Goed 'velletje' voor het midden
Moderator: Beheerdersteam
Goed 'velletje' voor het midden
Voor het hoog wil ik de B&G neo 3 gaan gebruiken. Voor het laag 2 eton woofers. Voor het midden is het dan natuurlijk makkelijk om voor de B&G neo 8 te gaan, maar zijn er nog andere merken die ook goede of misschien nog wel betere magnetostaten o.i.d. maken (zoals x-art van Adam audio (maar die zijn volgens mij niet los te koop)).
Ben benieuwd naar jullie tips.
Ben benieuwd naar jullie tips.
- bas focal m180
- Contacteer:
Re: Goed 'velletje' voor het midden
Wat is precies het verschil tussen de neo 8 en de neo 10 voor het midden? De neo 10 heeft niet echt een rechte SPL....
- bas focal m180
- Contacteer:
De neo 8 ook niet , maar de neo10 en neo 3 daarvan is er wel een mooi filter als geheel , en dan zou ik die eton woofers niet gebruiken maar de usher woofers , dan heb je een compeet systeem , waarvan een filter bestaat.EnjoyProg schreef:Wat is precies het verschil tussen de neo 8 en de neo 10 voor het midden? De neo 10 heeft niet echt een rechte SPL....
Wil je units gebruiken dan moet je of ze een rechte of een oplopende spl hebben ten alle tijden filteren , en dan zou je daarvoor echt moeten kunnen meten.
Het is dan niet van toepassing hoe linear een lose driver meet , inbouwen doet altijd weer die mooie rechte spl van een unit ergens teniet.
Maar die neo10 is lager inzetbaar vergeleken met de neo8 , de neo10 levert ook meer spl met 1 watt en als je dan 2 woofers parralel aansluit zou je weleens bij de neo8 tekort kunnen komen onder in.
voor de prijs van 1 Neo 10 kun je ook 2 Neo 8's kopen.
Ik ben nog niet veel anders tegengekomen waarmee je tot 500Hz kunt.
Wat nog meer een verschil is tussen de 8 en 10 is dat de 10 veel breder is en dus horizontaal een ander afstraalgedrag heeft.
Ik ben nog niet veel anders tegengekomen waarmee je tot 500Hz kunt.
Wat nog meer een verschil is tussen de 8 en 10 is dat de 10 veel breder is en dus horizontaal een ander afstraalgedrag heeft.
Ik neem 2x 8" woofers dus die kan ik wel wat hoger inzetten. Ik kan met de neo 8-s al vanaf 400Hz spelen. De SPL ziet er van de neo 8-s netter uit dan een neo 8(PDR). In gebouwd doet ie misschien wel anders, maar als hij al aardig recht is is dat natuurlijk al een goed begin.bas focal m180 schreef:EnjoyProg schreef:
Maar die neo10 is lager inzetbaar vergeleken met de neo8 , de neo10 levert ook meer spl met 1 watt en als je dan 2 woofers parralel aansluit zou je weleens bij de neo8 tekort kunnen komen onder in.
De Neo's 8 S kunnen ook mooi in de faceplates van Meniscusaudio.EnjoyProg schreef:Ik neem 2x 8" woofers dus die kan ik wel wat hoger inzetten. Ik kan met de neo 8-s al vanaf 400Hz spelen. De SPL ziet er van de neo 8-s netter uit dan een neo 8(PDR). In gebouwd doet ie misschien wel anders, maar als hij al aardig recht is is dat natuurlijk al een goed begin.bas focal m180 schreef:EnjoyProg schreef:
Ik heb er al een paar daar in bestelling, ze lijmen dan de plate ook netjes op de Neo zodat je die flush kunt monteren.
Ze staan nu ergens op Schiphol bij de douane...............
Maar wel lekker goedkoop daar
Ja, de B&G moeten idd wel even mooi afgewerkt worden. Mijn kast wordt strak donker schilderwerk, maar de frontjes ga ik van hout maken, teak of coromandel
.
Zo die van mij zijn binnen.
10 spetember verstuurd vanuit Grand Rapids en gisteren dus eindelijk aangekomen.
De Neo 8 S'n netjes op de plates gelijmd.
Kunnen we nu dus een nieuwe baffle maken die we op de oude gaan lijmen met nu de gaten voor de Neo3 PDR, Neo8S en de Seas U18RNX.
10 spetember verstuurd vanuit Grand Rapids en gisteren dus eindelijk aangekomen.
De Neo 8 S'n netjes op de plates gelijmd.
Kunnen we nu dus een nieuwe baffle maken die we op de oude gaan lijmen met nu de gaten voor de Neo3 PDR, Neo8S en de Seas U18RNX.