Voorbij
Moderator: Beheerdersteam
-
JKleinOvink
Voorbij
voorbij
Laatst gewijzigd door JKleinOvink op do 28 feb 2019, 18:03, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: Pass DCB1, F5 en Troel's DTQWT
Prachtig! Alleen al voor de kwijl factor +1! (alhoewel het vast ook prachtig klinkt
)
Mvg Reinder
Mvg Reinder
De foto met filters vind ik een geniale sfeer-opname
Er staat nog net geen hete soldeerbout naast 
Satefan
Satefan
Inderdaad en erg gave foto, maar een erg nette complete setup.satefan schreef:De foto met filters vind ik een geniale sfeer-opnameEr staat nog net geen hete soldeerbout naast
Satefan
Ik vraag me nog wel 1 ding af in de voorversterker. Ik zie dat hier de 2 trafo's afgeschermd zijn met een tussenplaat in de kast.
De reden hiervoor is wellicht tegen storing, maar kun je dit even toelichten?
Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al : om het strooveld in de perken te houden.cobaltjeh schreef:Ik zie dat hier de 2 trafo's afgeschermd zijn met een tussenplaat in de kast.
De reden hiervoor is wellicht tegen storing, maar kun je dit even toelichten?
Nu is het wel zo dat bij ee ringkern het strooiveld vrij klein is. in ieder geval kleiner dan bij een conventionele bloktrafo.
Zeer fraaie en strakke kasten.
Is het massiefhout wat je hebt gebruikt?
Of fineer?
Hoe dan ook, erg netjes.
Proficiat!
Edit: zo te zien massief, die foto zonder units.
Kun je zeggen wat voor hout?
Is het massiefhout wat je hebt gebruikt?
Of fineer?
Hoe dan ook, erg netjes.
Proficiat!
Edit: zo te zien massief, die foto zonder units.
Kun je zeggen wat voor hout?
-
JKleinOvink
Wauw, leuke reakties van iedereen. Bedankt!
@cobaltjeh. Dat stukje aluminium had ik nog liggen van een ouder projektje en het paste precies, strooiveldreductie ja, als het hier inderdaad echt wat doet Ray...
@Hondasnl. Nee niet helemaal massief. De voor en achterzijde van de kasten zijn van een combinatie berkentriplex en MDF met eikenfineer met massieve hoeklijsten. Zijkanten en bovenkant MDF/fineer. Maar uh ... ik moet eerlijk toegeven dat ik zoiets echt niet zelf zo netjes kan, ik ben toch meer een elektronicahobbyist dan een meubelmaker dus ik heb de nodige hulp gekregen van een expert met dito apparatuur.
Oh en het klinkt inderdaad al fantastisch, nu een paar dagen gedraaid te hebben. Troels adviseert op z'n site een break-in periode van minstens 100 uur dus nog effe geduld voor het uiteindelijke resultaat.
Ik zit alleen in de voorversterker nog met gammele cinch aansluitingen. Het zijn de Nextgen's van WBT die ik op de kop had getikt via ebay maar er miste bij allen een afstandsringetje met als gevolg dat stevig aandraaien, wat bij deze types sowieso al heel lastig is, nauwelijks kan. Dus ik hoef de interlinks maar eens iets te enthousiast te verwisselen en hop los...Ik verzin wel wat.
Nogmaals dank iedereen,
groet,
Joffrey
@cobaltjeh. Dat stukje aluminium had ik nog liggen van een ouder projektje en het paste precies, strooiveldreductie ja, als het hier inderdaad echt wat doet Ray...
@Hondasnl. Nee niet helemaal massief. De voor en achterzijde van de kasten zijn van een combinatie berkentriplex en MDF met eikenfineer met massieve hoeklijsten. Zijkanten en bovenkant MDF/fineer. Maar uh ... ik moet eerlijk toegeven dat ik zoiets echt niet zelf zo netjes kan, ik ben toch meer een elektronicahobbyist dan een meubelmaker dus ik heb de nodige hulp gekregen van een expert met dito apparatuur.
Oh en het klinkt inderdaad al fantastisch, nu een paar dagen gedraaid te hebben. Troels adviseert op z'n site een break-in periode van minstens 100 uur dus nog effe geduld voor het uiteindelijke resultaat.
Ik zit alleen in de voorversterker nog met gammele cinch aansluitingen. Het zijn de Nextgen's van WBT die ik op de kop had getikt via ebay maar er miste bij allen een afstandsringetje met als gevolg dat stevig aandraaien, wat bij deze types sowieso al heel lastig is, nauwelijks kan. Dus ik hoef de interlinks maar eens iets te enthousiast te verwisselen en hop los...Ik verzin wel wat.
Nogmaals dank iedereen,
groet,
Joffrey
- bas focal m180
- Contacteer:
Ik zou die speakers graag eens willen horen op een ZBA meeting.
- Vinculum
- Contacteer:
Me 2!bas focal m180 schreef:Ik zou die speakers graag eens willen horen op een ZBA meeting.
-
JKleinOvink
Wanneer en waar is volgende meeting? Moet er wel even over nadenken, ze zijn aardig zwaar, moet wel iemand helpen tillen.
- bas focal m180
- Contacteer:
22 oktober op ongeveer 300km van jou , friesland.JKleinOvink schreef:Wanneer en waar is volgende meeting? Moet er wel even over nadenken, ze zijn aardig zwaar, moet wel iemand helpen tillen.
Hele mooie set
ik had je al zien staan op de troels website.
-
JKleinOvink
Dank jeJuicie schreef:Hele mooie setik had je al zien staan op de troels website.