Ultra HighEnd Audio Player (PC software)
Moderator: Beheerdersteam
Ultra HighEnd Audio Player (PC software)
Wat moet we hiervan denken?
http://www.xxhighend.nl/
Audiofiele Player Software voor op de PC? Naar mijn idee is de audio stream bitperfect als je de Windzooi mixer rommel omzeilt met direct stream of ASIO of gewoon een knijpdoos. Eventuele jitter is dan aan de DAC voorbehouden.
Ze claimen dat de data bitperfect zoals het in de file staat bij de DAC aankomt. Maar...... er zijn een aantal verschillende afspeelmodes die allemaal verschillend klinken. Uhh zijn er meer en minder perfecte 1'tjes en 0'letjes dan?
Het kost ook nog eens €72,- Audiofiel een koopje maar ik vind het nog wel aan de prijs.
http://www.xxhighend.nl/
Audiofiele Player Software voor op de PC? Naar mijn idee is de audio stream bitperfect als je de Windzooi mixer rommel omzeilt met direct stream of ASIO of gewoon een knijpdoos. Eventuele jitter is dan aan de DAC voorbehouden.
Ze claimen dat de data bitperfect zoals het in de file staat bij de DAC aankomt. Maar...... er zijn een aantal verschillende afspeelmodes die allemaal verschillend klinken. Uhh zijn er meer en minder perfecte 1'tjes en 0'letjes dan?
Het kost ook nog eens €72,- Audiofiel een koopje maar ik vind het nog wel aan de prijs.
Re: Ultra HighEnd Audio Player (PC software)
Ik heb de man al eens zijn verhaal horen vertellen, daar word je een beetje...................van.
En dan ook nog eens de DAC van hem, die heeft dan helemaal een luchtje.
En dan ook nog eens de DAC van hem, die heeft dan helemaal een luchtje.
Re: Ultra HighEnd Audio Player (PC software)
Laat me raden: Het ruikt naar koffiedik..........hannesie schreef:En dan ook nog eens de DAC van hem, die heeft dan helemaal een luchtje.
Heb net wat rond zitten lezen op die site. Moet zeggen werkt uitstekend als je de slaap niet kunt vatten
Strofen als "De instumenten op een HiRes track van Dave Brubeck zijn totaal onherkenbaar". Na wat tweaken begint de man een alt sax te herkennen. Alsof dat kwartet ooit wat anders heeft gehad. En ja hoor na nog wat getweak klinkt het geweldig als nog nooit gehoord. Wat een geweldige opnamen maakten ze toen. En dat gaat zo maar door....
Die lui luisteren door een vergrootglas
Re: Ultra HighEnd Audio Player (PC software)
****Mompelt iets over gemieren**k met bitjes en terug naar de basis....met zo'n lekker grote Studer of Otari bak.
Da's pas een referentie...Helemaal te gek man***
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pwgyJVFhFIg[/youtube]

Da's pas een referentie...Helemaal te gek man***
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pwgyJVFhFIg[/youtube]
Re: Ultra HighEnd Audio Player (PC software)
He,hé wil je die A80 er buiten laten
Is wel een van de mooiste no-nonsense machines ooit gemaakt.
Re: Ultra HighEnd Audio Player (PC software)
Buiten ? niks daarvan! zonde om hem in de regen en wind te laten staan... 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Ultra HighEnd Audio Player (PC software)
Re: Ultra HighEnd Audio Player (PC software)
Je weet hoe HJ isray5150 schreef:kan dat ook een maatje groter ?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Ultra HighEnd Audio Player (PC software)
smileys horen toch klein?
maar goed, u roept wij draaien:

maar goed, u roept wij draaien:

Re: Ultra HighEnd Audio Player (PC software)
Wat voor code hoort daarbij???Henkjan schreef:smileys horen toch klein?
maar goed, u roept wij draaien:
CODE: Selecteer alles
:heelveellucht:Re: Ultra HighEnd Audio Player (PC software)
Even weer on topic;
Ik heb er zelf een tijd mee gespeeld, maar het is naar mijn idee niet stabiel genoeg. Het duurt even voordat een “cd” start/geladen is. En daarna kan het nog wel eens een fout geven. Start ik daarna weer foobar op dan denk ik, tja dat klinkt ook wel lekker.
Ik ben van mening dat een PC veel invloed heeft op het geluid (qua software). Maar met het uitschakelen van heel veel Windows onderdelen, kom je al een heel eind.
Misschien dat de nieuwste versie me weer een gelukkig mens maakt… (zover het er invloed op heeft). Ik zou zeggen test het eens zelf!
Gegroet
Ik heb er zelf een tijd mee gespeeld, maar het is naar mijn idee niet stabiel genoeg. Het duurt even voordat een “cd” start/geladen is. En daarna kan het nog wel eens een fout geven. Start ik daarna weer foobar op dan denk ik, tja dat klinkt ook wel lekker.
Ik ben van mening dat een PC veel invloed heeft op het geluid (qua software). Maar met het uitschakelen van heel veel Windows onderdelen, kom je al een heel eind.
Misschien dat de nieuwste versie me weer een gelukkig mens maakt… (zover het er invloed op heeft). Ik zou zeggen test het eens zelf!
Gegroet
Re: Ultra HighEnd Audio Player (PC software)
Het begint natuurlijk met een goede geluidskaart. Als je piepjes e.d. hoort als de harde schijf werkt dan kun je met software er verder weinig aan redden. Onder windows wil je volgens mij altijd de kmixer (onder XP?) bypassen en dat kan met bijvoorbeeld ASIO (wat alle professionele recording kaarten onder windows gebruiken), dan komt de data bitperfect bij de DAQ aan. Volgens mij ben je dan klaar...
Re: Ultra HighEnd Audio Player (PC software)
Ik luister op dit moment naar m’n onboard soundkaart, qua techniek is die prima in staat om bitperfect de data weer te geven. Met de huidige snelheid van PC’s is dat voor elke soundkaart/pc mogelijk, zeker op cd resolutie, maar ook upstreamen naar hogere resoluties is eigenlijk geen probleem meer voor pc’s.
Het kiezen voor een goede geluidskaart is (naar mijn idee) meer om de pc voeding te omzeilen en dus voor een externe geluidskaart te kiezen. Misschien is er wel een verband met hoe meer achtergrondprocessen, hoe meer de voeding moet presteren en dus de achtergrond (massa) beïnvloed.
Het kiezen voor een goede geluidskaart is (naar mijn idee) meer om de pc voeding te omzeilen en dus voor een externe geluidskaart te kiezen. Misschien is er wel een verband met hoe meer achtergrondprocessen, hoe meer de voeding moet presteren en dus de achtergrond (massa) beïnvloed.
Re: Ultra HighEnd Audio Player (PC software)
Welke uitgangen gebruik je, de digitale of analoge?nietofwel schreef:Ik luister op dit moment naar m’n onboard soundkaart, qua techniek is die prima in staat om bitperfect de data weer te geven.
Overigerens, mijn kaart is een Asus Xonar D2, nog nooit bijgeluiden gehoord. Mijn systeem draait dan weliswaar op linux, maar de processor is continu 80% belast vanwege de filtering, dus als er bijgeluiden zouden moeten zijn dan zou je die in deze situatie wel verwachten. Die had ik zeker wel gehoord op mijn direct gekoppelde hoorns met het volume vol open (100 dB/W/m, Hypex UcD180). Hiervoor had ik een Terratec Aureon 5.1 Sky (de kwaliteitsversie), die had ook geen bijgeluiden.
Een slechte voeding kan overigens wel problemen geven heb ik wel eens links en rechts gelezen.
Re: Ultra HighEnd Audio Player (PC software)
Klopt, maar op welk niveau speelt zich dat af? Op vrijwel iedere goede geluidskaart wordt de voeding nog extra gefilterd. Voorbeeldje: In mijn oude AMD machine had ik een M-Audio Audiophile 2496 kaart zitten. Een mooie kaart maar vandaag de dag audiofiel een instappertje. Die klonk goed en meetbare PC gerelateerde spurs lagen onder de -130 dB. Dit gewoon met het standaard Chinees voer. Ik heb daar later een stille 80+ merkvoeding in gezet. En tot mijn verbazing stegen daarmee de spurs tot -120dB. Het maakt dus wel iets uit maar gaan we dat op dit niveau nog horen? En zou het met een dure RME kaart nog te zien zijn geweest?bertor schreef:Een slechte voeding kan overigens wel problemen geven heb ik wel eens links en rechts gelezen.
Re: Ultra HighEnd Audio Player (PC software)
Over die niveau's hoef je je volgens mij geen zorgen te maken inderdaad.
Re: Ultra HighEnd Audio Player (PC software)
De analoge, wegens een gebrek aan beter. Heb wel wat beters gehad, maar dat heeft door mijn eigen toedoen de geest gegeven… Ik gebruik de PC alleen voor muziek of films, daarvoor heb ik aparte OS-en. W7 voor films en Vista voor muziek. In vista heb ik bijna alles afgesloten en/of uitgeschakeld, misschien heb ik daarom ook nergens last van.
Wat betreft linux, tja dan heb je geen xxhighend meer nodig…
“En tot mijn verbazing stegen daarmee de spurs tot -120dB. Het maakt dus wel iets uit maar gaan we dat op dit niveau nog horen?”
Misschien doet een slechte PC voeding nog andere vervelende dingen… Geen idee…???
Wat betreft linux, tja dan heb je geen xxhighend meer nodig…
“En tot mijn verbazing stegen daarmee de spurs tot -120dB. Het maakt dus wel iets uit maar gaan we dat op dit niveau nog horen?”
Misschien doet een slechte PC voeding nog andere vervelende dingen… Geen idee…???
Re: Ultra HighEnd Audio Player (PC software)
Nou, dat lijkt me dan een no-brainer, dat is tenminste gratis. Ubuntu Studio erop en spelen met die hapnietofwel schreef:Wat betreft linux, tja dan heb je geen xxhighend meer nodig…
Re: Ultra HighEnd Audio Player (PC software)
Ik heb hem geinstalleerd gehad, heeft even gedraaid en liep daarna vast, het is kwa gebruikers gemak en installatie een gedrocht. Klankmatig kon ik niet echt een verschil merken met Foobar en als dat het wel was dan vraag ik me af wat is mooier, Foobar draait inmiddels alweer een half jaar probleemloos en bevalt me prima.
