Er komt nu 12V AC binnenray5150 schreef:Hoeveel Volt AC komt er op binnen ? je moet namelijk MINIMAAL 3 Volt DC verschil hebben tussen de in en uitgang van de 317 spanningsregelaar.Rizzo schreef:-Tenslotte, de voedingsprint voor de minidsp van Ray en Sander heeft nu een regelbare weerstand (andere dan officieel voorgeschreven). Nu levert hij maximaal 11,39 V. De ledjes op de minidsp knipperen, maar zou het nog kwaad kunnen dat de volle 12V niet wordt gehaald? Zo ja, dan zal de variabele weerstand vervangen moeten worden door de vaste voorgeschreven weerstand.
Balanced Mini DSP -> SPDIF in en out (2)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Balanced Mini DSP -> SPDIF in en out (2)
Dat is dus net wat te weinig. mischien even experimenteren met een losse trafo die ongeveer 15 VAC levert ? dan moet je makkelijk 12.00 VDC kunnen halen.
Die led zorgt er voor dat de LM7812 altijd belast wordt zodat hij keurig 12V afgeeft.Rizzo schreef:- De led op de volumeprint doet het gek genoeg niet meer, maar de print functioneert nog wel voor zover ik kan zien. Het display werkt, de rotary encoder en de afstandsbediening lijkt het ook gewoon te doen (reactie op display). Heeft de led nog een andere functie dan het aangeven dat er spanning op de print staat? Zo ja, dan zal de led vervangen moeten worden.
Bedankt Ray, ik zal een 15vac trafo aanschaffen.ray5150 schreef:Dat is dus net wat te weinig. mischien even experimenteren met een losse trafo die ongeveer 15 VAC levert ? dan moet je makkelijk 12.00 VDC kunnen halen.
Dank je wel Knuisje, deze led kan dan mooi met de bestelling voor de trafo mee.knuisje schreef:Die led zorgt er voor dat de LM7812 altijd belast wordt zodat hij keurig 12V afgeeft.Rizzo schreef:- De led op de volumeprint doet het gek genoeg niet meer, maar de print functioneert nog wel voor zover ik kan zien. Het display werkt, de rotary encoder en de afstandsbediening lijkt het ook gewoon te doen (reactie op display). Heeft de led nog een andere functie dan het aangeven dat er spanning op de print staat? Zo ja, dan zal de led vervangen moeten worden.
Toch nog de verleiding niet kunnen weerstaan om de trafo even vlug op te meten. Er komt 14,1v binnen ondanks dat het een 12V trafo zou moeten zijn.
Waarschijnlijk heb je de trafo onbelast gemeten.Rizzo schreef:Toch nog de verleiding niet kunnen weerstaan om de trafo even vlug op te meten. Er komt 14,1v binnen ondanks dat het een 12V trafo zou moeten zijn.
De trafo moet je eigenlijk belast meten, onbelast zal deze altijd een hoger voltage geven.
Aha, dan zal ik de minidsp er eens aanhangen en nogmaals op de ingang van de voeding meten.
Met de minidsp aan de voeding meet ik 14,01 V. Eerst maar even die variabele weerstand vervangen voordat er een 15v trafo wordt aangeschaft 
14volt AC rechtstreeks op de trafo, of 14 volt DC na het gelijkrichten?Rizzo schreef:Met de minidsp aan de voeding meet ik 14,01 V. Eerst maar even die variabele weerstand vervangen voordat er een 15v trafo wordt aangeschaft
12v AC x 1.4 - 1.4 = 15,4 DC wat je na het gelijkrichten zou moeten krijgen.
Als je al 14 volt AC meet dan moet die trafo meer als genoeg voltage geven lijkt me.
Als laatste daad van vandaag nog maar eens gemeten. Dit keer 13.8 VAC, voor gelijkrichting, onder belasting aan de ingang van de voedingsprint. De uitgang geeft wederom 11.38 V DC.
Wat is de waarde van de instelpotmeter die er nu op zit?Rizzo schreef:Met de minidsp aan de voeding meet ik 14,01 V. Eerst maar even die variabele weerstand vervangen voordat er een 15v trafo wordt aangeschaft
Het betreft deze potmeter: http://nl.farnell.com/vishay-sfernice/t ... dp/1141646
Ho, ja kijk. je hebt 2K2 gebruikt. het was de bedoeling dat er 2K5 of 5K geplaatst zou worden.
Je hebt toevallig geen andere in huis ?
Anders even desolderen en met een paar draadjes aan GND aansluiten, en een vaste weerstand van 1K tussen instelpotmeter en het spoor van IC1 en C1.
Zo verander je het regelbereik tussen 1K en 3K2.
Je hebt toevallig geen andere in huis ?
Anders even desolderen en met een paar draadjes aan GND aansluiten, en een vaste weerstand van 1K tussen instelpotmeter en het spoor van IC1 en C1.
Zo verander je het regelbereik tussen 1K en 3K2.
Bedankt Ray. Effe kijken of er nog een 1K in het doosje ligt. En als er een vaste weerstand wordt gebruikt? Klopt een 2k2 dan wel (dat had ik begrepen uit het schema dat Sander eens had gepost)?
De 2k2 potmeter is vervangen door een vaste 2k2 weerstand en de voedingsprint meet nu iets over 12v. Ik denk dat ik het voorlopig hiermee ga proberen. Een ander openstaand punt is de led op de volumeprint die niet werkt. Ook niet als ik deze vervang door een andere.
Knuisje, als de functie van de led is om de LM7812 te ondersteunen, kunnen deze worden omzeild? Het voedingsprintje dat nu voor de volumeprint kan probleemloos 12v DC afgeven. Zo ja op welke punten kan ik deze het best aansluiten?
Knuisje, als de functie van de led is om de LM7812 te ondersteunen, kunnen deze worden omzeild? Het voedingsprintje dat nu voor de volumeprint kan probleemloos 12v DC afgeven. Zo ja op welke punten kan ik deze het best aansluiten?
Dan moet je de LM7812 verwijderen en de 2 buitenste soldeereilandjes van IC3 doorverbinden met een draadje. De 12V kun je gewoon op JP1 aansluiten.Rizzo schreef:Knuisje, als de functie van de led is om de LM7812 te ondersteunen, kunnen deze worden omzeild? Het voedingsprintje dat nu voor de volumeprint kan probleemloos 12v DC afgeven. Zo ja op welke punten kan ik deze het best aansluiten?
En het werkt! Ledje op de volumeprint werkt ook weer.
Kijk goed nieuws, maar die spanningsregelaars gaan nogal eens defect is het nietknuisje schreef:Mooi! Dan was de LM7812 waarschijnlijk defect.
Yup, dat is al de derde defecte 7812, gelukkig is dat nu opgelost. De pushbutton met ledverlichting werkt nu ook, de relais-tjes klikken er lustig op los. AB functioneert ook, het einde komt in zicht. Nu nog de minidigi aan het volumeprintje verbinden voor de bronkeuze.
Als laatste 3 SPDIF aansluitingen maken in de kast (2x in, 1x uit) en een usb connector. Eens kijken waar die neutrik onderdelen besteld kunnen worden.
Als laatste 3 SPDIF aansluitingen maken in de kast (2x in, 1x uit) en een usb connector. Eens kijken waar die neutrik onderdelen besteld kunnen worden.
Laatst gewijzigd door Rizzo op zo 11 sep 2011, 9:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou zeggen http://www.bax-shop.nl/ die hebben nette prijzen, en niet al te dure verzendkosten.Rizzo schreef:Yup, gezien das nummer drie. Gelukkig is dat opgelost idd. De pushbutton met ledverlichting werkt nu ook, de relais-tjes klikken er lustig op los. AB functioneert ook, het einde komt in zicht. Nu nog de minidigi aan het volumeprintje verbinden voor de bronkeuze.
En je hebt het de volgende dag meestal binnen.
Bax had ze inderdaad en de terminals zijn deze week binnengekomen. De DSP is nu klaar om getest te worden.
Foto's van het resultaat:
Foto's van het resultaat: