Opheldering / Sjaudio

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Vinks

Opheldering / Sjaudio

Bericht door Vinks »

Beste forumleden,

Ik heb een tijdelijke ban gehad op dit forum, wegens het niet verantwoord verkopen van producten. Er zijn toentertijd verschillende discussie's over geweest. Ik zou een paar luidsprekers verkocht hebben welke kapotte tweeters zouden hebben, daar waar ik zelf niks van wist. Onvoorwaardelijk. Ik heb ondertussen zo vaak producten gekocht en verkocht en er zijn nooit problemen geweest. Ondanks dat snap ik de ophef absoluut. Ondanks dat ik toen een oplossing aan het verzinnen was om diegene tegen moet te komen zijn we er helaas niet uitgekomen, wat mij uiteindelijk de tijdelijke ban heeft opgeleverd. Daar kan ik gezien de omstandigheden absoluut inkomen. Het was voor mij niet duidelijk dat de tweeters kapot waren, maar ik had zelf meer verantwoording moeten nemen om er zeker van te zijn deugdelijke spullen te verkopen. Je krijgt na veel wisselen van apparatuur en luidsprekers steeds meer de stelling: het zal wel goed zijn ( aangezien het 9 van de 10 keer goed gaat ). Achteraf gezien had ik ze gewoon moeten testen, zodat ik het zeker wist.
Er is natuurlijk nooit met 100% zekerheid te zeggen waar het fout is gegaan, waren ze al kapot / is het onderweg gebeurt? Wie zal het zeggen.

Uiteindelijk na lang wikken en wegen en meerdere discussie's over het discutabel dat ik niet-deugdelijke spullen verkocht had kwamen de moderators tot de conclusie mij een tijdelijke ban te geven, vanzelfsprekend om dit een les te laten zijn.

Inmiddels is die ban uitgezeten, heb dan ook niet meer proberen in te loggen / registreren via andere IP-adressen, aangezien ik hier het alleen maar erger van zou maken dan het al was. Ik vind het zelf erg jammer hoe e.e.a. is gelopen, en vooral dat mijn vertrouwen door de community op dit forum beschadigd is, terwijl er genoeg mensen over de vloer zijn geweest met wel positieve ervaringen.

Nu ik de ban uitgezeten heb, heb ik me opnieuw geregistreerd onder de naam Vinks. Tot mijn verbazing werd mijn IP-adres opnieuw verbannen, maar nu niet tijdelijk, maar definitief. Ik heb geen enkele uit leg gekregen hieromtrent. Met deze account heb ik 1 of 2 berichten gepost op het forum over de verkoop van een paar monitoren, waar mijn interesse stiekem naar toe ging.

Om een lang verhaal kort te houden, jullie geven mij een tijdelijke ban, waar ik absoluut begrip voor kan opbrengen om vervolgens een permanente ban te krijgen zonder iets fout gedaan te hebben?

Ik heb de moderators al gemaild zonder succes, dus ik kom hier even om opheldering vragen.

In ieder geval alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Sjors Vink
Sjaudio is vanaf heden gebanned voor een periode van 3 maanden

Reden: verkoop van ondeugdelijke apparatuur en onvermogen dit na herhaaldelijke verzoeken tot een goed einde te brengen.

Ik wil hierbij benadrukken dat dit géén veroordeling is van Sjors als persoon, maar wel van de handeling welke Sjors heeft verricht op dit forum. Het druist in tegen het basisprincipe van respect voor elkaar. Hieronder valt ook dat je geen ondeugdelijke spullen aan elkaar verkoopt.

Wowly
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Re: Opheldering / Sjaudio

Bericht door jeroen_d »

Je hebt zelf je account gedeactiveerd. Wowly heeft je nog een PB gestuurd voor je ban, maar die heb je nooit ontvangen. Je hebt namelijk vlak voor je ban je mail adres gewijzigd in een vals e-mail adres. Dat bleek toevallig het mail adres van een Friese politie-beambte te zijn. Een heractiveringsmail zou daar terechtgekomen zijn. Dus we hebben het valse mail adres een toevoeging gegeven om het onklaar te maken. Omdat je geen geldig e-mail adres meer had was het uberhaupt niet mogelijk om je te bereiken en de ban op te heffen. Tja, dan is het rechtstreekse gevolg van je handelen dat het per ongeluk een ban voor onbepaalde tijd is geworden. Er is niet meer aan gedacht om de ban van je IP op te heffen.

Ik geef even een melding op dit topic zodat de andere moderators op de hoogte zijn dat je weer op het forum wilt.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Vinks schreef:
Ik heb de moderators al gemaild zonder succes, dus ik kom hier even om opheldering vragen.
excuses, die mail hadden we even gemist.

Ik begrijp uit je verhaal dat de ban op IP nog actief is. Kan je (per PM of mail) opgeven van wel IP adres dat dan is, dan kunnen we dat nakijken (er is alleen maar een lijst met IP's in de ban lijst, dit is niet gelinkt naar users). wel vreemd dat de forum software niet goed ont-bant dan, want bij het bannen geef je op voor hoe lang de ban moet zijn.
Vinks

Bericht door Vinks »

Email-adres adres van een politie-beambte? :shock: Kan me niks herinneren ervan dat ik iets gewijzigd heb.

Vreemd... :roll:

Het kan zijn dat het IP-adres van de buren nu nog steeds gebanned is. Ik zit vaak op het draadloos internet van de buren aangezien hier in dit studentenhuis het internet vaak niet werkt. Het heeft de afgelopen maanden niet gewerkt, dus constant op internet van de buren gezeten. Helaas kan ik via dat netwerk nu niet meer op dit forum. Nu lijkt me de kans klein dat de buren ook op dit forum rondzwerven, maar wel lullig als dit zo blijkt te zijn, dan kunnen ze er ook niet meer op.

Sinds eergisteren hebben we hier weer nieuw internet van Ziggo en dus ook een nieuw IP-adres, dat is dan ook de reden dat ik het forum nu wel kan bereiken. Ik zie vooralsnog dus niet de noodzaak om ( voor mij ) om het andere ip-adres te ontbannen, maar anderzijds is het wel netjes om te doen aangezien het eigenlijk een netwerk van de buren is. Mochten die ooit vragen hebben omtrent zelfbouw audio, dan kunnen ze ( eigenlijk ) dankzij mij die vraag niet hier stellen.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Jup, mijn mailtje aan jou staat nog steeds ongelezen in mijn uit-box. Maargoed, je ban zit er op dus je zou weer gewoon moeten kunnen forummen alhier.
Vinks

Bericht door Vinks »

Fijn om te horen dat het om een misverstand ging..
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Vinks schreef:
Email-adres adres van een politie-beambte? :shock: Kan me niks herinneren ervan dat ik iets gewijzigd heb.

Vreemd... :roll:
We vergeten allemaal wel eens wat. Een nadeel wat logboeken dan weer niet kennen.

Afbeelding
Bijlagen
sjaudio_wijzigde_mailadres.jpg
Walt

Bericht door Walt »

Welkom terug in ieder geval!

Groetjes Walter
dre

Bericht door dre »

ray5150

Bericht door ray5150 »

Oeps... :( :?
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur

Bericht door Olaf Analogue »

Ha ha, iets met "vos" en "haren" :)
Mphus

Bericht door Mphus »

of een 8, 90 graden gedraaid,

jammer
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

Al op 3 fora's doet het nu de ronde , en natuurlijk ook een weerwoordt van sjaudio.
http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=16432.16020
Natuurlijk heeft hij in eerste instantie de schijn tegen , maar als ik het zo lees zou zijn verklaring best kunnen kloppen , incl de winst van enkele euri's .

Ik vindt wel voordat men mensen beticht van iets eerst goed de feiten te kennen en niet te snel te oordelen en iemand wegzetten voor het een en ander.

Ik wil het en ga het niet voor hem opnemen of hem ergens van beschuldigen .
Tip voor iedereen , eerst hoor en wederhoor toepassen en pas aan het einde je eigen conclussies trekken.
En niet conclussies voor er hoor en wederhoor is toegepast.
dre

Bericht door dre »

het is elke keer wat..............
Bertje
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Bertje »

Zie het "probleem" eigenlijk niet zo hoor. Geef je iets gratis weg, dan ben je toch blij dat je 'm niet in de kliko hoeft te gooien en er vanaf bent? Dat iemand anders er dan wel handel in ziet en er vette winst op maakt (een dikke 10 euro maar liefst... :-# :lol: ) zou mij dan vervolgens niets uitmaken.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ach, zoals zo vaak is wat er op dat forum tussen die twee is voorgevallen een gevalletje "c'est le ton qui fait la musique". Slotje erop.
Gesloten

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”