blijkt SuperR liever een gemeenschappelijke voeding te willen gebruiken,moet de nul wel aaneen.Gevolg,minder spanning voor de buis,en 't was al erg weinig
Bij wat meer spanning wordt de ECC81 mogelijk,door z'n grotere steilheid een betere kathodevolger.Maar de 12k blijft een extra belasting,dus als het toch wat meer mag zijn,vervangen door stroombronnen
Met een UCC85 heb je voor de gloei 26V nodig,met dubbelfasige gelijkrichten krijg je dan uit een gewoon 2x24V trafotje de gloeispaning en ruim 60V,wat een luxe Kunnen zelfs de kathodeweerstanden groter,maakt stroombronnen minder dringend
Waarom geen 6,3V
De rest van de schakeling heeft niets aan die 6V ,die moet dan afzonderlijk en met veel stroom(verhoudingsgewijs)er bij gemaakt.Met een hogere gelijkspanning kan die (deels)ook voor de versterker dienen en wisselstroom in een voorversterker geeft meer kans op brom.Vandaar ook een UCC85 geen ECC85
Anne
