advies voor goede coax versterker
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- bas focal m180
- Contacteer:
advies voor goede coax versterker
De coax kabel die naar mijn tv loopt geeft een goed analoog signaal .
Ik ben er tevreden mee dus nog geen digitaal tv kijken voor mij.
Maar nu is het zo dat ik vanaf daar 5x moet splitsen , 1 tv en 4 dvd harddisc recorders , nu hoor ik iedereen al roepen 4 van die dingen , dat komt omdat ik werk tot 21.30 , en dan is er vanalles op tv wat ik wil zien , daar komt bij dat ik een reclame allergie heb ""ik kan er niet meer tegen om om de 20minuten 8,30 minuten reclamen te moeten kijken "" dus alles opnemen en lekker door spoelen zonder reclame .
Hoe zit het nu met splitsen , ik houd geen beeld over .
Doorlussen van de een naar de ander is ook geen optie want het laatse apparaat ruist dan erg.
Een coax versterker is dan noodzakelijk , maar welke .
Ik zie ze met +12bd tot +28db , als dat per uitgang is is 12db voldoende , mag ik er van uitgaan dat het 12db per uitgang is ????
Van 40 - 862 MHz en 5 - 1000 , zenders zitten tussen 40 - 862 toch ???
Dan had ik deze in gedacht http://www.kabelmaxx.nl/coax/tv-verster ... 8-weg.html
Zit ik goed , andere voorstellen zeer welkom.
Maar nu is het zo dat ik vanaf daar 5x moet splitsen , 1 tv en 4 dvd harddisc recorders , nu hoor ik iedereen al roepen 4 van die dingen , dat komt omdat ik werk tot 21.30 , en dan is er vanalles op tv wat ik wil zien , daar komt bij dat ik een reclame allergie heb ""ik kan er niet meer tegen om om de 20minuten 8,30 minuten reclamen te moeten kijken "" dus alles opnemen en lekker door spoelen zonder reclame .
Hoe zit het nu met splitsen , ik houd geen beeld over .
Doorlussen van de een naar de ander is ook geen optie want het laatse apparaat ruist dan erg.
Een coax versterker is dan noodzakelijk , maar welke .
Ik zie ze met +12bd tot +28db , als dat per uitgang is is 12db voldoende , mag ik er van uitgaan dat het 12db per uitgang is ????
Dan had ik deze in gedacht http://www.kabelmaxx.nl/coax/tv-verster ... 8-weg.html
Zit ik goed , andere voorstellen zeer welkom.
Re: advies voor goede coax versterker
Je zit goed, maaaar, ik zou een iets meer future proof versterker neerzetten:
http://www.kabelmaxx.nl/coax/tv-verster ... erker.html
Andere optie is marktplaats. Daar heb ik de mijne ook vandaan (en achteraf is ie niet eens nodig...)...
http://www.kabelmaxx.nl/coax/tv-verster ... erker.html
Andere optie is marktplaats. Daar heb ik de mijne ook vandaan (en achteraf is ie niet eens nodig...)...
Wat je natuurlijk ook kunt doen is een Tratec-FRA-752N-versterker met KabelKeur halen. De mijne heb ik een paar dagen geleden via internet gekocht voor € 52,50 en ik heb er geen spijt van. Ze schijnen bij de UPC-winkels ook te liggen voor die prijs. Ziggo en UPC ondersteunen dat ding ook. Tratec heeft overigens ook nog een versterker met uitgangen met gelijke versterking (voor het parallel aansluiten van meer apparaten aan dezelfde kabellengte).
Kijk ook even op het Ziggo forum http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php (b.t.w. is onafhankelijk van Ziggo zelf).
Hirschmann komt daar als een van de beste uit de bus, is ook een van de duurdere. Neem i.i.g. eentje met matige versterking: 6 - 12 dB is genoeg en dat ook regelbaar. Met teveel versterking overstuur je je ontvanger en ben je net zo ver van huis. Heb je een kabelmodem of wil je ook I-TV dan moet ie ook retour geschikt zijn.
Die goedkope Chinezen zijn eigenlijk af te raden. Versterken te veel en die 2 die ik gehad heb gaven binnen een jaar de geest.
Ik heb er zelf een van Spaun (ook Duits) en die versterkt 6 dB per uitgang. Hangt nu al 5 jaar in de meterkast bij het AOP. Die 6 dB is ruim voldoende om de kabelverliezen naar zolder te compenseren. Ga je er nog passieve splitters achter hangen dan kun je 9 - 12 dB nodig hebben.
Hirschmann komt daar als een van de beste uit de bus, is ook een van de duurdere. Neem i.i.g. eentje met matige versterking: 6 - 12 dB is genoeg en dat ook regelbaar. Met teveel versterking overstuur je je ontvanger en ben je net zo ver van huis. Heb je een kabelmodem of wil je ook I-TV dan moet ie ook retour geschikt zijn.
Die goedkope Chinezen zijn eigenlijk af te raden. Versterken te veel en die 2 die ik gehad heb gaven binnen een jaar de geest.
Ik heb er zelf een van Spaun (ook Duits) en die versterkt 6 dB per uitgang. Hangt nu al 5 jaar in de meterkast bij het AOP. Die 6 dB is ruim voldoende om de kabelverliezen naar zolder te compenseren. Ga je er nog passieve splitters achter hangen dan kun je 9 - 12 dB nodig hebben.
Hirschmann is idd ook prima, maar dat hangt ook in elke wit- en bruingoedzaak en is wss. daarom wel (te) duur. Welke je ook kiest, check maar of 't hiertussen staat: http://www.keurmerk.nl/NL/Gastpagina-s/ ... -kabelkeur
- bas focal m180
- Contacteer:
Dat ziet er goed uit , ik weet wat ik een beetje moet zoeken , om in de toekomst met mijn tv digitaal te kunnen kijken heb ik een tv genomen met een insteekkaart .
Ik weet dat je retour geschikt pas nodig hebt als je programagemist enzo wil gaan gebruiken , lijkt me wel het beste om er een te nemen die retour kan want die paar euro meer kan later toch voordeliger zijn dan als ik nu een goedkopen aanschaf die dat niet kan.
Q Pjotr ;
Neem i.i.g. eentje met matige versterking: 6 - 12 dB is genoeg en dat ook regelbaar. Met teveel versterking overstuur je je ontvanger en ben je net zo ver van huis.
Daar dacht ik ook aan ,, eentje die je kan regelen of de uitgang die versterkt splitsen zodat de versterking wordt gehalveerd.
Ik meen dat dat zo werkt.
Ik weet dat je retour geschikt pas nodig hebt als je programagemist enzo wil gaan gebruiken , lijkt me wel het beste om er een te nemen die retour kan want die paar euro meer kan later toch voordeliger zijn dan als ik nu een goedkopen aanschaf die dat niet kan.
Q Pjotr ;
Neem i.i.g. eentje met matige versterking: 6 - 12 dB is genoeg en dat ook regelbaar. Met teveel versterking overstuur je je ontvanger en ben je net zo ver van huis.
Daar dacht ik ook aan ,, eentje die je kan regelen of de uitgang die versterkt splitsen zodat de versterking wordt gehalveerd.
Ja klopt, per passieve splitter verlies je in principe 3 dB en in de praktijk meestal 4 dB.bas focal m180 schreef:Q Pjotr ;
Bij antenneversterkers wordt de vermogens versterking opgegeven, een halvering is dan 3 dB verzwakking.
Nu nog wel maar over een tijdje zul je er wel aan moeten. kabelmaatschappijen zijn bezig om het analoge aanbod terug te brengen en over te hevelen naar digitaal. de reden hiervoor is dat een analoge zender meer bandbreedte innneemt als een paar digitale zenders. ook hebben ze steeds meer bandbreedte nodig voor internet en dergelijke.bas focal m180 schreef:De coax kabel die naar mijn tv loopt geeft een goed analoog signaal .
Cai-Westland is vorig jaar al helemaal overgestapt.
Het gebied tussen de 5 en 70 mHz.(ook wel onderband geheten) word gebruik om signalen retour te sturen. denk aan internet, telefoon en communicatie met ontvangers. (video on demand en interactieve tv.)bas focal m180 schreef:Een coax versterker is dan noodzakelijk , maar welke .
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Tip: zet die versterker in je meterkast, of in elk geval waar het signaal binnenkomt, en niet bv direkt voor je recorders/tv.