Speakers maken voor caravan

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

LeoB

Re: Speakers maken voor caravan

Bericht door LeoB »

Vandaag de speakers in de caravan uitgeprobeerd. Viel niet tegen. Geen hifi, maar dat kan ook niet met deze speakers, maar wel met een verrassende basweergave, in aanmerking genomen de geringe afmetingen van de boxjes. Geheel gesloten boxen dan wel met basreflexpoort geeft, voor mij althans, geen hoorbaar verschil . Echter met een geheel open zijkant klonk het schel, veel boventonen. Hoe het kan weet ik, want die tweetertjes staan voor op de speakers, dus wat een al dan niet gesloten kast daar nou voor invloed op zou hebben, ontgaat mij. D.m.v. de audio control van de receiver had ik de treble weergave bovendien met 3 punten van de 8 verminderd. Hoe dan ook, ik heb de boxjes maar weer gauw gesloten na er nog wat extra wasemkapfilter in te hebben gedaan. Dat laatste verbetert de weergave hoorbaar. Al met al geven de boxjes een zeer acceptabel geluid voor in een caravan.

Dinsdag ga ik twee weken op stap met de caravan. Als de weersvooruitzichten uitkomen, dan krijg ik nog alle gelegenheid voor langdurige luisterproeven. En daarna ga ik nadenken over de definitieve boxen. Vraag: zijn er voor gesloten boxen nog voorkeursinhouden?
bartsegers

Re: Speakers maken voor caravan

Bericht door bartsegers »

nee, niet echt.

met het wasemkapfiltermateriaal kun je rustig spelen. als het beter wordt, lekker toepassen.

Verder is hoe steviger, hoe beter!

Veel luisterplezier!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”