Budget breedbander in 4 liter BR

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

indoubt

Re: Budget breedbander in 4 liter BR

Bericht door indoubt »

Ben hier tegenwoordig niet meer zo vaak en zie dit draadje nu pas.

Visaton maakt ook roosters die specifiek passen op de FR10. Die heb ik aangeschaft omdat het ook vakantie speakertjes waren. De speakertjes hebben inmiddels een eigen versterker ingebouwd gekregen en doen dienst als PC luidsprekers op de tienerkamer van mijn dochter.

Er zien vast betere luidsprekers als de FR10/4 maar dan heb je echt een queeste indien je in de buurt van de prijs wilt blijven. Voor diegene die twijfelen over de capaciteiten van dit kleine ding kan ik alleen maar aanraden om de reviews van de Breda sessies te lezen van een paar jaar terug.
Heatside

Bericht door Heatside »

Een snelle preview:
PICT0918.JPG
michelp

Bericht door michelp »

Ziet er al best leuk uit zo! Ik heb ook ooit eens gekeken voor zo'n soort behuizing, maar kon geen geschikte bloembot vinden :P
Hoe ga je de poort eigenlijk maken?
Heatside

Bericht door Heatside »

De bloempot komt van de Hornbach vandaan maar is op diverse andere plaatsen te koop. Verder zal de poort in de achterkant gemaakt worden van eenvoudige pvc afvoerbuis.
michelp

Bericht door michelp »

Dat zit ook niet echt in de buurt bij mij geloof ik
Ik ben zelf ook bezig met een leuk kastje, gewoon omdat ik zin heb om iets te bouwen :D
Ook zo'n 4 - 4,5 liter, misschien dat deze driver er ook in komt, winisd laat wel wat leuks zien iig
Als poort ga ik ook gewoon pvc buis gebruiken, waarschijnlijk 50mm (=44mm binnendiameter geloof ik). Alleen altijd zo lastig om een mooie flare te krijgen ivm poortruis
Zal morgen eens een foto maken ofzo :)
michelp

Bericht door michelp »

Hoe ver ben jij inmiddels hiermee?
Ben wel benieuwd naar het eindresultaat ;)
michelp

Bericht door michelp »

Bij die van mij staat er sinds vandaag iig 1tje zo bij. Niet de mooiste maar dat hoeft ook niet :P
Afbeelding
Afbeelding
Treble heb ik flink omhoog moeten draaien voordat het een beetje naar mijn zin klonk. De bass is nog best redelijk voor zover je het kan verwachten van een 10cm drivertje :wink:
Heatside

Bericht door Heatside »

Leuk om te zien dat er meer personen op dit forum met het zelfde drivertje bezig zijn.
Bij mij worden de plannen iets omgegooid. Ik had namelijk een hard hoofd in de stijfheid van de kunststof behuizingen en vooral hoe deze zich op lange termijn zouden houden. Bij het boren van een aantal gaten bleek het namelijk vrij snel te barsten.

Hieronder de nieuwe opzet.:
Het concept zonder gril
Het concept zonder gril
Nog wat ander kleurencombinaties
Nog wat ander kleurencombinaties
En nog wat andere kleuren
En nog wat andere kleuren
Waarschijnlijk gaan er twee zwarte en twee (creme)witte gebouwd worden. De zwarte voor mijn vriendin en de (creme)witte voor mijn zusje.
Plaats reactie