Ik realiser me dat de lijntrap misschien wat meer stroomreserve kan gebruiken dus overweeg om daarvoor wel een paar stabilisators in te zetten.Mr Tube schreef:Ik zal nog even wat schemas dumpen zoals het voorstel nu is, de vereenvoudigde trap heb ik van pjotr overgenomen
en de voeding, zeners zijn even weggevallen maar zitten helemaal aan het eind (6stuks)
er is dus ook een tak toegevoegd voor de lijntrap welke uit een OPA627 bestaat en een AD826 voor de balanced out.
Ook trafo en gelijkrichter heb ik gemakshalve even weggelaten
RIAA correctie (MM/MI): kanniekiezen
Moderator: Beheerdersteam
Re: RIAA correctie (MM/MI): kanniekiezen
Re: RIAA correctie (MM/MI): kanniekiezen
Da's wel een redelijk stevige voeding voor een phono versterker.
Re: RIAA correctie (MM/MI): kanniekiezen
het is wellicht wat over de top want we zouden met 0,1mV rimpel ook nog wel uit de voeten kunnen, de opamps zijn in staat om 110 a 120dB rimpel te onderdrukken. Ik houd liever zo'n 10uV aan als streef waarde, dan zit je altijd goed, het filteren in twee stappen zoals hier is toegepast maakt dat de rimpelspanning steeds meer op een sinus gaat lijken.rho schreef:Da's wel een redelijk stevige voeding voor een phono versterker.
Ik heb mooie kleine Elco's kunnen vinden van Vishay/BC die 13mm zijn en 25mm hoog, zo zou de print nog steeds in een 1HE behuizing kunnen passen.
Re: RIAA correctie (MM/MI): kanniekiezen
Aha, je bent dus al iets verder dan ik gedacht had. Je hebt al nette Elcos uitgezocht.
Het is inderdaad wel handig om op voorhand te weten in welke behuizing het gaat passen.
Het is inderdaad wel handig om op voorhand te weten in welke behuizing het gaat passen.
Re: RIAA correctie (MM/MI): kanniekiezen
Het is hier plots zo stil.
Heeft er al iemand al finale schema's waar ik mijn hoofd eens over kan breken? (Door het her-lezen van het topic zou ik toch moeten begrijpen hoe jullie te werk zijn gegaan)
Heeft er al iemand al finale schema's waar ik mijn hoofd eens over kan breken? (Door het her-lezen van het topic zou ik toch moeten begrijpen hoe jullie te werk zijn gegaan)
Re: RIAA correctie (MM/MI): kanniekiezen
Ha Rho,
De vakantie is over en ik heb er op het moment niet echt tijd voor. Er moeten ook nog andere dingen af.
De vakantie is over en ik heb er op het moment niet echt tijd voor. Er moeten ook nog andere dingen af.
Re: RIAA correctie (MM/MI): kanniekiezen
Ik dacht al zoiets.
Ik ben ook even met andere dingen bezig en mijn platenspeler is nog niet af, dus ik heb nog wel even tijd.
Ik ben ook even met andere dingen bezig en mijn platenspeler is nog niet af, dus ik heb nog wel even tijd.
Re: RIAA correctie (MM/MI): kanniekiezen
Het is hier jammer genoeg wel héél stilletjes geworden.
Re: RIAA correctie (MM/MI): kanniekiezen
Ik wil een riaa-preamp bouwen voor een High-Output MC element te weten een Luxman 320c (Audio Technica 3200XE):
http://www.vinylengine.com/cartridge_da ... =AT-3200XE
Ik heb een versterking van 50-55dB nodig bij 1KHz en het moet allemaal eenvoudig en goed verkrijgbaar. Ik heb voor het eerst iets gesimuleerd op basis van de voorgaande ontwerpen met standaard weerstand- en condensatorwaarden en opamps die ik in huis heb. Ik hoop dat ik geen fouten heb gemaakt en hoop op een schouderklopje of vermanend woordje. Ik heb geen idee of het schema van het element goed is, moeten L en R in serie of parallel
http://www.vinylengine.com/cartridge_da ... =AT-3200XE
Ik heb een versterking van 50-55dB nodig bij 1KHz en het moet allemaal eenvoudig en goed verkrijgbaar. Ik heb voor het eerst iets gesimuleerd op basis van de voorgaande ontwerpen met standaard weerstand- en condensatorwaarden en opamps die ik in huis heb. Ik hoop dat ik geen fouten heb gemaakt en hoop op een schouderklopje of vermanend woordje. Ik heb geen idee of het schema van het element goed is, moeten L en R in serie of parallel
- Bijlagen
-
- MC-HO-Riaa-amp.zip
- Simulatiebestanden
- (183.07 KiB) 42 keer gedownload
Re: RIAA correctie (MM/MI): kanniekiezen
Ben een boon (zou 't
) als ik er iets van snap
RIAA is wel laag op en hoog af
En een filter voor een heel zwak signaal en dan pas versterken
.
Anne
RIAA is wel laag op en hoog af
En een filter voor een heel zwak signaal en dan pas versterken
Anne
Re: RIAA correctie (MM/MI): kanniekiezen
De groene lijn moet het signaal voorstellen dat de preamp binnenkomt, de Riaa-schakeling in de bovenste lijn heb ik van internet geplukt. Op de lijn naar beneden is de verdachte element-correctie geplaatst en op de onderste horizontale lijn de eigenlijke preamp.
de rode lijn laat de uiteindelijke spanning zien.
de rode lijn laat de uiteindelijke spanning zien.
