Deze minidsp, gaat mijn inmiddels verkochte losse 2x4 minidsp modules vervangen.
Enkele grote voordelen bij deze minidsp zijn:
- Plop vrij! Werkt met een constante 12v en met een remote aansluiting, die de minidsp netjes aan en uit zet, tijdens het aan / uit zetten met de remote gaat de dsp netjes op mute.
Ik ben erg blij geen geklooi meer met de relaisbordjes die ik eerst nodig had. Enigste manier om nog een plop te krijgen is als de constante 12v weg valt.
Dit is simpel op te lossen door met een simpele condensator en diode te zorgen dat eerst de remote weg valt.
Edit: helaas blijkt de minidsp niet helemaal plop vrij te zijn met andere versterkers, dan die ik eerst gebruikt heb om te testen.
- 96kHz sample rate ipv 48KHz, geen idee of ik dit ga merken maar de specs klinken toch een stuk beter.
- De 8 kanalen zijn in de software eenvoudig te linken en te configureren. Met mijn oude setup was het altijd een gekloot met ene usb er in de andere er uit. Omdat beide minidsp niet tergelijk aangesloten konden worden.
Vooral het linken is erg fijn, je kan nu de crossovers tergelijk aanpassen voor meerdere kanalen.
De minidsp gaat een plekje krijgen in een modushop kast, zodat deze perfect aansluit bij de 2, 4 kanaals LM4780 eindversterkers die ik momenteel ook aan het maken ben.
De volume en bronkeuze zal gebeuren door het welbekende printje van Knuisje.
Deze zal ik echter wat moeten aanpasssen, omdat deze minidsp geen analoog / digitaal selectie nodig heeft. Beide kanalen zijn tergelijk actief.
Ik moet nog even kijken of ik hier nog wat op kan verzinnen.
Daarnaast zit heel de print vol met headers, en jumpers. En in de manual staat natuurlijk niets
Ten slot nog wat plaatjes: